V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy, které se týkají tématu práce, tj. sociální reklama se zaměřením na bezpečnost silničního provozu. Tato část práce zahrnuje definici obecného pojmu reklama, dále bližší specifikaci pojmu sociální reklama. Následuje kapitola o subjektech, zabývající se dopravní situací v ČR. Praktická část zahrnuje SWOT analýzu organizace BESIP, je provedena analýza vybraných sociálních reklam a dalších aktivit, pořádané BESIPem. Závěrečná část práce obsahuje kvalitativní výzkum vnímavosti a účinnosti sociálních kampaní.
Anotace v angličtině
In theoretical part of this thesis are defined basic terms related to the topic, which is social advertising with a focus to the road safety in Czech republic. This part of this work includes definition of advertising, other chapter is about the term social advertising. The following chapter is about the entities involved in the traffic situation in the country. The practical part includes SWOT analysis of the organization BESIP, analysis of social advertisements and other activities, organized by BESIP. The final part includes qualitative research responsiveness and effectiveness of social campaigns.
advertising, social advertising, traffic and road safety, BESIP, the perception of and advertisement,the efficiency of an advertisement
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy, které se týkají tématu práce, tj. sociální reklama se zaměřením na bezpečnost silničního provozu. Tato část práce zahrnuje definici obecného pojmu reklama, dále bližší specifikaci pojmu sociální reklama. Následuje kapitola o subjektech, zabývající se dopravní situací v ČR. Praktická část zahrnuje SWOT analýzu organizace BESIP, je provedena analýza vybraných sociálních reklam a dalších aktivit, pořádané BESIPem. Závěrečná část práce obsahuje kvalitativní výzkum vnímavosti a účinnosti sociálních kampaní.
Anotace v angličtině
In theoretical part of this thesis are defined basic terms related to the topic, which is social advertising with a focus to the road safety in Czech republic. This part of this work includes definition of advertising, other chapter is about the term social advertising. The following chapter is about the entities involved in the traffic situation in the country. The practical part includes SWOT analysis of the organization BESIP, analysis of social advertisements and other activities, organized by BESIP. The final part includes qualitative research responsiveness and effectiveness of social campaigns.
advertising, social advertising, traffic and road safety, BESIP, the perception of and advertisement,the efficiency of an advertisement
Zásady pro vypracování
1. Na základě literárních pramenů formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
2. Formulujte cíl, metodologii a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum zaměřený na sociální reklamu se zaměřením na bezpečnost silničního provozu.
4. Proveďte analýzu zjištěných výsledků a vypracujte návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Na základě literárních pramenů formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
2. Formulujte cíl, metodologii a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum zaměřený na sociální reklamu se zaměřením na bezpečnost silničního provozu.
4. Proveďte analýzu zjištěných výsledků a vypracujte návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Masová média a sociální reklama. ISBN 80-368-013
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
BEDNARČÍK, Zdeněk, 2008. Marketingový výzkum. Vyd. 1. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 176 s. ISBN 978-80-7248-489-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
FUNK, Tom, 2013. Advanced social media marketing: how to lead, launch, and manage a successful social media program. New York: Apress, 246 s. ISBN 978-1-4302-4407-3.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Masová média a sociální reklama. ISBN 80-368-013
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
BEDNARČÍK, Zdeněk, 2008. Marketingový výzkum. Vyd. 1. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 176 s. ISBN 978-80-7248-489-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
FUNK, Tom, 2013. Advanced social media marketing: how to lead, launch, and manage a successful social media program. New York: Apress, 246 s. ISBN 978-1-4302-4407-3.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Mohla by autorka BP objasnit rozdíl mezi metodikou a metodologií (viz ad 4.4 Metodologie)?
2. Str. 15: "Toscani nepovažuje kampaně proti rasové nesnášenlivosti, vojně, či AIDS za komerční reklamu." Domnívá se studentka, že stejný názor zastával i zadavatel reklamy (management firmy Beneton)?
3. Jediná diskusní skupina sedmi respondentů (velikost skupiny vyhovuje) může prezentovat zajímavé názory. Možno tyto názory pokládat za dostatečně reprezentativní?
Studentka zodpověděla otázky oponenta zcela. Vedoucí práce položila jednu otázku: Ve SWOT analýze je nedostatek financí vnitřní nebo vnější faktor? Studentka zodpověděla otázku nepřesně. doc. Šramová položila otázku: vysvětlete blíže VO1 - jaký je rozdíl mezi drastickým záběrem a emotivním zpracováním? Studentka zodpověděla otázku nepřesně.