Diplomová práce se zabývá založením nové firmy agentury na školení seniorů v ovládání chytrých zařízení ve Zlínském kraji. Teoretická část shrnuje poznatky, které se týkají druhů a struktury podnikatelských plánů včetně Lean Canvas, a také analýzy podnikatelského prostředí. S ohledem na plánovaný záměr vzdělávací agentury pro dospělé je zde také část zaměřená na andragogiku a na specifika vzdělávání seniorů. Praktická část je zpracována na základě výsledků dotazníkového šetření a průzkumu trhu, na jejichž základě je vypracován vlastní podnikatelský záměr, včetně analýzy rizik projektu a časového harmonogramu jeho spuštění.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with establishing new company - agency for education of older people in usage of smart devices in Zlin region. Theoretical part summarizes findings in business structure and plans including Lean Canvas and also analysis of business environ-ment. With regards to planned intention of this agency for educating adults there is also part focused on andragogy as well as specification of elderly education. Practical part is build on market research based on surveys. These surveys were also base for business plan including risk analysis and time schedule of its launch.
Klíčová slova
Podnikatelský záměr, Startup, podnikatelské prostředí, Lean Canvas, marketingový plán, finanční plán, analýza rizik, časový harmonogram
Klíčová slova v angličtině
Business Plan, Startup, Businees Environment, Lean Canvas, Marketing Plan, Financial Plan, Risk Analysis, Time Schedule
Rozsah průvodní práce
96 s. (151 609 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá založením nové firmy agentury na školení seniorů v ovládání chytrých zařízení ve Zlínském kraji. Teoretická část shrnuje poznatky, které se týkají druhů a struktury podnikatelských plánů včetně Lean Canvas, a také analýzy podnikatelského prostředí. S ohledem na plánovaný záměr vzdělávací agentury pro dospělé je zde také část zaměřená na andragogiku a na specifika vzdělávání seniorů. Praktická část je zpracována na základě výsledků dotazníkového šetření a průzkumu trhu, na jejichž základě je vypracován vlastní podnikatelský záměr, včetně analýzy rizik projektu a časového harmonogramu jeho spuštění.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with establishing new company - agency for education of older people in usage of smart devices in Zlin region. Theoretical part summarizes findings in business structure and plans including Lean Canvas and also analysis of business environ-ment. With regards to planned intention of this agency for educating adults there is also part focused on andragogy as well as specification of elderly education. Practical part is build on market research based on surveys. These surveys were also base for business plan including risk analysis and time schedule of its launch.
Klíčová slova
Podnikatelský záměr, Startup, podnikatelské prostředí, Lean Canvas, marketingový plán, finanční plán, analýza rizik, časový harmonogram
Klíčová slova v angličtině
Business Plan, Startup, Businees Environment, Lean Canvas, Marketing Plan, Financial Plan, Risk Analysis, Time Schedule
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Popište teoretická východiska pro sestavení podnikatelského záměru.
Praktická část
Proveďte analýzu podnikatelského prostředí v oblasti výuky informačních a komunikačních technologií.
Vypracujte konkrétní projekt podnikatelského záměru nové agentury ke školení seniorů v oblasti ICT.
Analyzujte možná rizika projektu a zpracujte časový harmonogram.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Popište teoretická východiska pro sestavení podnikatelského záměru.
Praktická část
Proveďte analýzu podnikatelského prostředí v oblasti výuky informačních a komunikačních technologií.
Vypracujte konkrétní projekt podnikatelského záměru nové agentury ke školení seniorů v oblasti ICT.
Analyzujte možná rizika projektu a zpracujte časový harmonogram.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan: secrets and strategies. 5th ed. Palo Alto, Calif.: The Planning Shop, c2010, 411 s. ISBN 978-1-933895-14-7.
FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 356 s. ISBN 80-247-0939-2.
HAVLÍČEK, Karel. Small business: management and controlling. 1st ed. Kíjv: Universitet Ukrajina, 2014, 177 s. ISBN 978-966-388-494-3.
REIDL, Andreas. Senior - zákazník budoucnosti: marketing orientovaný na generaci 50+. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 256 s. ISBN 978-80-265-0018-6.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan: secrets and strategies. 5th ed. Palo Alto, Calif.: The Planning Shop, c2010, 411 s. ISBN 978-1-933895-14-7.
FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 356 s. ISBN 80-247-0939-2.
HAVLÍČEK, Karel. Small business: management and controlling. 1st ed. Kíjv: Universitet Ukrajina, 2014, 177 s. ISBN 978-966-388-494-3.
REIDL, Andreas. Senior - zákazník budoucnosti: marketing orientovaný na generaci 50+. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 256 s. ISBN 978-80-265-0018-6.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
OPONENT: Dr. Jana Matošková, 16b
Proč byla jako cílová skupina v dotazníkovém šetření zvolena populace 40+ (s. 61), když dle tématu, zadání (i argumentů v úvodu práce) by měla agentura školit především seniory? ZODPOVĚZENO ZCELA
Proč byla pro sběr dat zvolena online forma dotazníkového šetření a knihovny ve Zlíně a v Kroměříži?
Proč se domníváte, že to byl vhodný způsob pro oslovení cílové skupiny? Jaký dopad mohly mít tyto metody sběru dat na validitu dotazníkového šetření? ZODPOVĚZENO ZCELA
Vysvětlete větu (s. 72): "U B2B trhu se budou kurzy zaměřovat spíše na prakticky využitelné funkce pro běžný život, u B2C bude obsah kurzu přizpůsoben jednotlivým požadavkům firem, po předchozí konzultaci jejich konkrétních požadavků." ZODPOVĚZENO ZCELA
VEDOUCÍ: Ing. Petr Konečný, 25b
Jaký máte názor na význam plného podnikatelského plánu v případě start-up projektů? ZODPOVĚZENO ZCELA
Jaké jsou dle Vašeho názoru klíčové faktory úspěchu start-up projektů, můžete jmenovat některé úspěšné české start-upy? ZODPOVĚZENO ZCELA
Považujete nabídky dotovaných kurzů obdobného zaměření za významné? Jak jste připraven na takovou situaci reagovat, zejména pak v případě, že jakožto subjekt bez dvouleté historie budete mít zřejmě omezenou možnost žádat o dotaci na projekty nabízející tato školení? ZODPOVĚZENO ZCELA
Doc. Staňková: Kolik potřebujete minimálně účastníku pro návratnost nákladů? ZODPOVĚZENO ZCELA
Dr. Kolčavová: Jak a z čeho bude projekt financován? ZODPOVĚZENO ZCELA
Dr. Dobeš: Máte promyšlený scénář úvodní hodiny školení? ZODPOVĚZENO ZCELA