Cílem této práce je analyzovat český franchisový trh v oblasti rychlého občerstvení. V teoretické části je definován pojem franchising a pojmy s ním související, popsána pozitiva a negativa spojené s podnikáním touto formou a nastíněna stručná historie franchisingu. Druhá část je zaměřena na informace o franchisingu v České republice a poslední kapitola se věnuje celkovému trhu s rychlým občerstvením. V úvodu praktické části je obecně posána situace na českém franchisovém trhu. Další kapitola už se věnuje konkrétní analýze trhu s rychlým občerstvením popisuje existující firmy na trhu, analyzuje jejich tržní potenciál a rozmístění po České republice. Poté je situace na trhu s rychlým občersvením vyhodnocena také SWOT analýzou. Na základě provedených analýz je celkovým výsledkem práce posouzení o možnosti vstupu nového konceptu na trh a určení kritérií za jakých je vstup na trh možný.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis is to analyze Czech franchise market in the area of fast food restaurants. The term franchise and terms connected to it are defined in theoretical part, pros and cons connected with doing business and brief history of franchising is described in theoretical part as well. The second part of the theory is concentrated on information about fran-chising in the Czech Republic. The last part is focused on the fast food in general. The introduction of the practical part is dealing with the situation of franchise on the Czech market. The concrete analysis of the market with fast food is described in the next chapter there are existing companies on the market, analysis of their market potential and placement all over the Czech Republic. SWOT analysis evaluates situation of the franchise market. On the basis of made analysis, there is a result about appraisal of a new concept into the market and defining criteria under what circumstances is entry into the market possible.
franchising, franchise concepts, fast food, market analysis, fast food restaurants, coffee bars, juice bars, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
74 s. (117 624)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je analyzovat český franchisový trh v oblasti rychlého občerstvení. V teoretické části je definován pojem franchising a pojmy s ním související, popsána pozitiva a negativa spojené s podnikáním touto formou a nastíněna stručná historie franchisingu. Druhá část je zaměřena na informace o franchisingu v České republice a poslední kapitola se věnuje celkovému trhu s rychlým občerstvením. V úvodu praktické části je obecně posána situace na českém franchisovém trhu. Další kapitola už se věnuje konkrétní analýze trhu s rychlým občerstvením popisuje existující firmy na trhu, analyzuje jejich tržní potenciál a rozmístění po České republice. Poté je situace na trhu s rychlým občersvením vyhodnocena také SWOT analýzou. Na základě provedených analýz je celkovým výsledkem práce posouzení o možnosti vstupu nového konceptu na trh a určení kritérií za jakých je vstup na trh možný.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis is to analyze Czech franchise market in the area of fast food restaurants. The term franchise and terms connected to it are defined in theoretical part, pros and cons connected with doing business and brief history of franchising is described in theoretical part as well. The second part of the theory is concentrated on information about fran-chising in the Czech Republic. The last part is focused on the fast food in general. The introduction of the practical part is dealing with the situation of franchise on the Czech market. The concrete analysis of the market with fast food is described in the next chapter there are existing companies on the market, analysis of their market potential and placement all over the Czech Republic. SWOT analysis evaluates situation of the franchise market. On the basis of made analysis, there is a result about appraisal of a new concept into the market and defining criteria under what circumstances is entry into the market possible.
franchising, franchise concepts, fast food, market analysis, fast food restaurants, coffee bars, juice bars, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vypracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku franchisového trhu v ČR.
Praktická část
Popište existující firmy na českém franchisovém trhu v oblasti rychlého občerstvení, analyzujte jejich tržní potenciál a jejich rozmístění v ČR.
Na základě předchozích analýz doporučte kritéria pro vstup nové franšízy v oblasti rychlého občerstvení na český trh.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vypracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku franchisového trhu v ČR.
Praktická část
Popište existující firmy na českém franchisovém trhu v oblasti rychlého občerstvení, analyzujte jejich tržní potenciál a jejich rozmístění v ČR.
Na základě předchozích analýz doporučte kritéria pro vstup nové franšízy v oblasti rychlého občerstvení na český trh.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAYE, Michael R a Jeff PRINCE. Managerial economics and business strategy. 8th ed. New York: McGraw-Hill Irwin, 2014, 636 s. ISBN 978-0-07-352322-4.
Franchising v České republice. 1. vyd. Praha: Vydání pro ČAF zajistilo nakl. Daranus, 2008, 147 s. ISBN 978-80-254-2136-9.
ŘEZNÍČKOVÁ, Martina. Franchising: podnikání pod cizím jménem. 3. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2009, 190 s. ISBN 978-80-7400-174-1.
Seznam doporučené literatury
BAYE, Michael R a Jeff PRINCE. Managerial economics and business strategy. 8th ed. New York: McGraw-Hill Irwin, 2014, 636 s. ISBN 978-0-07-352322-4.
Franchising v České republice. 1. vyd. Praha: Vydání pro ČAF zajistilo nakl. Daranus, 2008, 147 s. ISBN 978-80-254-2136-9.
ŘEZNÍČKOVÁ, Martina. Franchising: podnikání pod cizím jménem. 3. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2009, 190 s. ISBN 978-80-7400-174-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
OPONENT: Ing. Jiří Krajča
Přispívá franchising k udržení, reps. zvýšení zaměstnanosti ve vašem regionu? ZODPOVĚZENO ZCELA
Zvyšuje franchising úroveň gastronomie ve Vašem regionu? ZODPOVĚZENO ZCELA
VEDOUCÍ: doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D.
Pokud byste měla dostatečný peněžní obnos, do jakého fr. Konceptu byste je vložila a kde a proč? ZODPOVĚZENO ZCELA
Doc. Tučková: Splňuje Vámi vybraný koncept kritéria, která jste uvedla ve Vaší bakalářské práci?