Bakalářská práce se zabývá analýzou webových stránek Unie Kompas. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy vztahující se k elektronickému marketingu,zásady tvorby webových stránek a metody pro testování webových stránek. Praktická část obsahuje informace získané z uživatelského testování s pěti respondenty, dále doplněné u analýzy sekundárních dat získaných z nástroje Google Analytics a také z teplotních map. Cílem práce bylo zhodnotit uživatelskou přívětivost webových stránek Unie Kompas a na základě testování vyvodit doporučení pro nápravu zjištěných nedostatků.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis analyzes the websites of the Unie Kompas. The theoretical part explains the concepts related to electronic marketing, principles of creation web pages and methods for testing web sites. The practical part contains information obtained from user testing with five respondents, supplemented by analysis of secondary data obtained from the tool Google Analytics and also from heatmaps. The aim of the study was to evaluate the user-friendly websites od Unie Kompas and consequently to conclude recommendations for correction of identified deficiencies.
Klíčová slova
internet, marketing, webová stránka, uživatelské testování, Google Analytics, teplotní mapy
Klíčová slova v angličtině
internet, marketing, website, user testing, Google Analytics, heat maps
Rozsah průvodní práce
71 s. (82 774 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou webových stránek Unie Kompas. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy vztahující se k elektronickému marketingu,zásady tvorby webových stránek a metody pro testování webových stránek. Praktická část obsahuje informace získané z uživatelského testování s pěti respondenty, dále doplněné u analýzy sekundárních dat získaných z nástroje Google Analytics a také z teplotních map. Cílem práce bylo zhodnotit uživatelskou přívětivost webových stránek Unie Kompas a na základě testování vyvodit doporučení pro nápravu zjištěných nedostatků.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis analyzes the websites of the Unie Kompas. The theoretical part explains the concepts related to electronic marketing, principles of creation web pages and methods for testing web sites. The practical part contains information obtained from user testing with five respondents, supplemented by analysis of secondary data obtained from the tool Google Analytics and also from heatmaps. The aim of the study was to evaluate the user-friendly websites od Unie Kompas and consequently to conclude recommendations for correction of identified deficiencies.
Klíčová slova
internet, marketing, webová stránka, uživatelské testování, Google Analytics, teplotní mapy
Klíčová slova v angličtině
internet, marketing, website, user testing, Google Analytics, heat maps
Zásady pro vypracování
1. Proveďte řešerši literatury a zpracujte pravidla pro tvorbu webových stránek a jejich analýzy. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce.
2. Stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte analýzu webových stránek dané organizace pomocí uživatelského testování a dalších vybraných metod.
4. Zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte řešerši literatury a zpracujte pravidla pro tvorbu webových stránek a jejich analýzy. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce.
2. Stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte analýzu webových stránek dané organizace pomocí uživatelského testování a dalších vybraných metod.
4. Zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr.
Seznam doporučené literatury
BEAIRD, Jason. Principy krásného webdesignu: průvodce krok za krokem. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 145 s. Průvodce. ISBN 978-80-247-2895-7.
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet! : praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. 165 s. ISBN 978-80-251-2923-4.
NIELSEN, Jakob; TAHIR, Marie. Použitelnost domovských stránek. Vyd. 1. Brno : Zoner Press, 2005. 323 s. ISBN 80-86815-18-8. BEAIRD, Jason. Principy krásného webdesignu : průvodce krok za krokem. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. 145 s. ISBN 978-80-247-2895-7.
ŠPINAR, David. Tvoříme přístupné webové stránky: připraveno s ohledem na novelu Zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2004. 360 s. Encyklopedie webdesignera. ISBN 80-86815-11-0.
Seznam doporučené literatury
BEAIRD, Jason. Principy krásného webdesignu: průvodce krok za krokem. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 145 s. Průvodce. ISBN 978-80-247-2895-7.
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet! : praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. 165 s. ISBN 978-80-251-2923-4.
NIELSEN, Jakob; TAHIR, Marie. Použitelnost domovských stránek. Vyd. 1. Brno : Zoner Press, 2005. 323 s. ISBN 80-86815-18-8. BEAIRD, Jason. Principy krásného webdesignu : průvodce krok za krokem. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. 145 s. ISBN 978-80-247-2895-7.
ŠPINAR, David. Tvoříme přístupné webové stránky: připraveno s ohledem na novelu Zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2004. 360 s. Encyklopedie webdesignera. ISBN 80-86815-11-0.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Šula):
1. O jaké další metody byste analýzu rozšířila tak, abyste získala další data, ze kterých by bylo možné vycházet, příp. by bylo možné stávající závěry potvrdit nebo vyvrátit?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Kocourek):
1. V doporučeních se píše o řadě kroků, které by vedly k lepšímu webu, ale nikde se nepíše o propojení na sociální sítě. Záměrně nebo proč?
2. Práce se týkala analýzy webových stránek, ale co další nástroje online marketingu pro efektivní fungování Unie Kompas? Jak ty jsou pro unii důležité? A využívají je?