Tato bakalářská práce se zabývá analýzou sociálních reklam organizace World Wildlife Fund. Teoretická část se věnuje sociální reklamě z hlediska terminologického vymezení pojmů souvisejících s tématem a doposud zkoumaným vlastnostem sociální reklamy - jejímu formování, principům a smyslu. Práce se dále zabývá emocemi a popisuje vliv emocí na konzumenta při vystavení reklamě s prosociálním sdělením za použití konkrétních reklamních apelů. Praktická část práce zkoumá a analyzuje využití apelů strachu a vřelosti v sociálních reklamách organizace World Wildlife Fund výzkumnou metodou focus group. Výzkum je součástí práce.
Anotace v angličtině
This thesis analyses the social advertising of the World Wildlife Fund organisation. The theoretical part focuses on the social advertising in terms of the theoretical definition and the phenomena of this topic studied so far - its forming, principles and sense. The thesis describes how emotions affect the consumers while the are being exposured to advertising with pro-social content with specific aadvertising appeals. The practical part of this thesis examines and analyses the usage of the appeals of fear and warmth in the social advertising of the World Wildlife Fund by the focus group research method. The research is part of the thesis.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, neziskový, emoce, sociální problém, apely, strach, vřelost, využití apelu, reklamní apel, analýza World Wildlife Fund, WWF
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, non-profit, emotion, social problem, appeals, fear, warmth, use of appeal, analysis of the World Wildlife Fund, WWF
Rozsah průvodní práce
62 s. (88 079 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou sociálních reklam organizace World Wildlife Fund. Teoretická část se věnuje sociální reklamě z hlediska terminologického vymezení pojmů souvisejících s tématem a doposud zkoumaným vlastnostem sociální reklamy - jejímu formování, principům a smyslu. Práce se dále zabývá emocemi a popisuje vliv emocí na konzumenta při vystavení reklamě s prosociálním sdělením za použití konkrétních reklamních apelů. Praktická část práce zkoumá a analyzuje využití apelů strachu a vřelosti v sociálních reklamách organizace World Wildlife Fund výzkumnou metodou focus group. Výzkum je součástí práce.
Anotace v angličtině
This thesis analyses the social advertising of the World Wildlife Fund organisation. The theoretical part focuses on the social advertising in terms of the theoretical definition and the phenomena of this topic studied so far - its forming, principles and sense. The thesis describes how emotions affect the consumers while the are being exposured to advertising with pro-social content with specific aadvertising appeals. The practical part of this thesis examines and analyses the usage of the appeals of fear and warmth in the social advertising of the World Wildlife Fund by the focus group research method. The research is part of the thesis.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, neziskový, emoce, sociální problém, apely, strach, vřelost, využití apelu, reklamní apel, analýza World Wildlife Fund, WWF
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, non-profit, emotion, social problem, appeals, fear, warmth, use of appeal, analysis of the World Wildlife Fund, WWF
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o sociální reklamě a sociálním marketingu.
2. Vytyčte cíle práce a metodologický postup.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum vztahující se k sociálním reklamám WWF na vybraném vzorku cílové skupiny.
4. Výsledky výzkumu zanalyzujte a vyvoďte z nich závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o sociální reklamě a sociálním marketingu.
2. Vytyčte cíle práce a metodologický postup.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum vztahující se k sociálním reklamám WWF na vybraném vzorku cílové skupiny.
4. Výsledky výzkumu zanalyzujte a vyvoďte z nich závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2006. Marketing neziskového sektoru. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 155 s. ISBN 8073184362.
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2012. O podstatě reklamy. 1. vyd. Bratislava: EUROKÓDEX, 312 s. ISBN 978-80-89447-85-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
WEINREICH, Nedra Kline, c1999. Hands-on social marketing: a step-by-step guide. Thousand Oaks: Sage Publications, 262 s. ISBN 0761908676.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2006. Marketing neziskového sektoru. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 155 s. ISBN 8073184362.
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2012. O podstatě reklamy. 1. vyd. Bratislava: EUROKÓDEX, 312 s. ISBN 978-80-89447-85-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
WEINREICH, Nedra Kline, c1999. Hands-on social marketing: a step-by-step guide. Thousand Oaks: Sage Publications, 262 s. ISBN 0761908676.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. V tab. 2 je uvedeno rozdělení reklamních apelů dle Banerjeeho. Některé z nich se překrývají, resp. prolínají. Mohla by autorka BP uvést příklad/y využívání těchto vazeb při koncipování sociální reklamy?
2. V Úvodu BP, ale i na jiných místech (např. 2.1, 2.2) se hovoří o efektivitě reklamy (sociální reklamy). Co rozumíme pod tímto pojmem?
3. Jakou vypovídací schopnost mají podle mínění autorky BP názory respondentů diskusní skupiny focus group s přihlédnutím k jejich počtu?
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky zcela. Vedoucí práce otázky k obhajobě nepokládá. prof. Pavelka položil otázku: Prolíná se nějak sociální reklama a náborová tématika. Studentka odpověděla na položenou otázku zcela.