Tato práce se věnuje tělesnému sebepojetí a sehohodnocení žáků střední školy a jeho sou-vislosti s pohybovou aktivností. Hlavním cílem je postihnout a popsat nejdůležitější cha-rakteristiky a interakce tělesného sebehodnocení a pohybové aktivnosti žáků střední školy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with physical self-perception and self-evaluation of High-school students and their relation with physical activities. The main aim is to describe and analyze the most important charakteristics and interaction of the high-school students physical self-evaluation and physical activities.
Tato práce se věnuje tělesnému sebepojetí a sehohodnocení žáků střední školy a jeho sou-vislosti s pohybovou aktivností. Hlavním cílem je postihnout a popsat nejdůležitější cha-rakteristiky a interakce tělesného sebehodnocení a pohybové aktivnosti žáků střední školy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with physical self-perception and self-evaluation of High-school students and their relation with physical activities. The main aim is to describe and analyze the most important charakteristics and interaction of the high-school students physical self-evaluation and physical activities.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti osobnosti žáka střední školy, sebepojetí a sebehodnocení pohybové aktivnosti, pohybových aktivit a sportovně pohybových aktivit.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti osobnosti žáka střední školy, sebepojetí a sebehodnocení pohybové aktivnosti, pohybových aktivit a sportovně pohybových aktivit.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních škol.
Seznam doporučené literatury
BANDURA, Albert. Self-efficacy: the exercise of control. New York: W.H. Freeman, 1997. ISBN 0-7167-2626-2.
ČECHOVSKÁ, Irena a Martin TŮMA. Pohybové aktivity v biosociálním kontextu. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1553-0
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MARCUS, Bess H a LeighAnn H FORSYTH. Psychologie aktivního způsobu života: motivace lidí k pohybovým aktivitám. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-654-4.
SMÉKAL, Vladimír. Pozvání do psychologie osobnosti: člověk v zrcadle vědomí a jednání. 2. opr. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2004. ISBN 80-86598-65-9.
TOMEŠOVÁ, Eva. Profil tělesného sebehodnocení. Praha: FTVS UK, 2003.
Seznam doporučené literatury
BANDURA, Albert. Self-efficacy: the exercise of control. New York: W.H. Freeman, 1997. ISBN 0-7167-2626-2.
ČECHOVSKÁ, Irena a Martin TŮMA. Pohybové aktivity v biosociálním kontextu. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1553-0
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MARCUS, Bess H a LeighAnn H FORSYTH. Psychologie aktivního způsobu života: motivace lidí k pohybovým aktivitám. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-654-4.
SMÉKAL, Vladimír. Pozvání do psychologie osobnosti: člověk v zrcadle vědomí a jednání. 2. opr. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2004. ISBN 80-86598-65-9.
TOMEŠOVÁ, Eva. Profil tělesného sebehodnocení. Praha: FTVS UK, 2003.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval podrobně výsledky šetření ve své bakalářské práci s nevhodnou formou prezentace (množství informací na jednom snímku, chybějící důraz na celkové výsledky). Dr. Pacholík jako vedoucí práce shrnul své připomínky vztahující se především k chybějící interpretaci dat. Vedoucí i oponent shodně ocenili analýzu pojmů v teoretické části práce a pečlivou a bohatou analýzu dat za použití statistických metod.