Cílem diplomové práce je navržení projektu marketingového řízení neziskové organizace poskytující mimo jiné ošetřovatelské služby. Diplomová práce se dělí do dvou částí. Teoretická část práce je zaměřena na stručnou charakteristiku zdravotnictví, neziskových organizací, marketingu, marketingového řízení neziskových organizací a fundraisingu. V úvodu praktické části je organizace představena, následně je provedena situační analýza, která je podkladem pro vypracování projektu. Projekt je zaměřen na zavedení pozice marketingového pracovníka a realizaci marketingových aktivit v rámci externí komunikace s laickou i odbornou veřejností, které si kladou za cíl zvýšení počtu sponzorů, získání dobrovolníků a změnu image ošetřovatelské služby. Projekt bude podroben časové, nákladové a rizikové analýze, aby byla zjištěna jeho realizovatelnost.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to propose a project marketing management of a nonprofit organization which, among others, provides nursing services. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is focused on brief characteristics of healthcare, non-profit organizations, marketing, marketing management of nonprofit organizations and fundraising. At the beginning of the practical part the organization is presented, next a situation analysis, which is the basis for project development is effectuated. The project is aimed at the introduction of the post of marketing worker and at the implementation of marketing activities in the external communication with the general public and experts. It aims to increase the number of sponsors, volunteers and the transformation of the image of nursing services. The project will be subjected to time, cost and risk analysis, in order to determine its feasibility.
Klíčová slova
marketing, marketingové řízení neziskových organizací, marketingová komunikace, marketingová situační analýza
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing management of non profit organizations, marketing communication, marketing situation analyses
Rozsah průvodní práce
111 s. (180 837 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je navržení projektu marketingového řízení neziskové organizace poskytující mimo jiné ošetřovatelské služby. Diplomová práce se dělí do dvou částí. Teoretická část práce je zaměřena na stručnou charakteristiku zdravotnictví, neziskových organizací, marketingu, marketingového řízení neziskových organizací a fundraisingu. V úvodu praktické části je organizace představena, následně je provedena situační analýza, která je podkladem pro vypracování projektu. Projekt je zaměřen na zavedení pozice marketingového pracovníka a realizaci marketingových aktivit v rámci externí komunikace s laickou i odbornou veřejností, které si kladou za cíl zvýšení počtu sponzorů, získání dobrovolníků a změnu image ošetřovatelské služby. Projekt bude podroben časové, nákladové a rizikové analýze, aby byla zjištěna jeho realizovatelnost.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to propose a project marketing management of a nonprofit organization which, among others, provides nursing services. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is focused on brief characteristics of healthcare, non-profit organizations, marketing, marketing management of nonprofit organizations and fundraising. At the beginning of the practical part the organization is presented, next a situation analysis, which is the basis for project development is effectuated. The project is aimed at the introduction of the post of marketing worker and at the implementation of marketing activities in the external communication with the general public and experts. It aims to increase the number of sponsors, volunteers and the transformation of the image of nursing services. The project will be subjected to time, cost and risk analysis, in order to determine its feasibility.
Klíčová slova
marketing, marketingové řízení neziskových organizací, marketingová komunikace, marketingová situační analýza
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing management of non profit organizations, marketing communication, marketing situation analyses
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Prostudujte a zpracujte teoretické poznatky týkající se marketingového řízení neziskových organizací.
Praktická část
Popište a analyzujte úroveň využití marketingu ve vybrané neziskové organizaci.
Na základě výsledků analýzy zpracujete projekt marketingového řízení vybrané neziskové organizace.
Navržený projekt podrobte časové, rizikové a nákladové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Prostudujte a zpracujte teoretické poznatky týkající se marketingového řízení neziskových organizací.
Praktická část
Popište a analyzujte úroveň využití marketingu ve vybrané neziskové organizaci.
Na základě výsledků analýzy zpracujete projekt marketingového řízení vybrané neziskové organizace.
Navržený projekt podrobte časové, rizikové a nákladové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
BOUKAL, Petr a kolektiv. Fundraising pro neziskové organizace. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 264 s. ISBN 978-80-247-4487-2.
BURNETT, John. Nonprofit marketing: Best practises. X edition. New Jersey: John Wiley and Sons, 2007, 336 p. ISBN 978-0-471-79189-8.
CHERNEV, Alexander. Strategic Marketing Management. 5th edition. Chicago, IL: Brightstar Media, 2009, 283 s. ISBN 978-0-9825126-3-0.
ZLÁMAL, Jaroslav. Marketing ve zdravotnictví. 1. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2006, 150 s. ISBN 80-7013-441-0.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
BOUKAL, Petr a kolektiv. Fundraising pro neziskové organizace. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 264 s. ISBN 978-80-247-4487-2.
BURNETT, John. Nonprofit marketing: Best practises. X edition. New Jersey: John Wiley and Sons, 2007, 336 p. ISBN 978-0-471-79189-8.
CHERNEV, Alexander. Strategic Marketing Management. 5th edition. Chicago, IL: Brightstar Media, 2009, 283 s. ISBN 978-0-9825126-3-0.
ZLÁMAL, Jaroslav. Marketing ve zdravotnictví. 1. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2006, 150 s. ISBN 80-7013-441-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ DP: Doc. Staňková, 23 b.
Mají ostatní charity také svého marketingového pracovníka nebo je Váš návrh ojedinělý? Bude Váš projekt realizován? Jak byste začlenili pozici marketingového pracovníka do stávající organizační struktury? Komu by měl být podřízen? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT DP: Dr. Vydrová, 24 b.
Jaké další rizika mohou ovlivnit Vámi navrhovaný projekt? Bude Váš projekt realizovaný? ZODPOVĚZENO ZCELA
Dr. Horáková: Výhrady ke SWOT analýze (externí vs. interní faktory). Marketingového manažera chcete zaměstnat na celá úvazek? Na jakou smlouvu ho chcete zaměstnat? ZODPOVĚZENO ZCELA
Dr. Pastuszková: Kde charita získá peníze na dalšího pracovníka? Z čeho charita kryje svou ztrátu? ZODPOVĚZENO ZCELA