Cílem práce je analýza využití komunikačních nástrojů pro budování pozitivní image IT oboru. V teoretické části jsou vymezeny komunikační nástroje public relations a definován pojem image. Dále je uvedena základní charakteristika IT oboru. Praktická část je zaměřena na výzkum názorů studentů Univerzity Tomáše Bati na obor IT a analýzu komunikačních nástrojů využívaných pro budování pozitivní image IT oboru. V závěrečné fázi práce je uvedeno vyhodnocení dotazníku a návrh na zlepšení využití komunikačních nástrojů.
Anotace v angličtině
The aim of bachelor thesis is analysis the use of communication tools to ensure positive image of the Information technology. The theoretical part consist of communication tools of public relations and definition of concept "image". Another point describes the basic characteristic of the Information technology. Practical part is focused on the research of Student's view of Thomas Bata University about the Information technology and the analysis of communications tools to be a credit to the Information technology. The end of thesis brings evaluation of questionnaire and proposal to enhance the use of communication tools.
Klíčová slova
informační technologie, analýza image, public relations, komunikační nástroje
Klíčová slova v angličtině
information technology, analysis of image, public relations, communication tools
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je analýza využití komunikačních nástrojů pro budování pozitivní image IT oboru. V teoretické části jsou vymezeny komunikační nástroje public relations a definován pojem image. Dále je uvedena základní charakteristika IT oboru. Praktická část je zaměřena na výzkum názorů studentů Univerzity Tomáše Bati na obor IT a analýzu komunikačních nástrojů využívaných pro budování pozitivní image IT oboru. V závěrečné fázi práce je uvedeno vyhodnocení dotazníku a návrh na zlepšení využití komunikačních nástrojů.
Anotace v angličtině
The aim of bachelor thesis is analysis the use of communication tools to ensure positive image of the Information technology. The theoretical part consist of communication tools of public relations and definition of concept "image". Another point describes the basic characteristic of the Information technology. Practical part is focused on the research of Student's view of Thomas Bata University about the Information technology and the analysis of communications tools to be a credit to the Information technology. The end of thesis brings evaluation of questionnaire and proposal to enhance the use of communication tools.
Klíčová slova
informační technologie, analýza image, public relations, komunikační nástroje
Klíčová slova v angličtině
information technology, analysis of image, public relations, communication tools
Zásady pro vypracování
V teoretické části vysvětlete klíčové pojmy, jejichž pochopení je nezbytné pro další práci. Definujte image a komunikační nástroje public relations. Uveďte základní charakteristiku IT oboru.
V praktické části se zaměřte na analýzu komunikačních nástrojů využívaných pro budování image IT oboru. Dále zpracujte výzkum formou dotazníku. Předmětem výzkumu bude veřejné mínění a pohled studentů Univerzity Tomáše Bati na obor IT.
V závěrečné fázi uveďte shrnutí zjištěných poznatků z dotazníkového šetření. Na základě výsledků z provedeného výzkumu zpracujte návrh využití komunikačních nástrojů pro budování pozitivní image IT oboru.
Zásady pro vypracování
V teoretické části vysvětlete klíčové pojmy, jejichž pochopení je nezbytné pro další práci. Definujte image a komunikační nástroje public relations. Uveďte základní charakteristiku IT oboru.
V praktické části se zaměřte na analýzu komunikačních nástrojů využívaných pro budování image IT oboru. Dále zpracujte výzkum formou dotazníku. Předmětem výzkumu bude veřejné mínění a pohled studentů Univerzity Tomáše Bati na obor IT.
V závěrečné fázi uveďte shrnutí zjištěných poznatků z dotazníkového šetření. Na základě výsledků z provedeného výzkumu zpracujte návrh využití komunikačních nástrojů pro budování pozitivní image IT oboru.
Seznam doporučené literatury
KOPECKÝ, Ladislav. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8.
SVOBODA, Václav. Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3926-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
KOPECKÝ, Ladislav. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8.
SVOBODA, Václav. Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3926-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student dostatečně reagoval na připomínky oponenta.
doc. Chovancová: Konzultoval jste položky dotazníku s Vaší vedoucí?
doc. Chovancová: Co to je podle Vás filtrační otázka? Uveďte příklady.
dr. Šilhavý Petr: Proč jste lépe nevymezil oblast IT, kterou hodláte zpracovávat prostřednictvím Vašeho dotazníku?
doc. Úředníček: Co jste vyvodil z toho, že největší nevýhodou IT je neustálé vzdělávání (podle studentů, kteří odpovídali na Váš dotazník)?
doc. Trenz: Kolik respondentů se účastnilo Vašeho průzkumu?
doc. Chovancová: Jaký je závěr vycházející z Vámi zpracovaného dotazníku?
doc. Chovancová: Jakou zajímavost byste využil v rámci propagace IT?
doc. Úředníček: Jakou vypovídající hodnotu má podle Vás odpověď na otázku týkající se informačních technologií od studenta IT oboru a od studenta humanitního oboru. Jsou tyto odpovědi podle Vás zpracovatelné v rámci jednoho dotazníku? Na základě jakých kritérií tyto odpovědi zpracujete?