Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku mediace. Popisuje možnosti jejího teo-retického i praktického využití na Střední škole gastronomie, hotelnictví a lesnictví v Bzenci. Teoretická část podává obecné informace o mediaci. Popisuje ji a nastiňuje její možnosti využití na střední škole. Zabývá se vztahy mezi ředitelem školy, pedagogickými pracovníky a žáky školy. Prezentuje formy školní mediace. Popisuje poslání, klima, ko-munikaci a konflikty konkrétní střední školy. Praktická část se věnuje kvantitativnímu vý-zkumu zaměstnanců školy formou dotazníku a následné interpretaci výsledků. Výzkumné šetření bylo realizováno v průběhu měsíců leden-březen 2015 celkem na všech pracovištích střední školy ve Bzenci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of mediation. Describes and outlines the possibi-lities usage at Gastronomy, Hotel Industry and Forestry secondary school in Bzenec. The theoretical section gives general information about mediation.. Further it deals with the relationships between the school director, teaching staff and the students, and it presents the forms of school mediation. The practical section consists of the quantitative research of the school staff using the questionnarie, followed by the interpretation of the results. There search survey has been realized from January to March 2015 at all different departments of the school in Bzenec.
Klíčová slova
Mediace, střední škola, konflikt, školní mediace, peer mediace, klima školy
Klíčová slova v angličtině
Mediation, secondary school, conflict, school mediation, peer mediation
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku mediace. Popisuje možnosti jejího teo-retického i praktického využití na Střední škole gastronomie, hotelnictví a lesnictví v Bzenci. Teoretická část podává obecné informace o mediaci. Popisuje ji a nastiňuje její možnosti využití na střední škole. Zabývá se vztahy mezi ředitelem školy, pedagogickými pracovníky a žáky školy. Prezentuje formy školní mediace. Popisuje poslání, klima, ko-munikaci a konflikty konkrétní střední školy. Praktická část se věnuje kvantitativnímu vý-zkumu zaměstnanců školy formou dotazníku a následné interpretaci výsledků. Výzkumné šetření bylo realizováno v průběhu měsíců leden-březen 2015 celkem na všech pracovištích střední školy ve Bzenci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of mediation. Describes and outlines the possibi-lities usage at Gastronomy, Hotel Industry and Forestry secondary school in Bzenec. The theoretical section gives general information about mediation.. Further it deals with the relationships between the school director, teaching staff and the students, and it presents the forms of school mediation. The practical section consists of the quantitative research of the school staff using the questionnarie, followed by the interpretation of the results. There search survey has been realized from January to March 2015 at all different departments of the school in Bzenec.
Klíčová slova
Mediace, střední škola, konflikt, školní mediace, peer mediace, klima školy
Klíčová slova v angličtině
Mediation, secondary school, conflict, school mediation, peer mediation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti mediace, jejích forem a metod využití na střední škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti mediace, jejích forem a metod využití na střední škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOLÁ, Lenka. Mediace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3134-6.
HOLÁ, Lenka a kolektiv. Mediace a možnosti využití v praxi. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4109-3.
MAREŠ,Jiří, KŘIVOHLAVÝ,Jaro. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita 1995. ISBN 80-210-1070-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
HOLÁ, Lenka. Mediace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3134-6.
HOLÁ, Lenka a kolektiv. Mediace a možnosti využití v praxi. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4109-3.
MAREŠ,Jiří, KŘIVOHLAVÝ,Jaro. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita 1995. ISBN 80-210-1070-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila záměr bakalářské práce, blíže pojednala o výsledcích výzkumu. Diskuze proběhla k doporučením pro praxi, k situacím mediace ve školství. Studentka byla na obhajobu připravená, prokázala orientaci v tématu.