Diplomová práce je zaměřena na měření konceptu společenské odpovědnosti organizací (CSR) v komerčním bankovnictví v České republice a na vztah mezi uplatňováním CSR a finanční výkonnosti komerční banky. Měření bylo provedeno na základě obsahové analýzy veřejně dostupných dat na vzorku čtyř největších tuzemských bank. Analýza vztahu CSR a finanční výkonnosti byla provedena s využitím deskriptivní statistiky a korelační analýzy. Pro potřeby vlastního modelu na měření CSR bylo také provedeno dotazníkové šetření na téma klientské spokojenosti a vnímání CSR strategie z pohledu klientů. Na základě provedených analýz bylo zjištěno, že úroveň uplatňování CSR významně nesouvisí s finanční výkonností bank.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on a measurement of the concept of Corporate Social Responsibility (CSR) in commercial banking in the Czech Republic and what is the relationship between application of CSR and financial performance of commercial bank. The measurement was conducted by the method of content analysis of public sources on a sample of four biggest banks in the Czech Republic. Descriptive statistics and correlation analysis were used to investigate the relationship between CSR and financial performance. Also, the questionnaire survey on customer satisfaction and perception of CSR by bank customers was carried out under the measurement model objectives. Based on the results, application level of CSR is not significantly associated with financial performance of the banks.
Klíčová slova
CSR, společenská odpovědnost, komerční bankovnictví, finanční výkonnost
Klíčová slova v angličtině
CSR, Social Responsibility, Commercial Banking, Financial Performance
Rozsah průvodní práce
89 s. (146 104 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na měření konceptu společenské odpovědnosti organizací (CSR) v komerčním bankovnictví v České republice a na vztah mezi uplatňováním CSR a finanční výkonnosti komerční banky. Měření bylo provedeno na základě obsahové analýzy veřejně dostupných dat na vzorku čtyř největších tuzemských bank. Analýza vztahu CSR a finanční výkonnosti byla provedena s využitím deskriptivní statistiky a korelační analýzy. Pro potřeby vlastního modelu na měření CSR bylo také provedeno dotazníkové šetření na téma klientské spokojenosti a vnímání CSR strategie z pohledu klientů. Na základě provedených analýz bylo zjištěno, že úroveň uplatňování CSR významně nesouvisí s finanční výkonností bank.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on a measurement of the concept of Corporate Social Responsibility (CSR) in commercial banking in the Czech Republic and what is the relationship between application of CSR and financial performance of commercial bank. The measurement was conducted by the method of content analysis of public sources on a sample of four biggest banks in the Czech Republic. Descriptive statistics and correlation analysis were used to investigate the relationship between CSR and financial performance. Also, the questionnaire survey on customer satisfaction and perception of CSR by bank customers was carried out under the measurement model objectives. Based on the results, application level of CSR is not significantly associated with financial performance of the banks.
Klíčová slova
CSR, společenská odpovědnost, komerční bankovnictví, finanční výkonnost
Klíčová slova v angličtině
CSR, Social Responsibility, Commercial Banking, Financial Performance
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Formou literární rešerše zpracujte teoretické poznatky týkající se konceptu CSR.
Aplikujte tyto poznatky na oblast komerčního bankovnictví.
Praktická část
Analyzujte a zhodnoťte uplatňování konceptu CSR v českém komerčním bankovnictví.
Navrhněte praktickou aplikaci modelu na měření CSR v prostředí českého komerčního bankovnictví.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Formou literární rešerše zpracujte teoretické poznatky týkající se konceptu CSR.
Aplikujte tyto poznatky na oblast komerčního bankovnictví.
Praktická část
Analyzujte a zhodnoťte uplatňování konceptu CSR v českém komerčním bankovnictví.
Navrhněte praktickou aplikaci modelu na měření CSR v prostředí českého komerčního bankovnictví.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARTH, Regine a Franziska WOLFF. Corporate social responsibility in Europe: rhetoric and realities. Northampton, MA: Edward Elgar, 2009, 358 s. ISBN 18-472-0764-2.
BELÁS, Jaroslav. Finanční trhy, bankovnictví, pojišťovnictví. Žilina: Georg, 2013, 596 s. ISBN 978-80-8154-024-0.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013, 159 s. ISBN 978-80-247-4480-3.
KOTLER, Philip. Corporate social responsibility: doing the most good for your company and your cause. Hoboken: John Wiley, 2005, 307 s. ISBN 978-0-471-47611-5.
MÁDLOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. Kanina: OPS, 2010, 189 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
Seznam doporučené literatury
BARTH, Regine a Franziska WOLFF. Corporate social responsibility in Europe: rhetoric and realities. Northampton, MA: Edward Elgar, 2009, 358 s. ISBN 18-472-0764-2.
BELÁS, Jaroslav. Finanční trhy, bankovnictví, pojišťovnictví. Žilina: Georg, 2013, 596 s. ISBN 978-80-8154-024-0.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013, 159 s. ISBN 978-80-247-4480-3.
KOTLER, Philip. Corporate social responsibility: doing the most good for your company and your cause. Hoboken: John Wiley, 2005, 307 s. ISBN 978-0-471-47611-5.
MÁDLOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. Kanina: OPS, 2010, 189 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
prof. Ing. Jaroslav Belás, PhD. (vedoucí, 28 b).
Otázka: 1. Definujte CSR aktivity, ktoré priamo podporujú rast finančnej výkonnosti komerčnej banky. (zodpovězeno zcela).
Ing. Lucie Tomancová, Ph.D. (oponent, 26 b).
Otázka: Ptal jste se v průběhu zpracování práce přímo v některé z analyzovaných bank, jestli a jak své CSR aktivity měří a vyhodnocují? (zodpovězeno zcela).
Pavel Taraba: Otázka: Před realizací výzkumu, porovnával jste indexy CSR s jinými prácemi? (zodpovězeno zcela).