Cílem práce je specifikovat pozici divadla v prostředí marketingu nejen jako prostředku propagace, ale i jejího objektu. Hlavním obsahem práce je porovnání druhů divadla a také srovnání s jinými prvky kreativní nebo živé kultury, jakými jsou například film nebo reklama.
Teoretická část popisuje neziskové organizace, přístup vlády k otázce kultury v rámci České republiky a význam marketingu pro generování finančních prostředků. Praktická část se věnuje výzkumu metodou hloubkových rozhovorů ze směru vybraných profesionálních a amatérských divadel, k porovnání jejich přístupu k vlastní propagaci, hledání a získávání sponzorů a využívání moderních technologií jako ukazatele současného trendu.
Anotace v angličtině
Goal of this work is to specify the theatre's position within the marketing's field either as propagation engine or as propagation's object. Main body work is about to match various kinds of a theatre and to compare it with other kinds of creative and life culture such as a film or commercials are.
Theoretic part of this work describes non profit organisations, Governmental attitude towards the culture issues within the Czech Republic territory. And distinguish the marketing's significance in the financial resources' generating. Practical part is dedicated to a depth individual interviews' research to study amateur and professional theatre groups with their attitude to marketing, self promotion, sponsorship development and modern technologies' exploitation in compare. That works as the current trends' indicator.
Theatre, marketing of a theatre, theatre's fund-raising, creative industry
Rozsah průvodní práce
62 s. (104 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je specifikovat pozici divadla v prostředí marketingu nejen jako prostředku propagace, ale i jejího objektu. Hlavním obsahem práce je porovnání druhů divadla a také srovnání s jinými prvky kreativní nebo živé kultury, jakými jsou například film nebo reklama.
Teoretická část popisuje neziskové organizace, přístup vlády k otázce kultury v rámci České republiky a význam marketingu pro generování finančních prostředků. Praktická část se věnuje výzkumu metodou hloubkových rozhovorů ze směru vybraných profesionálních a amatérských divadel, k porovnání jejich přístupu k vlastní propagaci, hledání a získávání sponzorů a využívání moderních technologií jako ukazatele současného trendu.
Anotace v angličtině
Goal of this work is to specify the theatre's position within the marketing's field either as propagation engine or as propagation's object. Main body work is about to match various kinds of a theatre and to compare it with other kinds of creative and life culture such as a film or commercials are.
Theoretic part of this work describes non profit organisations, Governmental attitude towards the culture issues within the Czech Republic territory. And distinguish the marketing's significance in the financial resources' generating. Practical part is dedicated to a depth individual interviews' research to study amateur and professional theatre groups with their attitude to marketing, self promotion, sponsorship development and modern technologies' exploitation in compare. That works as the current trends' indicator.
Theatre, marketing of a theatre, theatre's fund-raising, creative industry
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu divadla jako služby a specifikách jeho cílových skupin (divadelního publika, případného sponzorství), včetně role veřejné správy. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného postoje vybraných divadel k otázce získávání finančních prostředků a ochoty marketingových společností v přístupu k divadlu jako prostoru pro reklamu. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na získávání sponzorů a úroveň povědomí o službě a jejím rozsahu u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu v získávání nestátních finančních prostředků.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci divadla směrem k soukromému sektoru coby potenciálního zdroje financí. Naznačte, jaké zásady by měla uplatnit zamýšlená strategie divadla, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu divadla jako služby a specifikách jeho cílových skupin (divadelního publika, případného sponzorství), včetně role veřejné správy. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného postoje vybraných divadel k otázce získávání finančních prostředků a ochoty marketingových společností v přístupu k divadlu jako prostoru pro reklamu. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na získávání sponzorů a úroveň povědomí o službě a jejím rozsahu u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu v získávání nestátních finančních prostředků.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci divadla směrem k soukromému sektoru coby potenciálního zdroje financí. Naznačte, jaké zásady by měla uplatnit zamýšlená strategie divadla, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2012, 198 s. ISBN 978-808-7500-170
HAZDRA, Adam. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4711-8
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2012, 198 s. ISBN 978-808-7500-170
HAZDRA, Adam. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4711-8
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
Přílohy volně vložené
1 CD-R
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Proč jste zpracoval i financování amatérského divadla, které je oproti jiným souborům ve zcela jiné pozici?
2. Často zmiňujete akci Noc divadel. Je to jediná celonárodní akce podporující divadlo? Co regionální podpora - divadelní festivaly, ?.. ?
3. V oddílu věnovaném práci s publikem jste nezmínil problematiku dramaturgie jednotlivých souborů. Píšete pouze o kvalitě provedení. Není právě hra, která bude lidi bavit, základním kamenem vysoké návštěvnosti?
4. Proč v komunikačních kanálech nezmiňujete P.R.?
Student zodpověděl otázky oponenta zcela.
Vedoucí pokládá jednu otázku k obhajobě: Mají participanti výzkumu bližší představu o tom, jak na divadelní product placement reagují diváci?
Student zodpověděl otázku vedoucího částečně.