Tato diplomová práce se zabývá vlivem médií na činnost a rozhodování subjektů působících v oblasti průmyslu komerční bezpečnosti. Teoretická část se věnuje základní charakteristice mediálních produktů a mediálních výstupů. Tato část se dále zabývá úvahou nad možností vlivu médií a mediálních výstupů na společnost a charakteristikou zkoumaného odvětví komerční bezpečnosti.
Výzkumná část práce obsahuje dotazníkové šetření, díky kterému byly zjišťovány mediální návyky subjektů působících v průmyslu komerční bezpečnosti a jejich názory na danou problematiku. V rámci této části jsou také stručně analyzovány vybrané mediální kauzy, které mají jistou spojitost s průmyslem komerční bezpečnosti.
Anotace v angličtině
The master's thesis deals with the influence of media in the commercial security industry. The theoretical section describes basic characteristics of media products and media's out-puts. This part also deals with the possible influence of media on society and with the characteristic of the commercial security industry.
The practical part consists of the questionnaire survey among commercial security industry managers. The survey finds media habits of respondents and their opinions on the main subject. Media articles about commercial security industry are analyzed in the same part.
Klíčová slova
média, manipulace, denní tisk, televize, internet, soukromé bezpečnostní služby
Klíčová slova v angličtině
media, manipulation, newspaper, television, internet, private security service
Rozsah průvodní práce
143
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá vlivem médií na činnost a rozhodování subjektů působících v oblasti průmyslu komerční bezpečnosti. Teoretická část se věnuje základní charakteristice mediálních produktů a mediálních výstupů. Tato část se dále zabývá úvahou nad možností vlivu médií a mediálních výstupů na společnost a charakteristikou zkoumaného odvětví komerční bezpečnosti.
Výzkumná část práce obsahuje dotazníkové šetření, díky kterému byly zjišťovány mediální návyky subjektů působících v průmyslu komerční bezpečnosti a jejich názory na danou problematiku. V rámci této části jsou také stručně analyzovány vybrané mediální kauzy, které mají jistou spojitost s průmyslem komerční bezpečnosti.
Anotace v angličtině
The master's thesis deals with the influence of media in the commercial security industry. The theoretical section describes basic characteristics of media products and media's out-puts. This part also deals with the possible influence of media on society and with the characteristic of the commercial security industry.
The practical part consists of the questionnaire survey among commercial security industry managers. The survey finds media habits of respondents and their opinions on the main subject. Media articles about commercial security industry are analyzed in the same part.
Klíčová slova
média, manipulace, denní tisk, televize, internet, soukromé bezpečnostní služby
Klíčová slova v angličtině
media, manipulation, newspaper, television, internet, private security service
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury, která se vztahuje ke zpracovanému tématu.
Vymezte fenomenologické a etiologické otázky spojené s oblastí médií a průmyslu komerční bezpečnosti, včetně historických souvislostí a současné aktuální situace.
Analyzujte působení a vliv médií ve vztahu k bezpečnostním aktivitám průmyslu komerční bezpečnosti.
Analyzujte mediální výstupy a jejich vliv na legislativní a sociální postavení subjektů průmyslu komerční bezpečnosti.
Zpracujte metodiku výzkumné části kvalifikační práce.
Výstupy výzkumu a analytické části kvalifikační práce statisticky vyhodnoťte a zpracujte do grafů a tabulek.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury, která se vztahuje ke zpracovanému tématu.
Vymezte fenomenologické a etiologické otázky spojené s oblastí médií a průmyslu komerční bezpečnosti, včetně historických souvislostí a současné aktuální situace.
Analyzujte působení a vliv médií ve vztahu k bezpečnostním aktivitám průmyslu komerční bezpečnosti.
Analyzujte mediální výstupy a jejich vliv na legislativní a sociální postavení subjektů průmyslu komerční bezpečnosti.
Zpracujte metodiku výzkumné části kvalifikační práce.
Výstupy výzkumu a analytické části kvalifikační práce statisticky vyhodnoťte a zpracujte do grafů a tabulek.
Seznam doporučené literatury
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 215 s. Komunikace (Grada). ISBN 978-80-247-3926-7.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 207 s. ISBN 978-807-3672-874.
KAMENÍK, Jiří a František BRABEC. Komerční bezpečnost: soukromá bezpečnostní činnost detektivních kanceláří a bezpečnostních agentur. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2007, 338 s. ISBN 978-807-3573-096.
MACEK, Pavel a František NOVÁK. Privátní bezpečnostní služby. Vyd. 1. Praha: Police History, 2005, 316 s. ISBN 80-864-7723-1.
MCQAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-717-8714-0.
URBAN, Lukáš, Josef DUBSKÝ a Karol MURDZA. Masová komunikace a veřejné mínění. Vyd. 1. Ilustrace Zdeněk Prošek. Praha: Grada, 2011, 230 s. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-802-4735-634.
Seznam doporučené literatury
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 215 s. Komunikace (Grada). ISBN 978-80-247-3926-7.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 207 s. ISBN 978-807-3672-874.
KAMENÍK, Jiří a František BRABEC. Komerční bezpečnost: soukromá bezpečnostní činnost detektivních kanceláří a bezpečnostních agentur. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2007, 338 s. ISBN 978-807-3573-096.
MACEK, Pavel a František NOVÁK. Privátní bezpečnostní služby. Vyd. 1. Praha: Police History, 2005, 316 s. ISBN 80-864-7723-1.
MCQAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-717-8714-0.
URBAN, Lukáš, Josef DUBSKÝ a Karol MURDZA. Masová komunikace a veřejné mínění. Vyd. 1. Ilustrace Zdeněk Prošek. Praha: Grada, 2011, 230 s. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-802-4735-634.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace DP nebyla praktická ukázka.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Jaká je preference důvěryhodnosti informací uvedených na internetu? (doc. Ing. Gajdošík, CSc.)
2. Můžete si ověřit autora poskytujícího informace prostřednictvím internetu? (doc. Ing. Gajdošík, CSc.)
3. Výtky směřující k vlastní analýze zákona uvedeného na str. 62. (JUDr. Jiří Kameník)
4. Jaký máte závěr o mediálním obraze PKB? (JUDr. Vladimír Laucký)
5. Proč si myslíte, že vliv těchto médii je kladný? (JUDr. Vladimír Laucký)
6. Proč média podávají zkreslené informace? (JUDr. Vladimír Laucký)
Studentka zodpověděla položené dotazy vedoucího DP a oponenta v plném
rozsahu a na kladené dotazy v dis. komise pro SZZ reagovala pouze dobře.