Bakalářská práce zkoumá image gumárenské společnosti Continental Barum s.r.o. vyrábějící různé druhy plášťů. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy související právě s image, jako např. firemní identita a firemní kultura. Teorie obsahuje i popis termínů z oblasti marketingového výzkumu.
V praktické části je zahrnuta podrobná charakteristika výše jmenované firmy a popsány jednotlivé druhy podpory institucím ve Zlínském kraji. Analýza image společnosti je provedena za pomoci dotazníkového šetření, ze kterého je zjištěno, jak obyvatelé zlínského regionu vnímají společnost, jaká je míra známosti firmy a jejích produktů vůbec a jak je společnost zainteresována do života Zlínského kraje. Marketingový výzkum byl proveden formou písemného dotazníku distribuovaného elektronicky. Součástí dotazníku je i metoda zjišťování postojů pomocí škál - sémantický diferenciál.
Důležitým bodem závěrečné práce je interpretace zjištěných výsledků dotazníkového výzkumu, na základě nichž je možné navrhnout další kroky vedoucí k zviditelnění společnosti Continental Barum ve Zlínském kraji, potažmo v celé České republice.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the image of tyre producing company Continental Barum s.r.o. A theoretical part explains terminology related to the image eg. corporate identity, corporate culture as well as the marketing research terminology.
A practical part describes detailed characteristics of the above mentioned company and its support to various companies within Zlín region. The analysis of the company image has been carried out using a survey. The implications of the survey show the public perception of the company in Zlín region; awareness of its products, company´s involvement in public life. Marketing survey has been conducted in the form of an electronic questionnaire. One part of the survey is focused on semantic differential.
The interpretation of the analysis results proposes the possible ways of improving company´s perception in Zlín region and subsequently in the Czech Republic.
Image, analysis of image, corporate identity, marketing survey, support of organizations, analysis of questionary, semantic differential, Continental Barum, Zlin's region.
Rozsah průvodní práce
61 s. (83 109 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zkoumá image gumárenské společnosti Continental Barum s.r.o. vyrábějící různé druhy plášťů. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy související právě s image, jako např. firemní identita a firemní kultura. Teorie obsahuje i popis termínů z oblasti marketingového výzkumu.
V praktické části je zahrnuta podrobná charakteristika výše jmenované firmy a popsány jednotlivé druhy podpory institucím ve Zlínském kraji. Analýza image společnosti je provedena za pomoci dotazníkového šetření, ze kterého je zjištěno, jak obyvatelé zlínského regionu vnímají společnost, jaká je míra známosti firmy a jejích produktů vůbec a jak je společnost zainteresována do života Zlínského kraje. Marketingový výzkum byl proveden formou písemného dotazníku distribuovaného elektronicky. Součástí dotazníku je i metoda zjišťování postojů pomocí škál - sémantický diferenciál.
Důležitým bodem závěrečné práce je interpretace zjištěných výsledků dotazníkového výzkumu, na základě nichž je možné navrhnout další kroky vedoucí k zviditelnění společnosti Continental Barum ve Zlínském kraji, potažmo v celé České republice.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the image of tyre producing company Continental Barum s.r.o. A theoretical part explains terminology related to the image eg. corporate identity, corporate culture as well as the marketing research terminology.
A practical part describes detailed characteristics of the above mentioned company and its support to various companies within Zlín region. The analysis of the company image has been carried out using a survey. The implications of the survey show the public perception of the company in Zlín region; awareness of its products, company´s involvement in public life. Marketing survey has been conducted in the form of an electronic questionnaire. One part of the survey is focused on semantic differential.
The interpretation of the analysis results proposes the possible ways of improving company´s perception in Zlín region and subsequently in the Czech Republic.
Image, analysis of image, corporate identity, marketing survey, support of organizations, analysis of questionary, semantic differential, Continental Barum, Zlin's region.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska k problematice tvorby image nadnárodních korporací. Pozornost věnujte možnostem měření image a jejímu významu u stakeholders.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou společnost, její aktivity vedoucí k tvorbě image.
4. Realizujte primární dotazníkové šetření u veřejnosti s cílem změřit image společnosti.
5. Formulujte závěry, návrhy a doporučení k případnému zlepšení či udržení pozitivní image.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska k problematice tvorby image nadnárodních korporací. Pozornost věnujte možnostem měření image a jejímu významu u stakeholders.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou společnost, její aktivity vedoucí k tvorbě image.
4. Realizujte primární dotazníkové šetření u veřejnosti s cílem změřit image společnosti.
5. Formulujte závěry, návrhy a doporučení k případnému zlepšení či udržení pozitivní image.
Seznam doporučené literatury
1. VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
2. FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
3. KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
4. STEJSKALOVÁ, Dita, Iveta HORÁKOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 254 s., [4] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-178-2.
5. KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1999, 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
Seznam doporučené literatury
1. VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
2. FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
3. KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
4. STEJSKALOVÁ, Dita, Iveta HORÁKOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 254 s., [4] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-178-2.
5. KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1999, 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jaké metody výběru respondentů znáte, a kterou z nich jste uplatnila ve svém výzkumu?
Jaký je účel zmapování "průměrného respondenta" v dotazníkovém šetření?
Jak navrhujete využít dílčí výsledek šetření, který je prezentován v grafu č. 5?
Studentka odpověděla na položené otázky.