Bakalářská práce se zabývá otázkou konkurenceschopnosti pizzerie PIZZABURGER sídlící ve Zlíně. Cílem teoretické částí této bakalářské práce je zpracovat poznatky z oblastí zabývajících se konkurenceschopností, především tedy z marketingu. Cílem praktické části je využít těchto znalostí k prozkoumání konkurenceschopnosti pizzerie. Do analyzování je zahrnuto dotazníkové šetření, jeho vyhodnocení a využití konkrétních marketingových nástrojů: SWOT analýzy, PEST analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Z důvodu potřeby vyhodnocení stávající nabídky pizzerie, byla také použita BCG matice. Bakalářská práce obsahuje návrhy a doporučení ke zlepšení současného stavu konkurence-schopnosti pizzerie PIZZABURGER a jejich finanční vyčíslení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis aims to scrutinize competitiveness of the pizzerie PIZZABURGER, which is situated in Zlín. The purpose of the theoretical part is to elaborate knowledge from the area of competitiveness, primaly from marketing. The target of the practical part is to use this knowledge for ascertaining the competitiveness of the pizzerie. The analysis consists of a questionnaire, its evaluation and usage of certain marketing tools: SWOT analysis, PEST analysis and Porter's model of five competitive forces. On account of the need to assess the current offer of the pizzeria, the Boston matrix is also used. The bachelor the-sis consists of proposals and recommendations to enhance the present state of the competi-tiveness of the pizzerie PIZZABURGER, and it's finnacial quantification.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, SWOT analýza, PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, BCG matice, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, SWOT analysis, PEST analysis, Porter's model of five competitive forces, Boston matrix, marketing research
Rozsah průvodní práce
81 s. (112 114)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá otázkou konkurenceschopnosti pizzerie PIZZABURGER sídlící ve Zlíně. Cílem teoretické částí této bakalářské práce je zpracovat poznatky z oblastí zabývajících se konkurenceschopností, především tedy z marketingu. Cílem praktické části je využít těchto znalostí k prozkoumání konkurenceschopnosti pizzerie. Do analyzování je zahrnuto dotazníkové šetření, jeho vyhodnocení a využití konkrétních marketingových nástrojů: SWOT analýzy, PEST analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Z důvodu potřeby vyhodnocení stávající nabídky pizzerie, byla také použita BCG matice. Bakalářská práce obsahuje návrhy a doporučení ke zlepšení současného stavu konkurence-schopnosti pizzerie PIZZABURGER a jejich finanční vyčíslení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis aims to scrutinize competitiveness of the pizzerie PIZZABURGER, which is situated in Zlín. The purpose of the theoretical part is to elaborate knowledge from the area of competitiveness, primaly from marketing. The target of the practical part is to use this knowledge for ascertaining the competitiveness of the pizzerie. The analysis consists of a questionnaire, its evaluation and usage of certain marketing tools: SWOT analysis, PEST analysis and Porter's model of five competitive forces. On account of the need to assess the current offer of the pizzeria, the Boston matrix is also used. The bachelor the-sis consists of proposals and recommendations to enhance the present state of the competi-tiveness of the pizzerie PIZZABURGER, and it's finnacial quantification.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, SWOT analýza, PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, BCG matice, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, SWOT analysis, PEST analysis, Porter's model of five competitive forces, Boston matrix, marketing research
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů z problematiky konkurenceschopnosti podniku a následně prezentujte jeho poznatky.
Praktická část
Popište a analyzujte současné postavení pizzerie PIZZABURGER na trhu ve Zlíně.
Navrhněte pizzerii PIZZABURGER možnosti zvýšení její konkurenceschopnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů z problematiky konkurenceschopnosti podniku a následně prezentujte jeho poznatky.
Praktická část
Popište a analyzujte současné postavení pizzerie PIZZABURGER na trhu ve Zlíně.
Navrhněte pizzerii PIZZABURGER možnosti zvýšení její konkurenceschopnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Vyd. 1. V Praze: C. H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
GRASSEOVÁ, Monika a Bohumil BRECHTA. Efektivní rozhodování: analyzování, rozhodování, implementace a hodnocení. 1. vyd. Brno: Edika, 2013, 392 s. ISBN 978-80-266-0179-1.
CHERNEV, Alexander. Strategic marketing management. 7th ed. Chicago: Cerebellum Press, c2012, 246 s. ISBN 978-1-936572-15-1.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Vyd. 1. V Praze: C. H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
GRASSEOVÁ, Monika a Bohumil BRECHTA. Efektivní rozhodování: analyzování, rozhodování, implementace a hodnocení. 1. vyd. Brno: Edika, 2013, 392 s. ISBN 978-80-266-0179-1.
CHERNEV, Alexander. Strategic marketing management. 7th ed. Chicago: Cerebellum Press, c2012, 246 s. ISBN 978-1-936572-15-1.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Ing. Josef Kubík, CSc. (vedoucí, 25 b). Otázky: 1. Na základě čeho předpokládáte, že v současné době je situace ohledně nájemní smlouvy pizzerie stabilizovaná? (zodpovězeno zcela). 2. Co by mohla převzít pizzerie PIZZABURGER od jiných konkurenčních pizzerií? (zodpovězeno zcela). Ing. Janka Vydrová, Ph.D. (oponent, 18 b). Otázky: 1. Kolik plně vyplněných dotazníků jste měl k dispozici a proč jste pracoval i s dotazníky, které nebyly kompletně vyplněny (což z pohledu marketingového výzkumu není vhodné)? (zodpovězeno zcela).
2. V rámci SWOT analýzy tvrdíte, že příležitostí je zvýšení hrubého domácího produktu. (zodpovězeno zcela). 3. Doložte výpočty, které by potvrdily postavení jednotlivých výrobků v rámci BCG matice. (zodpovězeno zcela). Ing. Monika Horáková: Otázka: Kolik respondentů bylo v dotazníku? (zodpovězeno zcela).