Tato bakalářská práce "Sociální marketing - kampaně na ochranu životního prostředí" se zabývá sociálním marketingem, sociální reklamou a neziskovými organizacemi. První část práce tyto pojmy definuje a poskytuje teoretickou základnu pro její druhou část, která pojednává o nestátní neziskové organizaci Greenpeace a jejích aktuálních sociálních kampaních. V této druhé části se nachází analýza komunikačních aktivit vykonávaných v rámci zmíněných kampaní s ohledem na využité nástroje komunikačního mixu a dále také marketingový výzkum audiovizuálních spotů komunikovaných v kampani "Zachraňme Arktidu!". Z analýzy i marketingového výzkumu jsou vyvozeny závěry a doporučení pro zefektivnění komunikace organizace Greenpeace.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is "Social Marketing - Environmental Protection Campaigns". It deals with the social marketing, social advertising and non-profit organisations. The first part of the work defines these terms and provides a theoretical base to the second part, which is about non state non-profit organisation Greenpeace and its current social campaigns. The analysis of communication activities of above mentioned campaigns with regard to used communication mix tools is presented in the second part of the work, together with the marketing research of audio-visual spots which were communicated in "Save the Arctic!" campaign. Finally, the conclusions and recommendations for efficiency improvement of Greenpeace communication are deduced from the analysis and marketing research.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, nezisková organizace, komunikační mix, kampaň, Greenpeace, Postavme se za lesy, Společně proti uhlí, Zachraňme Arktidu!, analýza, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, non-profit organisation, communication mix, campaign, Greenpeace, Stand for forest, Jointly against coal, Save the Arctic!, analysis, marketing research
Rozsah průvodní práce
61 s. (102 325 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce "Sociální marketing - kampaně na ochranu životního prostředí" se zabývá sociálním marketingem, sociální reklamou a neziskovými organizacemi. První část práce tyto pojmy definuje a poskytuje teoretickou základnu pro její druhou část, která pojednává o nestátní neziskové organizaci Greenpeace a jejích aktuálních sociálních kampaních. V této druhé části se nachází analýza komunikačních aktivit vykonávaných v rámci zmíněných kampaní s ohledem na využité nástroje komunikačního mixu a dále také marketingový výzkum audiovizuálních spotů komunikovaných v kampani "Zachraňme Arktidu!". Z analýzy i marketingového výzkumu jsou vyvozeny závěry a doporučení pro zefektivnění komunikace organizace Greenpeace.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is "Social Marketing - Environmental Protection Campaigns". It deals with the social marketing, social advertising and non-profit organisations. The first part of the work defines these terms and provides a theoretical base to the second part, which is about non state non-profit organisation Greenpeace and its current social campaigns. The analysis of communication activities of above mentioned campaigns with regard to used communication mix tools is presented in the second part of the work, together with the marketing research of audio-visual spots which were communicated in "Save the Arctic!" campaign. Finally, the conclusions and recommendations for efficiency improvement of Greenpeace communication are deduced from the analysis and marketing research.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, nezisková organizace, komunikační mix, kampaň, Greenpeace, Postavme se za lesy, Společně proti uhlí, Zachraňme Arktidu!, analýza, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, non-profit organisation, communication mix, campaign, Greenpeace, Stand for forest, Jointly against coal, Save the Arctic!, analysis, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o sociálním marketingu, sociální reklamě a marketingu neziskového sektoru. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle práce a výzkumnou otázku.
2. Uveďte základní informace o organizaci Greenpeace a jejích vybraných sociálních kampaních. Proveďte analýzu komunikačních aktivit těchto sociálních kampaní. U kampaně "Zachraňme Arktidu!" proveďte také marketingový výzkum spotů, které jsou v jejím rámci komunikovány na kanálech Youtube.com a Vimeo.com.
3. Posuďte výsledky analýzy komunikačních aktivit a marketingového výzkumu spotů a na jejich základě uveďte návrhy a doporučení pro komunikaci organizace Greenpeace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o sociálním marketingu, sociální reklamě a marketingu neziskového sektoru. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle práce a výzkumnou otázku.
2. Uveďte základní informace o organizaci Greenpeace a jejích vybraných sociálních kampaních. Proveďte analýzu komunikačních aktivit těchto sociálních kampaní. U kampaně "Zachraňme Arktidu!" proveďte také marketingový výzkum spotů, které jsou v jejím rámci komunikovány na kanálech Youtube.com a Vimeo.com.
3. Posuďte výsledky analýzy komunikačních aktivit a marketingového výzkumu spotů a na jejich základě uveďte návrhy a doporučení pro komunikaci organizace Greenpeace.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2006. Marketing neziskového sektoru. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 155 s. ISBN 8073184362.
HANNAGAN, Tim. 1996. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha: Management Press, 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. c2004. Marketing. Praha: Grada, 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
KOZEL, Roman. 2006. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 277 s. ISBN 802470966x.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. 2010. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, xxiv, 499 s. ISBN 978-80-7400-115-4.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2006. Marketing neziskového sektoru. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 155 s. ISBN 8073184362.
HANNAGAN, Tim. 1996. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha: Management Press, 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. c2004. Marketing. Praha: Grada, 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
KOZEL, Roman. 2006. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 277 s. ISBN 802470966x.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. 2010. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, xxiv, 499 s. ISBN 978-80-7400-115-4.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Sociální marketing se týká, na rozdíl od komerčního marketingu, abstraktních "produktů", tedy myšlenek, postojů, změn životního stylu, vesměs zaměřených na hlavní cíl: zlepšit sociální chování populace. Dalo by se polemizovat, zda výraz "marketing", je ve spojení "sociální" ten nejšťastnější. Existuje zde spojení všeho tržního - marketingového, spíše s hmatatelným výdělkem, ziskem. Jak, podle Vás, do této kategorie zapadají i zisky nehmotné, jako je lepší kvalita života, nižší nemocnost a úmrtnost či delší průměrný věk?
2. Firma i nezisková organizace si rozšiřují společnou marketingovou kampaní okruh sympatizantů. Využívají k tomu různé komunikační taktiky: public relations, reklamu atd. Úspěšně vedená CRM kampaň také umožní firmě odlišit se od konkurence. Mnohé výzkumy potvrzují zvýšení prodeje výrobků, které jsou prodávány v rámci sociální kampaně. Považujete sociální marketing jako efektivní nástroj CSR, proč ano/ne?
3. V čem, podle Vás, spočívá synergie komunikačního působení v případě propojení tradičních a nových médií?
Student zodpověděl otázky zcela.
Vedoucí práce pokládá jednu otázku: Z jakého důvodu považujete osoby ve věku 18-26 let za cílovou skupinu kampaní Greenpeace?
Student zodpověděl otázku zcela.