Bakalářská práce se zabývá analýzou vlivu nabídkových letáků na nákupní chování spotře-bitele se zaměřením na cílovou skupinu ve věku 50 let a více. Teoretická část stanoví teoretická východiska nákupního chování spotřebitele a analyzuje nabídkový leták jako nástroj komunikace. Poslední část se věnuje populaci seniorů jako rostoucímu segmentu spotřebitele.
Praktickou část prezentuje výzkum vlivu nabídkových letáků na nákupní chování spotřebi-telů 50+ žijících v malém a velkém městě, porovnání a analyzování případných rozdílů mezi jejich nákupním chováním. Následuje porovnání výsledků výzkumu realizovaného ve velkém městě s odstupem jednoho roku, hledání případných změn v nákupním chování seniorů. V závěru jsou analyzována data získaná kvantitativním výzkumem prostřednictvím osobního dotazování v prodejnách společnosti Kaufland, jsou vyvozeny závěry a doporučení.
Anotace v angličtině
The thesis analyzes the impact of advertising leaflets on shopping behavior of consumer focusing on the target group of consumers aged fifty years and over. The theoretical part lays down basic principles connected with shopping behavior of customer, analyzes adver-tising leaflets as a medium of communication and describes forms of advertising leaflets. The last theoretical part deals with the elderly population, which represents growing seg-ment of consumers
The practical part presents research on the influence of advertising leaflets on shopping behavior of consumers living in the small and large cities who are fifty years old and older. This research focuses on comparison and analysis of differences between their shopping behavior. The introduction of the research is then followed by a comparison of the results of research made at the beginning and at the end of one year and by a description of the changes in shopping behavior of older people. The final segment of practical part provides analysis of data obtained from the quantitative research, based on personal interviews in Kaufland, conclusion and recommendations.
Bakalářská práce se zabývá analýzou vlivu nabídkových letáků na nákupní chování spotře-bitele se zaměřením na cílovou skupinu ve věku 50 let a více. Teoretická část stanoví teoretická východiska nákupního chování spotřebitele a analyzuje nabídkový leták jako nástroj komunikace. Poslední část se věnuje populaci seniorů jako rostoucímu segmentu spotřebitele.
Praktickou část prezentuje výzkum vlivu nabídkových letáků na nákupní chování spotřebi-telů 50+ žijících v malém a velkém městě, porovnání a analyzování případných rozdílů mezi jejich nákupním chováním. Následuje porovnání výsledků výzkumu realizovaného ve velkém městě s odstupem jednoho roku, hledání případných změn v nákupním chování seniorů. V závěru jsou analyzována data získaná kvantitativním výzkumem prostřednictvím osobního dotazování v prodejnách společnosti Kaufland, jsou vyvozeny závěry a doporučení.
Anotace v angličtině
The thesis analyzes the impact of advertising leaflets on shopping behavior of consumer focusing on the target group of consumers aged fifty years and over. The theoretical part lays down basic principles connected with shopping behavior of customer, analyzes adver-tising leaflets as a medium of communication and describes forms of advertising leaflets. The last theoretical part deals with the elderly population, which represents growing seg-ment of consumers
The practical part presents research on the influence of advertising leaflets on shopping behavior of consumers living in the small and large cities who are fifty years old and older. This research focuses on comparison and analysis of differences between their shopping behavior. The introduction of the research is then followed by a comparison of the results of research made at the beginning and at the end of one year and by a description of the changes in shopping behavior of older people. The final segment of practical part provides analysis of data obtained from the quantitative research, based on personal interviews in Kaufland, conclusion and recommendations.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte nákupnímu chování a segmentu seniorů.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvantitativní výzkum s ohledem na vliv nabídkových letáků na nákupní chování seniorů.
4. Formulujte závěry a doporučení práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte nákupnímu chování a segmentu seniorů.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvantitativní výzkum s ohledem na vliv nabídkových letáků na nákupní chování seniorů.
4. Formulujte závěry a doporučení práce.
Seznam doporučené literatury
CÉZAR, Jan, 2007. I zázrak potřebuje reklamu!: Pestrý průvodce světem reklamní a marketingové komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
KOTLER, Philip, 1997. Marketing Management. Analýza, plánování, realizace a kontrola. Vyd. 3. Rychnov n.Kněžnou: Victoria Publishing, 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
REIDL, Andreas, 2012. Senior - zákazník budoucnosti: Marketing orientovaný na generaci 50+. Vyd. 1. Brno: BizBooks, 256 s. ISBN 978-80-265-0018-6.
UNDERHILL, Paco, 2002. Proč nakupujeme: Jak merchandising ovlivňuje nákupní rozhodnutí a zvyšuje prodej. Vyd. 1. Praha: Management Press, 253 s., ISBN 80-7261-055-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv, 2011. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
CÉZAR, Jan, 2007. I zázrak potřebuje reklamu!: Pestrý průvodce světem reklamní a marketingové komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
KOTLER, Philip, 1997. Marketing Management. Analýza, plánování, realizace a kontrola. Vyd. 3. Rychnov n.Kněžnou: Victoria Publishing, 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
REIDL, Andreas, 2012. Senior - zákazník budoucnosti: Marketing orientovaný na generaci 50+. Vyd. 1. Brno: BizBooks, 256 s. ISBN 978-80-265-0018-6.
UNDERHILL, Paco, 2002. Proč nakupujeme: Jak merchandising ovlivňuje nákupní rozhodnutí a zvyšuje prodej. Vyd. 1. Praha: Management Press, 253 s., ISBN 80-7261-055-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv, 2011. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Na základě jaké metody byli respondenti vybíráni?
2. Prosím, objasněte - v tabulkách uvádíte četnost nebo poměr?
3. Jaká je budoucnost nabídkových letáků?
Studentka zodpověděla otázky oponenta zcela.
Vedoucí práce nepokládá otázku k obhajobě. Nebyly položeny dodatečné otázky.