Tato práce pojednává o problému získávání dobrovolníků do sociálních služeb. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu sociální marketing, dobrovolnictví, sociální služby, způsob získávání dobrovolníků do sociálních služeb. Praktická část se opírá o polostrukturované rozhovory s vedoucími, řediteli, sociálními pracovníky, kteří dobrovolníky získávají, organizují kampaně, veřejné akce k získávání dobrovolníků. Cílem bakalářské práce je zjistit jakým způsobem sociální služby využívají sociální marketing k získávání dobrovolníků.
Anotace v angličtině
This thesis concerns the problem of recruiting volunteers for social services. The theory section aims to define key terms, such as social marketing, volunteering, social services and describes the ways of recruiting volunteers for social services. The empirical part consists of semistructured interviews with directors, managers, social workers, who recruit volunteers for the jobs, organize campaigns and public events to acquire volunteers. The major objective of this study is to explore the methods social services use to acquire volunteers.
Klíčová slova
sociální marketing, dobrovolnictví, sociální služby, vysílající organizace,
média, finanční náklady, motivace
Klíčová slova v angličtině
social marketing, volunteering, social services, volunteer-sending organizations, media, costs, motivation
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává o problému získávání dobrovolníků do sociálních služeb. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu sociální marketing, dobrovolnictví, sociální služby, způsob získávání dobrovolníků do sociálních služeb. Praktická část se opírá o polostrukturované rozhovory s vedoucími, řediteli, sociálními pracovníky, kteří dobrovolníky získávají, organizují kampaně, veřejné akce k získávání dobrovolníků. Cílem bakalářské práce je zjistit jakým způsobem sociální služby využívají sociální marketing k získávání dobrovolníků.
Anotace v angličtině
This thesis concerns the problem of recruiting volunteers for social services. The theory section aims to define key terms, such as social marketing, volunteering, social services and describes the ways of recruiting volunteers for social services. The empirical part consists of semistructured interviews with directors, managers, social workers, who recruit volunteers for the jobs, organize campaigns and public events to acquire volunteers. The major objective of this study is to explore the methods social services use to acquire volunteers.
Klíčová slova
sociální marketing, dobrovolnictví, sociální služby, vysílající organizace,
média, finanční náklady, motivace
Klíčová slova v angličtině
social marketing, volunteering, social services, volunteer-sending organizations, media, costs, motivation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálního marketingu, dobrovolnictví a sociálních služeb.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálního marketingu, dobrovolnictví a sociálních služeb.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DRUCKER, Peter Ferdinand. Management podle Druckera. Praha: Management Press, 2008. ISBN: 978-80-7261-181-2.
DRUCKER, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-066-X.
FRIČ,Pavol, POSPÍŠILOVÁ Tereza a kol. Vzorce a hodnoty dobrovolnictví v české společnosti na začátku 21.století. Praha: Agnes, 2010. ISBN 978-80-903696-8-9.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
DRUCKER, Peter Ferdinand. Management podle Druckera. Praha: Management Press, 2008. ISBN: 978-80-7261-181-2.
DRUCKER, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-066-X.
FRIČ,Pavol, POSPÍŠILOVÁ Tereza a kol. Vzorce a hodnoty dobrovolnictví v české společnosti na začátku 21.století. Praha: Agnes, 2010. ISBN 978-80-903696-8-9.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila záměr bakalářské práce, výsledky výzkumného šetření.
Jakým způsobem jste vyhodnocovala data (Mgr. Pavla Andrysová, Ph.D.)? Otevřeným kódováním. Z práce však není patrné, že by autorka užila otevřené kódování, není o něm pojednáno. Diskuze proběhla ke způsobu sběru a zpracování dat. Komise poukázala na nepřesnosti ve výzkumu, nesprávný výzkumný postup, nesprávnou analýzu dat. Studentka neměla u sebe kódované rozhovory (měla pouze přepsané).
Hodnocení F:E v poměru 4:0. Komise ukládá studentce práci přepracovat.