Bakalářská práce pojednává o problematice demence. Teoretická část je zaměřena na stáří a jeho aktuální problémy. Zabýváme se demencí, jejím výskytem, příčinami a příznaky. Popi-sujeme jednotlivá stádia a typy demence, možnosti prevence a léčby. V teoretické části se zaměřujeme na péči o seniora s demencí. Představujeme zásady správné komunikace a akti-vizace. Praktická část seznamuje s výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit informovanost veřejnosti o této chorobě.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the issue of dementia. The theoretical part is focused on the age and its current problems. We concern with dementia, its prevalence, causes and symptoms. We describe different stages and types of dementia, prevention and treatment options. The theoretical part focuses on care for the elderly with dementia. We introduce the principles of correct communication and activation. The practical part presents the results of the sur-vey, that was conducted in order to discover public awareness of this disease.Bachelor the-sis deals with the issue of dementia. The theoretical part is focused on the age and its current problems. We concern with dementia, its prevalence, causes and symptoms. We describe different stages and types of dementia, prevention and treatment options. The theoretical part focuses on care for the elderly with dementia. We introduce the principles of correct communication and activation. The practical part presents the results of the sur-vey, that was conducted in order to discover public awareness of this disease.
Klíčová slova
Klíčová slova: demence, péče, komunikace, aktivizace, sociální služby
Bakalářská práce pojednává o problematice demence. Teoretická část je zaměřena na stáří a jeho aktuální problémy. Zabýváme se demencí, jejím výskytem, příčinami a příznaky. Popi-sujeme jednotlivá stádia a typy demence, možnosti prevence a léčby. V teoretické části se zaměřujeme na péči o seniora s demencí. Představujeme zásady správné komunikace a akti-vizace. Praktická část seznamuje s výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit informovanost veřejnosti o této chorobě.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the issue of dementia. The theoretical part is focused on the age and its current problems. We concern with dementia, its prevalence, causes and symptoms. We describe different stages and types of dementia, prevention and treatment options. The theoretical part focuses on care for the elderly with dementia. We introduce the principles of correct communication and activation. The practical part presents the results of the sur-vey, that was conducted in order to discover public awareness of this disease.Bachelor the-sis deals with the issue of dementia. The theoretical part is focused on the age and its current problems. We concern with dementia, its prevalence, causes and symptoms. We describe different stages and types of dementia, prevention and treatment options. The theoretical part focuses on care for the elderly with dementia. We introduce the principles of correct communication and activation. The practical part presents the results of the sur-vey, that was conducted in order to discover public awareness of this disease.
Klíčová slova
Klíčová slova: demence, péče, komunikace, aktivizace, sociální služby
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti problematiky demence, sociálních služeb a informovanosti veřejnosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti problematiky demence, sociálních služeb a informovanosti veřejnosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BUIJSSEN, Huub. Demence. 1. Vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-081-X.
FRANKOVÁ, Vanda. Paní Anežka má demenci. 1. Vyd. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-760-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KLUCKÁ, Jana a Pavla VOLFOVÁ. Kognitivní trénink v praxi. 1. Vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2608-3.
PIDRMAN, Vladimír. Demence. 1. Vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1409-5.
TOPINKOVÁ, Eva. Jak správně a včas diagnostikovat demenci. Praha: UCB Pharma,s.r.o., 1999. ISBN 80-238-4913-1.
ZGOLA M., Jitka. Úspěšná péče o člověka s demencí. 1. Vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0183-9.
Seznam doporučené literatury
BUIJSSEN, Huub. Demence. 1. Vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-081-X.
FRANKOVÁ, Vanda. Paní Anežka má demenci. 1. Vyd. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-760-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KLUCKÁ, Jana a Pavla VOLFOVÁ. Kognitivní trénink v praxi. 1. Vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2608-3.
PIDRMAN, Vladimír. Demence. 1. Vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1409-5.
TOPINKOVÁ, Eva. Jak správně a včas diagnostikovat demenci. Praha: UCB Pharma,s.r.o., 1999. ISBN 80-238-4913-1.
ZGOLA M., Jitka. Úspěšná péče o člověka s demencí. 1. Vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0183-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka na úvod představila design výzkumu. Uvedla výzkumné otázky, výzkumný soubor a hypotézy. Poté prezentovala konkrétní výstupy, a to prostřednictvím odpovědí na výzkumné otázky. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta bakalářské práce. Dr. Hladík: jak vypadal náhodný výběr? Studentka chybně odpověděla.