Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání seniorů v Uherském Brodě. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol a jejím cílem je objasnit základní pojmy související s danou problematikou, vymezit seniorský věk, vzdělávání seniorů a jeho metody a formy. V praktické části práce je popsána metodologie a postup kvantitativního výzkumu, pomocí kterého byla získána data. Výzkum je zaměřen na získání informací, zda mají senioři o vzdělávání zájem, jejich motivaci, bariéry a vliv životního prostředí na jejich zájem o studium.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of senior education in Uherský Brod. The theoretical part is divided into three chapters and explains the basic concepts related to this issue: Further, it defines senior age, senior education, as well as its methods and forms. The practical part describes the methodology and the procedure of quantitative research during which the data was obtained. The research focused on obtaining information whether seniors are interested in education. In addition, this section explains their motivation, barriers and impact of the environment on the interest of seniors in education.
elderly people, ageing process, old age, education of elderly peo-ple, motivation, barriers to education
Rozsah průvodní práce
64 s. (86 693 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání seniorů v Uherském Brodě. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol a jejím cílem je objasnit základní pojmy související s danou problematikou, vymezit seniorský věk, vzdělávání seniorů a jeho metody a formy. V praktické části práce je popsána metodologie a postup kvantitativního výzkumu, pomocí kterého byla získána data. Výzkum je zaměřen na získání informací, zda mají senioři o vzdělávání zájem, jejich motivaci, bariéry a vliv životního prostředí na jejich zájem o studium.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of senior education in Uherský Brod. The theoretical part is divided into three chapters and explains the basic concepts related to this issue: Further, it defines senior age, senior education, as well as its methods and forms. The practical part describes the methodology and the procedure of quantitative research during which the data was obtained. The research focused on obtaining information whether seniors are interested in education. In addition, this section explains their motivation, barriers and impact of the environment on the interest of seniors in education.
elderly people, ageing process, old age, education of elderly peo-ple, motivation, barriers to education
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vzdělávání seniorů a jejich motivace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Použití kvantitativní metody formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vzdělávání seniorů a jejich motivace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Použití kvantitativní metody formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
DVOŘÁČKOVÁ, Dagmar. Kvalita života seniorů: v domovech pro seniory. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4138-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KLEVETOVÁ, Dana a Irena DLABALOVÁ. Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2169-9.
ONDRÁKOVÁ, Jana. Vzdělávání seniorů a jeho specifika. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2012. ISBN 978-80-7465-038-3.
SAK, Petr a Karolína KOLESÁROVÁ. Sociologie stáří a seniorů. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3850-5.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
DVOŘÁČKOVÁ, Dagmar. Kvalita života seniorů: v domovech pro seniory. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4138-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KLEVETOVÁ, Dana a Irena DLABALOVÁ. Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2169-9.
ONDRÁKOVÁ, Jana. Vzdělávání seniorů a jeho specifika. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2012. ISBN 978-80-7465-038-3.
SAK, Petr a Karolína KOLESÁROVÁ. Sociologie stáří a seniorů. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3850-5.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své bakalářské práce, teoretická východiska a metodologické aspekty výzkumného šetření. Pozornost byla zaměřena především na prezentování výsledků výzkumného šetření a doporučení pro praxi. Studentka reagovala adekvátně na otázky uvedeny v posudcích vedoucího a oponenta bakalářské práce.