Bakalářská práce se zabývá soužitím majoritní části obyvatelstva města Vsetína s romskou minoritou. V teoretické části práce jsou popsána fakta týkající se stávající situace. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu formou dotazníku, který zkoumá postoj maority k romské minoritě a naopak. Dále práce zkoumá příčinu tohoto současného postoje.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the coexistence of the majority of the population of Vsetin with the Roma minority. In the theoretical part are described facts regarding the current situation. The practical part is devoted to quantitative research using a questionnaire that examines attitude of majority to the Roma minority and vice versa. The thesis also examines the cause of the current situation.
Bakalářská práce se zabývá soužitím majoritní části obyvatelstva města Vsetína s romskou minoritou. V teoretické části práce jsou popsána fakta týkající se stávající situace. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu formou dotazníku, který zkoumá postoj maority k romské minoritě a naopak. Dále práce zkoumá příčinu tohoto současného postoje.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the coexistence of the majority of the population of Vsetin with the Roma minority. In the theoretical part are described facts regarding the current situation. The practical part is devoted to quantitative research using a questionnaire that examines attitude of majority to the Roma minority and vice versa. The thesis also examines the cause of the current situation.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní pedagogiky a romské kultury.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní pedagogiky a romské kultury.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Filozofie výchovy a metody výuky romského žáka. Praha: Radix, 2008. ISBN 978-80-86031-83-5.
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R v nakl. Radix, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
CROWDER, George. Theories of multiculturalism: an introduction. Cambridge, Malden: Polity, 2013. ISBN 978-0-7456-3626-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody Pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MAPPES-NIEDIEK, Norbert. Chudáci Romové, zlí Cikáni: co je pravdy na našich předsudcích. Brno: Host, 2013. ISBN 978-80-7294-869-7.
NAVRÁTIL, Pavel a kolektiv. Romové v české společnosti: Jak se nám spolu žije a jaké má naše soužití vyhlídky. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-741-8.
RACE, Richard. Multiculturalism and education. London: Continuum, c2011. ISBN 978-1-84706-018-1.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana, ed. Menšiny a migranti v České republice: My a oni v multikulturní společnosti 21. století. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Filozofie výchovy a metody výuky romského žáka. Praha: Radix, 2008. ISBN 978-80-86031-83-5.
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R v nakl. Radix, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
CROWDER, George. Theories of multiculturalism: an introduction. Cambridge, Malden: Polity, 2013. ISBN 978-0-7456-3626-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody Pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MAPPES-NIEDIEK, Norbert. Chudáci Romové, zlí Cikáni: co je pravdy na našich předsudcích. Brno: Host, 2013. ISBN 978-80-7294-869-7.
NAVRÁTIL, Pavel a kolektiv. Romové v české společnosti: Jak se nám spolu žije a jaké má naše soužití vyhlídky. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-741-8.
RACE, Richard. Multiculturalism and education. London: Continuum, c2011. ISBN 978-1-84706-018-1.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana, ed. Menšiny a migranti v České republice: My a oni v multikulturní společnosti 21. století. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil design výzkumu. Zaměřil se na výzkumné otázky a výzkumný soubor. Poté prezentoval konkrétní výstupy výzkumu a doporučení pro praxi. Student zodpověděl otázky od vedoucího i oponenta. Dr. Kroutilová-Nováková: jak probíhal náhodný výběr? Student odpověděl neadekvátně. Jak jste vybral výzkumný soubor? Student odpověděl chybně. Mgr. Šalenová: jak dlouho jste psal bakalářskou práci? Student: moc jsem nevěnoval čas praktické části.