Hlavním tématem této bakalářské práce je pojetí výchovy z pohledu rodičů dětí mladšího školního věku. Teoretická část je zaměřena na výchovu v rodině, rodinu, její funkci, rodinné prostředí. Vymezuje výchovné cíle, způsoby výchovy, výchovné styly a používání výchovných prostředků jako jsou odměny a tresty. V praktické části se zabývá rozborem odpovědí respondentů na stanovené otázky v rámci dotazníkového šetření. Výstupem tohoto empirického výzkumu je zjištění převládajícího způsobu výchovy v dnešních rodinách.
Anotace v angličtině
The main topic of this thesis is concept of education in parents of lower primary children. The theoretical part is focused on family education, family, its function, family environment. Defines educational goals, ways of upbringing, educational styles and use of educational resources such as rewards and punishments. The practical part deals with the analysis of respondents' answers to the set questions in the questionnaire survey. The output of this empirical research is to determine the dominant method of education in today's families.
Klíčová slova
rodina, funkce rodiny, rodinné prostředí, způsoby výchovy, výchovné styly, výchovné prostředky, odměny, tresty
Klíčová slova v angličtině
family, family function, family environment, ways of upbringing, education styles, educational resources, rewards, punishments
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem této bakalářské práce je pojetí výchovy z pohledu rodičů dětí mladšího školního věku. Teoretická část je zaměřena na výchovu v rodině, rodinu, její funkci, rodinné prostředí. Vymezuje výchovné cíle, způsoby výchovy, výchovné styly a používání výchovných prostředků jako jsou odměny a tresty. V praktické části se zabývá rozborem odpovědí respondentů na stanovené otázky v rámci dotazníkového šetření. Výstupem tohoto empirického výzkumu je zjištění převládajícího způsobu výchovy v dnešních rodinách.
Anotace v angličtině
The main topic of this thesis is concept of education in parents of lower primary children. The theoretical part is focused on family education, family, its function, family environment. Defines educational goals, ways of upbringing, educational styles and use of educational resources such as rewards and punishments. The practical part deals with the analysis of respondents' answers to the set questions in the questionnaire survey. The output of this empirical research is to determine the dominant method of education in today's families.
Klíčová slova
rodina, funkce rodiny, rodinné prostředí, způsoby výchovy, výchovné styly, výchovné prostředky, odměny, tresty
Klíčová slova v angličtině
family, family function, family environment, ways of upbringing, education styles, educational resources, rewards, punishments
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy, odměn, trestů a výchovných pravidel.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitavního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy, odměn, trestů a výchovných pravidel.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitavního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Vyd. 3. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
VANÍČKOVÁ, Eva. Tělesné tresty dětí. Definice - popis - následky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0814-0.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Vyd. 3. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-494-x.
MORRISH, Ronald G. 12 klíčů k důsledné výchově. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-557-8.
Seznam doporučené literatury
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Vyd. 3. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
VANÍČKOVÁ, Eva. Tělesné tresty dětí. Definice - popis - následky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0814-0.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Vyd. 3. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-494-x.
MORRISH, Ronald G. 12 klíčů k důsledné výchově. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-557-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se zaměřením a výsledky své bakalářské práce. Studentka byla připravena na otázky z posudku, prezentovala věcně. Komise ocenila zpracování práce, významné výsledky výzkumu (PhDr. Helena Skarupská, Ph.D.).
.