Tato bakalářská práce se zabývá komunikací zdravého životního stylu. Konkrétně si klade za cíl vytvořit analýzu in-store komunikace firmy BIOOO.cz. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů týkajících se podpory prodeje a osobního prodeje. Jsou zde také definovány výzkumné otázky. Praktická část řeší průběh výzkumných šetření mystery shoppingu a pozorování na prodejně, jejich výsledky, analýzu použitých prvků podpory prodeje v prodejně a také analýzu ostatních komunikačních aktivit firmy. V závěru práce se nacházejí návrhy a doporučení na zlepšení současných komunikačních aktivit firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is engaged in healthy lifestyle communication. Specifically, it sets a goal to create a BIOOO.CZ in-store communication analysis. The theoretical part is focused on a specification of terms related to sales promotion and personal selling. There are also the research questions defined in this part. The practical part sorts out the course of the research investigation: Mystery shoppping, observation on the store, their results, sales promotion elements used in the store analysis so as analysis of other communication activities of the firm. In the end, there is some advice on possible improvement of contemporary communication activities of the company.
Klíčová slova
marketingové komunikace, podpora prodeje, osobní prodej, zdravý životní styl, BIOOO.cz
Klíčová slova v angličtině
marketing communications, sales promotion, personal selling, healthy lifestyle, BIOOO.CZ
Rozsah průvodní práce
64 s. (80 009 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá komunikací zdravého životního stylu. Konkrétně si klade za cíl vytvořit analýzu in-store komunikace firmy BIOOO.cz. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů týkajících se podpory prodeje a osobního prodeje. Jsou zde také definovány výzkumné otázky. Praktická část řeší průběh výzkumných šetření mystery shoppingu a pozorování na prodejně, jejich výsledky, analýzu použitých prvků podpory prodeje v prodejně a také analýzu ostatních komunikačních aktivit firmy. V závěru práce se nacházejí návrhy a doporučení na zlepšení současných komunikačních aktivit firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is engaged in healthy lifestyle communication. Specifically, it sets a goal to create a BIOOO.CZ in-store communication analysis. The theoretical part is focused on a specification of terms related to sales promotion and personal selling. There are also the research questions defined in this part. The practical part sorts out the course of the research investigation: Mystery shoppping, observation on the store, their results, sales promotion elements used in the store analysis so as analysis of other communication activities of the firm. In the end, there is some advice on possible improvement of contemporary communication activities of the company.
Klíčová slova
marketingové komunikace, podpora prodeje, osobní prodej, zdravý životní styl, BIOOO.cz
Klíčová slova v angličtině
marketing communications, sales promotion, personal selling, healthy lifestyle, BIOOO.CZ
Zásady pro vypracování
1. Na základě literárních pramenů formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
2. Formulujte cíl, metodologii a výzkumnou otázku práce.
3. Navrhněte a realizujte výzkum. V průzkumu získejte informace týkající se efektivity osobního prodeje a využitých prvků podpory prodeje ve vybrané prodejně.
4. Proveďte analýzu zjištěných výsledků a vypracujte návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Na základě literárních pramenů formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
2. Formulujte cíl, metodologii a výzkumnou otázku práce.
3. Navrhněte a realizujte výzkum. V průzkumu získejte informace týkající se efektivity osobního prodeje a využitých prvků podpory prodeje ve vybrané prodejně.
4. Proveďte analýzu zjištěných výsledků a vypracujte návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. 2009. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 215 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-247-2840-7.
ČERNÝ, Vojtěch. 2003. Prodejní techniky: [prezentační dovednosti, zvládání námitek, neverbální komunikace]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, xvii, 470 s. ISBN 80-251-0032-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
TELLIS, Gerard J. 2000. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-716-9997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. 2009. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 215 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-247-2840-7.
ČERNÝ, Vojtěch. 2003. Prodejní techniky: [prezentační dovednosti, zvládání námitek, neverbální komunikace]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, xvii, 470 s. ISBN 80-251-0032-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
TELLIS, Gerard J. 2000. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-716-9997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Str. 12: Přestože PR nejsou hlavním tématem práce, mohla byste podrobněji charakterizovat PR a připomenout, jaké výhody mají trvale rozvíjené PR pro firmu?
2. Str. 35 - 37: Komunikace prostřednictvím soc. sítí. Jaký efekt mají pro firmu, do jaké míry ovlivňují prodej nejen u hlavní cílové skupiny?
3. Proč nebylo možné MS zopakovat? Jaké faktory mohou výsledek pozorování ovlivnit?
Studentka zodpověděla otázky oponenta zcela. Vedoucí práce nepokládá otázky k obhajobě. doc. Šramová položila dodatečnou otázku: Proč jste do názvu dala zdravý životní styl? Studentka vysvětlila důvody k rozlišnosti názvu a obsahu.