Bakalářská práce se v teoretické části zaměřuje na webový design z pohledu analytických metod, tak z pohledu samotného návrhu. Větší prostor je věnován těm metodám, které byly využity v praktické části práce.
V praktické části bakalářské práce je analyzován web Zvonečku Bylany, prostřednictvím heuristické analýzy, analýzy webové analytiky a rozhovoru. Tyto analýzy jsou následně vyhodnoceny a na jejich základě jsou navrhnuta řešení.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis is focused on webdesign from the perspective of analytical methods and the terms of the design itself. More space is given to those methods which were used for the practical part.
The practical part is based on an analysis of Zvonecek Bylany's site using heuristic evaluation, analysis of web analytics and interview. These analyses are evaluated and as a result several design solutions are proposed.
Bakalářská práce se v teoretické části zaměřuje na webový design z pohledu analytických metod, tak z pohledu samotného návrhu. Větší prostor je věnován těm metodám, které byly využity v praktické části práce.
V praktické části bakalářské práce je analyzován web Zvonečku Bylany, prostřednictvím heuristické analýzy, analýzy webové analytiky a rozhovoru. Tyto analýzy jsou následně vyhodnoceny a na jejich základě jsou navrhnuta řešení.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis is focused on webdesign from the perspective of analytical methods and the terms of the design itself. More space is given to those methods which were used for the practical part.
The practical part is based on an analysis of Zvonecek Bylany's site using heuristic evaluation, analysis of web analytics and interview. These analyses are evaluated and as a result several design solutions are proposed.
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o analýze webových stránek, návrhu webových stránek, jejich struktury a procesu tvorby. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu webové prezentace Zvonečku Bylany. Na základě této analýzy zjistěte nedostatky současné prezentace. Konfrontujte tyto nedostatky s možnostmi zapracování do návrhu nové prezentace Zvonečku Bylany, vzhledem k možným omezením organizace. Definujte archetypálního návštěvníka současné prezentace.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn webové prezentace Zvonečku Bylany. Naznačte, jaké změny by měly být nejdůležitější, jaké změny by mohly být dále zapracovány a jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o analýze webových stránek, návrhu webových stránek, jejich struktury a procesu tvorby. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu webové prezentace Zvonečku Bylany. Na základě této analýzy zjistěte nedostatky současné prezentace. Konfrontujte tyto nedostatky s možnostmi zapracování do návrhu nové prezentace Zvonečku Bylany, vzhledem k možným omezením organizace. Definujte archetypálního návštěvníka současné prezentace.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn webové prezentace Zvonečku Bylany. Naznačte, jaké změny by měly být nejdůležitější, jaké změny by mohly být dále zapracovány a jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 165 s. ISBN 978-80-251-2923-4.
KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 978-80-251-2964-7.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vyd. 1. Jihlava: BAROQUE PARTNERS, 2014, 211 s. ISBN 978-80-87923-01-6.
BOWLES, Cennydd a James BOX. Undercover user experience: learn how to do great UX work with tiny budgets, no time, and limited support. Berkeley, CA: New Riders, c2011, vii, 183 p. Voices that matter. ISBN 03-217-1990-5.
BROWN, Daniel M. Communicating design: developing web site documentation for design and planning. 2nd ed. Berkeley, CA: New Riders, c2011, xiii, 299 p. ISBN 03-217-1246-3.
Seznam doporučené literatury
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 165 s. ISBN 978-80-251-2923-4.
KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 978-80-251-2964-7.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vyd. 1. Jihlava: BAROQUE PARTNERS, 2014, 211 s. ISBN 978-80-87923-01-6.
BOWLES, Cennydd a James BOX. Undercover user experience: learn how to do great UX work with tiny budgets, no time, and limited support. Berkeley, CA: New Riders, c2011, vii, 183 p. Voices that matter. ISBN 03-217-1990-5.
BROWN, Daniel M. Communicating design: developing web site documentation for design and planning. 2nd ed. Berkeley, CA: New Riders, c2011, xiii, 299 p. ISBN 03-217-1246-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Autor navrhuje zrušit fotogalerii a nahradit ji třeba pravidelnými newslettery. Opravdu se domnívá, že v současné době není důležité mít na webu fotogalerii, která jasně vizuálně dotváří činnost organizace?
2. Dále autor navrhuje revizi sponzorů z hlediska velikosti podpory. Nedalo by se efektivněji prezentovat sponzory na stránkách organizace než filtrací z hlediska objemu finančních prostředků? Pokud ano, jak?
3. Celkově se mi návrh řešení líbí a určitě by byl realizovatelný. Jakou finanční investici by to pro organizaci představovalo?
Student zodpověděl otázky oponenta zcela.
Vedoucí práce pokládá jednu otázku: Prosím o vyjádření k mým výše uvedeným připomínkám - je možno hovořit o specifikách komunikace v sociálních službách? Nepotřebuje práce s takovým cílem srovnávací analýzu konkurence? Co vyplývá ze SWOT analýzy pro samotnou práci?
Student zodpověděl otázku vedoucího zcela.
doc. Maiello položil otázku: co jsou pro vás staré prohlížeče? Student zodpověděl otázku zcela. doc. Šramová: prováděl jste opravdu hloubkové rozhovory? Student zodpověděl otázku.