Cílem této práce je identifikovat základní faktory, které ovlivňují konkurenceschopnost Zlínského kraje jako turistické destinace z pohledů různých stakeholderů. Turistická konkurenceschopnost Zlínského kraje je měřena na základě vhodného modelu vyplývajícího z teoretických poznatků. Data jsou získána z hloubkových rozhovorů s místními obyvateli a odborníky v oblasti cestovního ruchu. Výsledky této práce ukazují, že Zlínský kraj je konkurenceschopný v oblasti "zděděných" zdrojů, naopak v oblasti "vytvořených" zdrojů je konkurenceschopný méně. Významné rozdíly byly také zjištěny v rámci informovanosti a vnímání určitých faktorů mezi místními obyvateli a odborníky. Autor věří, že tato práce může poskytnout cenné poznatky jak z praktického hlediska (poskytnout možné návrhy, které by mohly zvýšit pozornost Zlínského kraje jako turistické destinace), tak z akademického hlediska (nabídnout nový pohled na konkurenceschopnost turistické destinace založený na výzkumném projektu Zlínského kraje).
Anotace v angličtině
The aim of this study is to identify fundamental factors that determine the destination competitiveness of Zlín region from different stakeholders' view. The destination competitiveness of Zlín region is assessed based on an appropriate theoretical framework resulting from a comprehensive literature review. The data are collected from local people and experts in positions related to tourism in Zlín region by using semi-structured interviews.
Results of the dissertation show that Zlín region is competitive in endowed resources, but it is not very competitive in created resources. There are found differences in the level of awareness between local people and experts and in the perception towards several factors.
The researcher believes that this study can make contributions from the practical (provides a set of possible driving forces that could bring higher tourist attention to the Zlín region) as well as the academic (offers new insight into the competitiveness of tourism destination based on the novel research context of Zlín) point of view.
Cílem této práce je identifikovat základní faktory, které ovlivňují konkurenceschopnost Zlínského kraje jako turistické destinace z pohledů různých stakeholderů. Turistická konkurenceschopnost Zlínského kraje je měřena na základě vhodného modelu vyplývajícího z teoretických poznatků. Data jsou získána z hloubkových rozhovorů s místními obyvateli a odborníky v oblasti cestovního ruchu. Výsledky této práce ukazují, že Zlínský kraj je konkurenceschopný v oblasti "zděděných" zdrojů, naopak v oblasti "vytvořených" zdrojů je konkurenceschopný méně. Významné rozdíly byly také zjištěny v rámci informovanosti a vnímání určitých faktorů mezi místními obyvateli a odborníky. Autor věří, že tato práce může poskytnout cenné poznatky jak z praktického hlediska (poskytnout možné návrhy, které by mohly zvýšit pozornost Zlínského kraje jako turistické destinace), tak z akademického hlediska (nabídnout nový pohled na konkurenceschopnost turistické destinace založený na výzkumném projektu Zlínského kraje).
Anotace v angličtině
The aim of this study is to identify fundamental factors that determine the destination competitiveness of Zlín region from different stakeholders' view. The destination competitiveness of Zlín region is assessed based on an appropriate theoretical framework resulting from a comprehensive literature review. The data are collected from local people and experts in positions related to tourism in Zlín region by using semi-structured interviews.
Results of the dissertation show that Zlín region is competitive in endowed resources, but it is not very competitive in created resources. There are found differences in the level of awareness between local people and experts and in the perception towards several factors.
The researcher believes that this study can make contributions from the practical (provides a set of possible driving forces that could bring higher tourist attention to the Zlín region) as well as the academic (offers new insight into the competitiveness of tourism destination based on the novel research context of Zlín) point of view.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti konkurenceschopnosti turistických destinací.
Na základě teoretických poznatků vytvořte vhodný model pro měření turistické konkurenceschopnosti.
Praktická část
Proveďte kvalitativní výzkum v oblasti konkurenceschopnosti Zlínského kraje jako turistické destinace na základě zvoleného modelu.
Dle hloubkových rozhovorů vytvořte podrobný projekt analýzy faktorů ovlivňujících konkurenceschopnost Zlínského kraje jako turistické destinace.
Navrhněte možná doporučení na zlepšení konkurenceschopnosti Zlínského kraje jako turistické destinace.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti konkurenceschopnosti turistických destinací.
Na základě teoretických poznatků vytvořte vhodný model pro měření turistické konkurenceschopnosti.
Praktická část
Proveďte kvalitativní výzkum v oblasti konkurenceschopnosti Zlínského kraje jako turistické destinace na základě zvoleného modelu.
Dle hloubkových rozhovorů vytvořte podrobný projekt analýzy faktorů ovlivňujících konkurenceschopnost Zlínského kraje jako turistické destinace.
Navrhněte možná doporučení na zlepšení konkurenceschopnosti Zlínského kraje jako turistické destinace.
Závěr
Seznam doporučené literatury
CRACOLICI, Maria Francesca, NIJKAMP, Peter. The attractiveness and competitiveness of tourist destinations: A study of southern Italian regions. Tourism Management. 2009, 30(3), 336-344. doi:10.1016/j.tourman.2008.07.006.
DWYER, Larry, KIM, Chulwon. Destination competitiveness: Determinants and indicators. Current Issues in Tourism. 2003, 6(5), 369-414. doi:10.1080/13683500308667962.
FLICK, Uwe. An introduction to qualitative research. 5th ed. Los Angeles: SAGE. 2014, 616 p. ISBN 9781446297711.
SWAIN, Sampad Kumar, MISHRA Jitendra Mohan. Tourism: Principles and practices. New Delhi: Oxford University Press. 2011, 752 p. ISBN 9780198072362.
YIN, Robert K. Case study research: design and methods. 5th ed. Thousand Oaks California: Sage Publication. 2014, 265 p. ISBN 978-1-4522-4256-9.
Seznam doporučené literatury
CRACOLICI, Maria Francesca, NIJKAMP, Peter. The attractiveness and competitiveness of tourist destinations: A study of southern Italian regions. Tourism Management. 2009, 30(3), 336-344. doi:10.1016/j.tourman.2008.07.006.
DWYER, Larry, KIM, Chulwon. Destination competitiveness: Determinants and indicators. Current Issues in Tourism. 2003, 6(5), 369-414. doi:10.1080/13683500308667962.
FLICK, Uwe. An introduction to qualitative research. 5th ed. Los Angeles: SAGE. 2014, 616 p. ISBN 9781446297711.
SWAIN, Sampad Kumar, MISHRA Jitendra Mohan. Tourism: Principles and practices. New Delhi: Oxford University Press. 2011, 752 p. ISBN 9780198072362.
YIN, Robert K. Case study research: design and methods. 5th ed. Thousand Oaks California: Sage Publication. 2014, 265 p. ISBN 978-1-4522-4256-9.