Bakalářská práce je zaměřena na vliv počítačové komunikace na sociální komunikaci ve třídě na střední škole. Cílem je prozkoumat, jak je komunikace mezi učiteli a žáky ovlivněna využíváním počítačové komunikace. Výzkum byl uskutečněn formou techniky dotazníku mezi žáky maturitních oborů středních škol.
Teoretická část pojednává o oblastech komunikace sociální a komunikace počítačové. Je zde zařazena kapitola o školních komunikačních systémech nejčastěji využívaných v českém školství. Poslední kapitola se zabývá vlivy počítačové komunikace na sociální komunikaci.
V praktické části je zhodnoceny výsledky výzkumného šetření, které probíhalo anonymně pomocí dotazníků.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the influence of electronic communication on social commu-nication in the classroom in secondary school. The aim is to explore how communication between teachers and student affected by, the use of electronic communication. The re-search was conducted in the form of a questionnaire techniques among student of seconda-ry schools graduation courses.
The theoretical part deals with the areas of social communication and electronic communi-cation. There is a chapter about school communication systems most commonly used in Czech schools. The last chapter deals with the influence of electronic communication on social communication.
In the practical part of the research is to evaluate the results of a survey conducted anony-mously using questionnaires.
Klíčová slova
komunikace, sociální komunikace, pedagogická komunikace, počítačová komunikace
Klíčová slova v angličtině
communication, social communication, pedagogical communication, Computers communication
Rozsah průvodní práce
71 s. (88529 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na vliv počítačové komunikace na sociální komunikaci ve třídě na střední škole. Cílem je prozkoumat, jak je komunikace mezi učiteli a žáky ovlivněna využíváním počítačové komunikace. Výzkum byl uskutečněn formou techniky dotazníku mezi žáky maturitních oborů středních škol.
Teoretická část pojednává o oblastech komunikace sociální a komunikace počítačové. Je zde zařazena kapitola o školních komunikačních systémech nejčastěji využívaných v českém školství. Poslední kapitola se zabývá vlivy počítačové komunikace na sociální komunikaci.
V praktické části je zhodnoceny výsledky výzkumného šetření, které probíhalo anonymně pomocí dotazníků.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the influence of electronic communication on social commu-nication in the classroom in secondary school. The aim is to explore how communication between teachers and student affected by, the use of electronic communication. The re-search was conducted in the form of a questionnaire techniques among student of seconda-ry schools graduation courses.
The theoretical part deals with the areas of social communication and electronic communi-cation. There is a chapter about school communication systems most commonly used in Czech schools. The last chapter deals with the influence of electronic communication on social communication.
In the practical part of the research is to evaluate the results of a survey conducted anony-mously using questionnaires.
Klíčová slova
komunikace, sociální komunikace, pedagogická komunikace, počítačová komunikace
Klíčová slova v angličtině
communication, social communication, pedagogical communication, Computers communication
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše vztahující se ke komunikaci žáků ve třídě na střední škole.
Zpracování teoretických východisek o pedagogické komunikaci, sociální komunikaci a počítačové komunikaci.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi střední školy.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše vztahující se ke komunikaci žáků ve třídě na střední škole.
Zpracování teoretických východisek o pedagogické komunikaci, sociální komunikaci a počítačové komunikaci.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi střední školy.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Vyd. 1. Brno: Paido, 2005, 165 s. ISBN 80-731-5104-9
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 176 s. ISBN 80-717-8927-5
MAZER, Joseph P., Richard E. MURPHY a Cheri J. SIMONDS. I'll See You On "Facebook": The Effects of Computer-Mediated Teacher Self-Disclosure on Student Motivation, Affective Learning, and Classroom Climate. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 10.1080/03634520601009710.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 171 s. ISBN 80-247-0738-1.
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 978-802-6200-857.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Vyd. 1. Brno: Paido, 2005, 165 s. ISBN 80-731-5104-9
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 176 s. ISBN 80-717-8927-5
MAZER, Joseph P., Richard E. MURPHY a Cheri J. SIMONDS. I'll See You On "Facebook": The Effects of Computer-Mediated Teacher Self-Disclosure on Student Motivation, Affective Learning, and Classroom Climate. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 10.1080/03634520601009710.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 171 s. ISBN 80-247-0738-1.
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 978-802-6200-857.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci. Mgr. Navrátilová jako vedoucí práce shrnula své připomínky především k dílčím výzkumným otázkám a částečné odbočení od tématu, kdy se vytratil vliv na sociální komunikaci a autorka se soustředila především na počítačovou komunikaci. Ve shodě s doc. Majerčíkovou ocenila aktuálnost tématu a interpretační část práce. Doc. Majerčíková dále upozornila na nedostatky vytvořeného dotazníku. Studentka zodpověděla otázky uvedené v posudcích. Nedokázala však odpovědět na otázku prof. Chrásky, jak zněly její hypotézy a jak je vyhodnocovala.