Tato bakalářská práce se zabývá otázkami, jak tráví svůj volný čas pubescenti žijící ve městě a na vesnici. Zjišťuje, jaké volnočasové aktivity dnešní pubescenti preferují, zda tráví svůj volný čas aktivně nebo spíše pasivně. V této souvislosti se zaměřuje především na to, zda místo bydliště pubescentů má významný podíl při volbě volnočasových aktivit. Dále vymezuje vývojová specifika v období pubescence a jejich vliv na způsoby trávení volného času. Zjišťuje, jakou roli v životě pubescenta hrají vrstevníci a rodina. Pomáhá nahlédnout do světa volného času dnešního pubescenta, jeho zájmů, postojů a názorů na volný čas jako hodnotu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with questions, how pubescent children - living in towns and
villages - spend their free time. It finds out, what free-time activities they prefer and if they spend it rather in active or passive way. In connection with this point, it focuses especially on question, if place of residence has the significant role during choice of free-time activities. Further it defines developmental specifics in period of maturing and their influence on ways of leisure time spending. If finds out, what is the role of family and people of same age in lives of pubescent. It helps to take a look into free-time world of current pubescent, their interests, attitudes and opinions about leisure-time and its value.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, výchova, rodina, zařízení pro volný čas
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure activities, upbringing, family, leisure time facilities
Rozsah průvodní práce
73 s. (103 815 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá otázkami, jak tráví svůj volný čas pubescenti žijící ve městě a na vesnici. Zjišťuje, jaké volnočasové aktivity dnešní pubescenti preferují, zda tráví svůj volný čas aktivně nebo spíše pasivně. V této souvislosti se zaměřuje především na to, zda místo bydliště pubescentů má významný podíl při volbě volnočasových aktivit. Dále vymezuje vývojová specifika v období pubescence a jejich vliv na způsoby trávení volného času. Zjišťuje, jakou roli v životě pubescenta hrají vrstevníci a rodina. Pomáhá nahlédnout do světa volného času dnešního pubescenta, jeho zájmů, postojů a názorů na volný čas jako hodnotu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with questions, how pubescent children - living in towns and
villages - spend their free time. It finds out, what free-time activities they prefer and if they spend it rather in active or passive way. In connection with this point, it focuses especially on question, if place of residence has the significant role during choice of free-time activities. Further it defines developmental specifics in period of maturing and their influence on ways of leisure time spending. If finds out, what is the role of family and people of same age in lives of pubescent. It helps to take a look into free-time world of current pubescent, their interests, attitudes and opinions about leisure-time and its value.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, výchova, rodina, zařízení pro volný čas
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure activities, upbringing, family, leisure time facilities
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času se zaměřením na volnočasové aktivity pubescentů žijících ve městě a na vesnici.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času se zaměřením na volnočasové aktivity pubescentů žijících ve městě a na vesnici.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., B. HOFBAUER a J. PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
KNOTOVÁ, Dana. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-223-9.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ et al. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
VÁŽANSKÝ, Mojmír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN 80-86384-00-4.
CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., B. HOFBAUER a J. PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
KNOTOVÁ, Dana. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-223-9.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ et al. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
VÁŽANSKÝ, Mojmír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN 80-86384-00-4.
CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala design výzkumu bakalářské práce. Zaměřila se na výzkumné otázky a vymezení výzkumného souboru. Na závěr uvedla výstupy výzkumného šetření a zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta bakalářské práce.