Tato bakalářská práce se zabývá analýzou cestovního ruchu v mikroregionu Vsetínsko. Práce je koncipována na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je definován cestovní ruch, vymezeny základní pojmy, provedeno rozdělení cestovního ruchu, uvedeny předpoklady rozvoje cestovního ruchu a především je zde k nalezení marketing cestovního ruchu, který je podkladem pro praktickou část.
Praktická část se věnuje analýze současného stavu cestovního ruchu v mikroregionu Vsetínsko. Dotazníkovým šetřením jsou získány informace od návštěvníků i rezidentů mikroregionu. Tyto informace slouží jako jeden z podkladů k vypracování SWOT analýzy a návrhům na zvýšení cestovního ruchu v dané oblasti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the analysis of tourism in the microregion Vsetínsko. The thesis is conceived on a theoretical and practical part. In the theoretical part is defined tourism, basic concepts, classification of tourism, assumptions of tourism development and marketing of tourism, which provides the foundation for the practical part.
The practical part is devoted to the analysis of the current state of tourism in the microregion Vsetínsko. Questionnaire survey obtained information from both visitors and residents of the microregion. This information serves as a basis for SWOT analysis and proposals to increase tourism in the area.
Klíčová slova
cestovní ruch, mikroregion Vsetínsko, SWOT analýza, marketing, rozvoj
Klíčová slova v angličtině
Tourism, Microregion Vsetínsko, SWOT analysis, Marketing, Development
Rozsah průvodní práce
84
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou cestovního ruchu v mikroregionu Vsetínsko. Práce je koncipována na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je definován cestovní ruch, vymezeny základní pojmy, provedeno rozdělení cestovního ruchu, uvedeny předpoklady rozvoje cestovního ruchu a především je zde k nalezení marketing cestovního ruchu, který je podkladem pro praktickou část.
Praktická část se věnuje analýze současného stavu cestovního ruchu v mikroregionu Vsetínsko. Dotazníkovým šetřením jsou získány informace od návštěvníků i rezidentů mikroregionu. Tyto informace slouží jako jeden z podkladů k vypracování SWOT analýzy a návrhům na zvýšení cestovního ruchu v dané oblasti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the analysis of tourism in the microregion Vsetínsko. The thesis is conceived on a theoretical and practical part. In the theoretical part is defined tourism, basic concepts, classification of tourism, assumptions of tourism development and marketing of tourism, which provides the foundation for the practical part.
The practical part is devoted to the analysis of the current state of tourism in the microregion Vsetínsko. Questionnaire survey obtained information from both visitors and residents of the microregion. This information serves as a basis for SWOT analysis and proposals to increase tourism in the area.
Klíčová slova
cestovní ruch, mikroregion Vsetínsko, SWOT analýza, marketing, rozvoj
Klíčová slova v angličtině
Tourism, Microregion Vsetínsko, SWOT analysis, Marketing, Development
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vypracujte literární rešerši a vysvětlete základní teoretické pojmy týkající se oblasti cestovního ruchu.
Praktická část
Charakterizujte mikroregion Vsetínsko.
Analyzujte a vyhodnoťte současný stav cestovního ruchu v mikroregionu Vsetínsko.
Navrhněte možnosti zlepšení cestovního ruchu v mikroregionu Vsetínsko.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vypracujte literární rešerši a vysvětlete základní teoretické pojmy týkající se oblasti cestovního ruchu.
Praktická část
Charakterizujte mikroregion Vsetínsko.
Analyzujte a vyhodnoťte současný stav cestovního ruchu v mikroregionu Vsetínsko.
Navrhněte možnosti zlepšení cestovního ruchu v mikroregionu Vsetínsko.
Závěr
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 8024704471.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, c2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 8024704471.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, c2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: (24b) doc. Kubík: Náleží oblast Soláně do mikroregionu Vsetínska, když ji uvádíte v rámci stávajících cyklotras? Zodpovězeno zcela. S jakými náklady počítáte na Vámi navrhovanou propagaci? Zodpovězeno zcela.
Oponent BP: (22b) Mgr. Balajková: Jaké mohou být další způsoby řešení volnočasových aktivit za špatného počasí pro různé věkové skupiny? Zodpovězeno částečně. Jako jednu z forem propagace navrhujete klasické pohlednice. Jaké tři nejzajímavější místa zkoumaného mikroregionu by se na nich podle Vašeho názoru měly určitě objevit? Zodpovězeno zcela.
Doplňující otázky: doc. Kubík: Jak si myslíte, že by se náklady na propagaci mohli navrátit? Zodpovězeno zcela. Ing. Horáková: Jak byste přilákal do mikroregionu seniory? Zodpovězeno zcela.