Tato bakalářská práce se zaměřuje na marketing a propagaci valašskomeziříčského hudebního festivalu Valašský špalíček.
Teoretická část definuje kulturu a organizace, které kulturu provozují. Dále obecně vysvětluje marketing kulturních produktů a popisuje marketingovou komunikaci. Tato část také obsahuje teoretický popis ekonomických analýz a marketingového výzkumu.
Praktická část charakterizuje festival Valašský špalíček a pořádající organizaci. Následně se zaměřuje na marketingový mix, zejména na komunikaci festivalu s veřejností. Součástí praktické části práce jsou také marketingové analýzy a marketingový výzkum. Závěr práce se věnuje návrhu změn, které mají vést k rozvoji festivalu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on marketing and promotion of music festival Valašský špalíček in Valašské Meziříčí. The theoretical part of the bachelor thesis firstly defines the term culture and organizations which organize cultural actions. Secondly the thesis is concentrated on general definition of marketing of cultural products and detail description of marketing communication. This part also comprises theoretical description of economical analysis and marketing research.
Klíčová slova
kultura, nezisková organizace, hudba, festival, Valašský špalíček, marketing, marketingová komunikace, SWOT analýza, marketingový výzkum, marketingový mix, sociální síť
Klíčová slova v angličtině
culture, non profit organization, music, festival, Valašský špalíček, marketing, marketing communication, SWOT analysis, marketing research, marketing mix, social network
Rozsah průvodní práce
69 s. (87787)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na marketing a propagaci valašskomeziříčského hudebního festivalu Valašský špalíček.
Teoretická část definuje kulturu a organizace, které kulturu provozují. Dále obecně vysvětluje marketing kulturních produktů a popisuje marketingovou komunikaci. Tato část také obsahuje teoretický popis ekonomických analýz a marketingového výzkumu.
Praktická část charakterizuje festival Valašský špalíček a pořádající organizaci. Následně se zaměřuje na marketingový mix, zejména na komunikaci festivalu s veřejností. Součástí praktické části práce jsou také marketingové analýzy a marketingový výzkum. Závěr práce se věnuje návrhu změn, které mají vést k rozvoji festivalu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on marketing and promotion of music festival Valašský špalíček in Valašské Meziříčí. The theoretical part of the bachelor thesis firstly defines the term culture and organizations which organize cultural actions. Secondly the thesis is concentrated on general definition of marketing of cultural products and detail description of marketing communication. This part also comprises theoretical description of economical analysis and marketing research.
Klíčová slova
kultura, nezisková organizace, hudba, festival, Valašský špalíček, marketing, marketingová komunikace, SWOT analýza, marketingový výzkum, marketingový mix, sociální síť
Klíčová slova v angličtině
culture, non profit organization, music, festival, Valašský špalíček, marketing, marketing communication, SWOT analysis, marketing research, marketing mix, social network
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teorii marketingu a marketingových komunikací využitelných při propagaci hudebních festivalů.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingu a propagace festivalu Valašský špalíček.
3. Na základě analýzy navrhněte stručný nástin možných změn v oblasti marketingu a propagace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teorii marketingu a marketingových komunikací využitelných při propagaci hudebních festivalů.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingu a propagace festivalu Valašský špalíček.
3. Na základě analýzy navrhněte stručný nástin možných změn v oblasti marketingu a propagace.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2012, 198 s. ISBN 978-808-7500-170.
BAČUVČÍK, Radim. Jak posloucháme hudbu?: vztah obyvatel České republiky k hudbě a jejímu poslechu 2009. 1. vyd. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2010, 140 s. ISBN 978-809-0427-389.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
KOTLER, Philip. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 978-80-247-0513-2.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2012, 198 s. ISBN 978-808-7500-170.
BAČUVČÍK, Radim. Jak posloucháme hudbu?: vztah obyvatel České republiky k hudbě a jejímu poslechu 2009. 1. vyd. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2010, 140 s. ISBN 978-809-0427-389.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
KOTLER, Philip. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 978-80-247-0513-2.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Str. 15: Užitek - "Hlavním měřítkem zde není cena, ale celkový přínos". Prosím v kontextu práce stručně vysvětlit pojem "celkový přínos".
2. Str. 17: Komunikace - Předpokládám, že větu "?Zda se výsledná kampaň marketérům líbí či nelíbí je naopak zcela nepodstatné" jste zvolil záměrně. Vychází z Vaší osobní zkušenosti - převážil vkus marketérů nad potřebami cílové skupiny?
3. Str. 21 - 22: Public relations - Mohl byste, prosím, stručně vysvětlit, v čem spočívají výhody firmy trvale a soustavně pěstující vztahy s veřejností?
4. Prosím stručně odpovědět na část jedné ze tří výzkumných otázek - přínos Valašského špalíčku pro region.
Student zodpověděl otázky oponenta zcela.
Vedoucí práce pokládá jednu otázku k obhajobě: Prosím objasnit, jak konkrétně návrhy vyplývají z analýz, jak jsou jimi podloženy. Student zodpověděl otázku nepřesně.
Soukalová, Ph.D. položila otázku: kdo financuje Valašský špalíček? Student zodpověděl otázku.