Bakalářská práce seznamuje čtenáře s problematikou vztahu mezi franchisorem a franchi-santem. V teoretické části se věnuje literární rešerši na téma franchisového podnikání a vztahy mezi podnikateli.
Na teoretickou část navazuje část praktická, která ukazuje současný obraz tohoto trhu na území České republiky. Na základě této analýzy jsou posléze uvedené návrhy na lepší vznik a udržení takového vztahu. Tyto návrhy jsou na závěr podrobeny nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis introduces the reader to the problems of relationship between franchi-sor and franchisee. In the theoretical part it deals with literature search of franchising busi-ness and relationship between businessmen.
The theoretical part is followed by practical part which shows present picture of market within the Czech Republic. Based on this analysis there are later introduced suggestions for better formation and preservation of this kind of relationship. These suggestions are sub-dues to cost, timing and risk analysis.
Klíčová slova
franchising, obchodní vztah, časová analýza, nákladová analýza, riziková analýza
Klíčová slova v angličtině
franchising, business relationship, timing analysis, cost analysis, risk analysis
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce seznamuje čtenáře s problematikou vztahu mezi franchisorem a franchi-santem. V teoretické části se věnuje literární rešerši na téma franchisového podnikání a vztahy mezi podnikateli.
Na teoretickou část navazuje část praktická, která ukazuje současný obraz tohoto trhu na území České republiky. Na základě této analýzy jsou posléze uvedené návrhy na lepší vznik a udržení takového vztahu. Tyto návrhy jsou na závěr podrobeny nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis introduces the reader to the problems of relationship between franchi-sor and franchisee. In the theoretical part it deals with literature search of franchising busi-ness and relationship between businessmen.
The theoretical part is followed by practical part which shows present picture of market within the Czech Republic. Based on this analysis there are later introduced suggestions for better formation and preservation of this kind of relationship. These suggestions are sub-dues to cost, timing and risk analysis.
Klíčová slova
franchising, obchodní vztah, časová analýza, nákladová analýza, riziková analýza
Klíčová slova v angličtině
franchising, business relationship, timing analysis, cost analysis, risk analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Popište teoretická východiska vztahující se k franchisingu a k vytvoření úspěšného vztahu franchisora a franchisanta.
Praktická část
Analyzujte situaci na franchisovém trhu v ČR se zaměřením na vybrané oblasti.
Navrhněte doporučení pro vytvoření a udržení vztahu franchisora a franchisanta.
Doporučení podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Popište teoretická východiska vztahující se k franchisingu a k vytvoření úspěšného vztahu franchisora a franchisanta.
Praktická část
Analyzujte situaci na franchisovém trhu v ČR se zaměřením na vybrané oblasti.
Navrhněte doporučení pro vytvoření a udržení vztahu franchisora a franchisanta.
Doporučení podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
LOEBL, Zbyněk a Dana LUKAJOVÁ. Franchising - úspěch bez čekání. 1. vydání. Praha: Grada, 1994, 83 s. ISBN 80-7169-050-3.
MENDELSOHN, Martin. How to Franchise Internationally. 1st edition. London: Franchise World Magazine, 1989, 144 s. ISBN 0955193834.
ŘEZNÍČKOVÁ, Martina. Franchising: Podnikání pod cizím jménem. 2. vydání. Praha: C. H. Beck, 2004, 205 s. ISBN 80-7179-894-0.
Seznam doporučené literatury
LOEBL, Zbyněk a Dana LUKAJOVÁ. Franchising - úspěch bez čekání. 1. vydání. Praha: Grada, 1994, 83 s. ISBN 80-7169-050-3.
MENDELSOHN, Martin. How to Franchise Internationally. 1st edition. London: Franchise World Magazine, 1989, 144 s. ISBN 0955193834.
ŘEZNÍČKOVÁ, Martina. Franchising: Podnikání pod cizím jménem. 2. vydání. Praha: C. H. Beck, 2004, 205 s. ISBN 80-7179-894-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce doc. Ing. Vratislav Kozák Ph.D. - 23 bodů
Proč byla pro analýzu franchisingového trhu zvolena právě gastronomie? ZODPOVĚZENO ZCELA
Oponent práce Ing. Lucie Tomancová Ph.D. - 13 bodů
Co bylo cílem dotazníkového šetření? Kdy byl proveden, kdo a jakým způsobem byl osloven? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ Jaké jsou konkrétní franchisové koncepty zastoupené v Česku? Které vznikly v poslední době?
ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Další otázky: Doc. Ing. Boris Popesko Ph.D.: Víte, kolik procent poplatků se podílí na tržbách? ZODPOVĚZENO ZCELA
Pozn. Ing. Kamil Dobeš Ph.D. ke konkretizaci navrhovaných řešení. Pozn. Prof. Ing. Ján Provazník CSc. k použité literatuře.