Předkládaná bakalářská práce se zabývá prevencí rizikového chování na středních školách. Je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části se zaměřuje na objasnění pojmů týkajících se rizikového chování, specifikuje druhy prevence a seznamuje nás s funkcí metodika prevence rizikového chování a výchovného poradce. Závěr teoretické části je pak věnován možnostem spolupráce v rámci prevence rizikového chování. Praktická část vymezuje výzkumný problém a prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného pomocí dotazníkové metody. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda je na středních školách účinně realizována prevence rizikového chování.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis discusses risk behaviour prevention at secondary schools. It is divided into two sections - a theoretical and practical section. The theoretical section focuses on defining risk behaviour and its main types, specifies types of prevention and acquaints us with the positions of risk behaviour prevention methodologist and school counsellor. The final part of the theoretical section is devoted to the opportunities for cooperation in relation to behaviour prevention. The practical section describes experimental problem and presents the results of a research survey executed using the anonymous questionnaire method. The main purpose of this work is to establish whether risk behaviour prevention is effectively carried out at secondary schools.
prevention, risk behaviour, prevention methodology, minimum preventive programme, school counsellor, career advice
Rozsah průvodní práce
83 s. (109 190 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná bakalářská práce se zabývá prevencí rizikového chování na středních školách. Je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části se zaměřuje na objasnění pojmů týkajících se rizikového chování, specifikuje druhy prevence a seznamuje nás s funkcí metodika prevence rizikového chování a výchovného poradce. Závěr teoretické části je pak věnován možnostem spolupráce v rámci prevence rizikového chování. Praktická část vymezuje výzkumný problém a prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného pomocí dotazníkové metody. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda je na středních školách účinně realizována prevence rizikového chování.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis discusses risk behaviour prevention at secondary schools. It is divided into two sections - a theoretical and practical section. The theoretical section focuses on defining risk behaviour and its main types, specifies types of prevention and acquaints us with the positions of risk behaviour prevention methodologist and school counsellor. The final part of the theoretical section is devoted to the opportunities for cooperation in relation to behaviour prevention. The practical section describes experimental problem and presents the results of a research survey executed using the anonymous questionnaire method. The main purpose of this work is to establish whether risk behaviour prevention is effectively carried out at secondary schools.
prevention, risk behaviour, prevention methodology, minimum preventive programme, school counsellor, career advice
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizikového chování a výchovného poradenství.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku u studentů na středních školách.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizikového chování a výchovného poradenství.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku u studentů na středních školách.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MIOVSKÝ, Michal, Lenka SKÁCELOVÁ, Jana ZAPLETALOVÁ a Petr NOVÁK, eds. Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Togga, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
SOBOTKOVÁ, Veronika et al. Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4042-3.
BENDL, Stanislav. Neukázněný žák: Cesta institucionální pomoci. Praha: ISV nakladatelství, 2004. ISBN 80-86642-36-4.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ et al. Výchovné poradenství. 2., přepracované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2013. ISBN 978-80-7478-356-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-369-4.
Seznam doporučené literatury
MIOVSKÝ, Michal, Lenka SKÁCELOVÁ, Jana ZAPLETALOVÁ a Petr NOVÁK, eds. Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Togga, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
SOBOTKOVÁ, Veronika et al. Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4042-3.
BENDL, Stanislav. Neukázněný žák: Cesta institucionální pomoci. Praha: ISV nakladatelství, 2004. ISBN 80-86642-36-4.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ et al. Výchovné poradenství. 2., přepracované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2013. ISBN 978-80-7478-356-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-369-4.
Přílohy volně vložené
1 DVD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zkušební komisi seznámila s koncepcí teoretické části bakalářské práce. Byla vyzvána, aby prezentovala design výzkumu (výzkumné otázky, metoda sběru dat, výzkumný soubor). Poté uvedla konkrétní výstupy výzkumného šetření. Dr. Hladík poukázal na chybný způsob výběru výzkumného souboru. Studentka zodpověděla otázky od oponenta bakalářské práce. Dr. Kroutilová-Nováková: jak byste revidovala svůj přístup ve vlastním výzkumu? Studentka neodpověděla. Dr. Hladík: bylo by vhodné precizovat dotazník.