Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové aktivity v obchodní společnosti v sou-ladu s platnou daňovou a účetní legislativou v České republice.
V teoretické části je popsán daňový systém České republiky, dále rozebrány jednotlivé formy reklamy a propagace, následné řešení účetního a daňového hlediska reklamy a propa-gace.
Praktická část je zaměřena na analýzu marketingové aktivity ve společnosti XYZ, s. r. o., způsoby účtovaní a daňový dopad reklamy a propagace v dané společnosti. V závěru prak-tické části je navrhnuta optimalizace použitých metod v oblasti účetní a daňové v souladu s platnou legislativou.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with analysis of marketing activity in business company accord-ance with applicable tax and accounting legislation in the Czech Republic.
The theoretical part describes the tax system of the Czech Republic. Next I analyze forms of advertisement and promotion with focus on tax and accounting.
The practical part is focused on the analysis of marketing activities in XYZ Company with focus on methods of accounting and tax impact in advertisement and promotion.
At the end of the practical part I suggest optimization methods used in the area of accounting a tax in accordance with current legislation.
Klíčová slova
náklady, daně, účetnictví, reklama, propagace
Klíčová slova v angličtině
cost, tax, accounting, advertising, promotion
Rozsah průvodní práce
90 s. (15882 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové aktivity v obchodní společnosti v sou-ladu s platnou daňovou a účetní legislativou v České republice.
V teoretické části je popsán daňový systém České republiky, dále rozebrány jednotlivé formy reklamy a propagace, následné řešení účetního a daňového hlediska reklamy a propa-gace.
Praktická část je zaměřena na analýzu marketingové aktivity ve společnosti XYZ, s. r. o., způsoby účtovaní a daňový dopad reklamy a propagace v dané společnosti. V závěru prak-tické části je navrhnuta optimalizace použitých metod v oblasti účetní a daňové v souladu s platnou legislativou.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with analysis of marketing activity in business company accord-ance with applicable tax and accounting legislation in the Czech Republic.
The theoretical part describes the tax system of the Czech Republic. Next I analyze forms of advertisement and promotion with focus on tax and accounting.
The practical part is focused on the analysis of marketing activities in XYZ Company with focus on methods of accounting and tax impact in advertisement and promotion.
At the end of the practical part I suggest optimization methods used in the area of accounting a tax in accordance with current legislation.
Klíčová slova
náklady, daně, účetnictví, reklama, propagace
Klíčová slova v angličtině
cost, tax, accounting, advertising, promotion
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky o způsobech účtování nákladů na reklamu a propagaci se zaměřením na jednotlivé kategorie a typy marketingových aktivit.
Praktická část
Analyzujte veškeré marketingové aktivity, způsoby účtování jednotlivých zjištěných marketingových aktivit a jejich daňových dopadů ve společnosti XYZ, s. r. o.
Na základě provedené analýzy navrhněte optimalizace použitých metod v oblasti účetní i daňové v souladu s platnou legislativou.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky o způsobech účtování nákladů na reklamu a propagaci se zaměřením na jednotlivé kategorie a typy marketingových aktivit.
Praktická část
Analyzujte veškeré marketingové aktivity, způsoby účtování jednotlivých zjištěných marketingových aktivit a jejich daňových dopadů ve společnosti XYZ, s. r. o.
Na základě provedené analýzy navrhněte optimalizace použitých metod v oblasti účetní i daňové v souladu s platnou legislativou.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary a Philip KOTLER. Marketing: an introduction. 11th ed. Harlow: Pearson, c2013, 864 s. ISBN 978-0-273-76718-3.
ČESKO. Daňové zákony: v úplném znění k 1.1.2014: s přehledy změn: daně z příjmů, rezervy pro zjištění základu daně z příjmů, daň z přidané hodnoty, spotřební daně, ekologické daně, o povinném značení lihu, daň silniční, daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí, daň z nemovitostí, daňový řád, přehled smluv o zamezení dvojího zdanění. Praha: Grada, 2014, 272 s. Daně. ISBN 978-80-247-5171-9.
PEŠTUKA, Jaroslav. České účetní standardy: české účetní standardy pro účetní jednotky, které účtují podle vyhlášky č. 500/2002 Sb. a vyhlášky č. 504/2002 Sb.: komentář: doporučený účtový rozvrh. 1. vyd. Praha: Eurounion, 2007, 295 s. ISBN 978-80-7317-057-8.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 80-7169-997-7.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary a Philip KOTLER. Marketing: an introduction. 11th ed. Harlow: Pearson, c2013, 864 s. ISBN 978-0-273-76718-3.
ČESKO. Daňové zákony: v úplném znění k 1.1.2014: s přehledy změn: daně z příjmů, rezervy pro zjištění základu daně z příjmů, daň z přidané hodnoty, spotřební daně, ekologické daně, o povinném značení lihu, daň silniční, daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí, daň z nemovitostí, daňový řád, přehled smluv o zamezení dvojího zdanění. Praha: Grada, 2014, 272 s. Daně. ISBN 978-80-247-5171-9.
PEŠTUKA, Jaroslav. České účetní standardy: české účetní standardy pro účetní jednotky, které účtují podle vyhlášky č. 500/2002 Sb. a vyhlášky č. 504/2002 Sb.: komentář: doporučený účtový rozvrh. 1. vyd. Praha: Eurounion, 2007, 295 s. ISBN 978-80-7317-057-8.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 80-7169-997-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: Mgr. Kolářová - 21 b.
Oponent: Ing. Janoušek - 29 b.
Prof. Nejezchleba - jak přijala firma vaše návrhy a doporučení? zcela zodpovězeno.
Prof. Nejezchleba - kterou z marketingových aktivit podnikatelských subjektů považujete z účetního a daňového hlediska za nevýhodnou a proč? zcela zodpovězeno.
Ing. Jarolímová - budou všechny expozitory odepisovány v první skupině? zcela zodpovězeno.
Ing. Jarolímová - počítala jste dopad vašich navrhovaných úspor na daň z příjmů? nezodpovězeno.