Bakalářská práce se zabývá vlivem videa v rámci content marketingu na koverzní poměr na produktových webových stránkách. Teoretická část objasňuje význam content marketingu, odhaluje proces content strategy a představuje potenciál videa a jeho předpoklady pro úspěšné začlenění do content marketingové strategie. Vliv videa na konverzní poměr je zkoumán v praktické části pomocí třech experimentů formou A/B testování. Z analyzovaných dat lze pozorovat pozitivní vliv videa na konverze, nicméně u všech experientů se podařilo dosáhnout statistické významnosti. Výsledkem práce je dále zhodnocení potenciálu videa v rámci content strategy a zásady při jeho využití u marketingových aktivit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with video as one of the tools of content marketing and its influence on conversion rate on the product websites. The theoretical part clarifies content marketing significance, presents a process of content strategy and potential of video and its conditions for successful integration to content marketing strategy. The practical part examines the influece of video on conversion rate by three experiments in the form of A/B testing. There is positive influence detected from analyzed data. However not all experiments reached statistical significance. Result of this work is also to evaluate the potential of video in content strategy and principles of its use in marketing activities.
Bakalářská práce se zabývá vlivem videa v rámci content marketingu na koverzní poměr na produktových webových stránkách. Teoretická část objasňuje význam content marketingu, odhaluje proces content strategy a představuje potenciál videa a jeho předpoklady pro úspěšné začlenění do content marketingové strategie. Vliv videa na konverzní poměr je zkoumán v praktické části pomocí třech experimentů formou A/B testování. Z analyzovaných dat lze pozorovat pozitivní vliv videa na konverze, nicméně u všech experientů se podařilo dosáhnout statistické významnosti. Výsledkem práce je dále zhodnocení potenciálu videa v rámci content strategy a zásady při jeho využití u marketingových aktivit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with video as one of the tools of content marketing and its influence on conversion rate on the product websites. The theoretical part clarifies content marketing significance, presents a process of content strategy and potential of video and its conditions for successful integration to content marketing strategy. The practical part examines the influece of video on conversion rate by three experiments in the form of A/B testing. There is positive influence detected from analyzed data. However not all experiments reached statistical significance. Result of this work is also to evaluate the potential of video in content strategy and principles of its use in marketing activities.
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o content marketingu a videa jako marketingového nástroje v content strategy. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Pomocí A/B testování změřte konverzní poměr u produktových webových stránek s videem a bez videa.
3. Analyzuje zjištěné údaje a odpovězte na výzkumné otázky.
4. Na základě výsledků analýzy představte potenciál videa v rámci content marketingové strategie. Naznačte, jaké zásady by měly být dodržovány v případě využití videa u marketingových aktivit.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o content marketingu a videa jako marketingového nástroje v content strategy. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Pomocí A/B testování změřte konverzní poměr u produktových webových stránek s videem a bez videa.
3. Analyzuje zjištěné údaje a odpovězte na výzkumné otázky.
4. Na základě výsledků analýzy představte potenciál videa v rámci content marketingové strategie. Naznačte, jaké zásady by měly být dodržovány v případě využití videa u marketingových aktivit.
Seznam doporučené literatury
PULLIZZI, J. 2014. Epic content marketing: how to tell a different story, break through the clutter. McGraw-Hill
HALVORSON, K. & RACH, M. 2012. Content strategy for the Web. 2. vyd. Berkeley, CA: New Riders
SCOTT, D. M. 2013. The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, & viral marketing to reach buyers directly. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons
MILLER, M. 2011. YouTube for business, 2. vyd. Indianapolis, IN: Que Publishing
Seznam doporučené literatury
PULLIZZI, J. 2014. Epic content marketing: how to tell a different story, break through the clutter. McGraw-Hill
HALVORSON, K. & RACH, M. 2012. Content strategy for the Web. 2. vyd. Berkeley, CA: New Riders
SCOTT, D. M. 2013. The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, & viral marketing to reach buyers directly. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons
MILLER, M. 2011. YouTube for business, 2. vyd. Indianapolis, IN: Que Publishing
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Šula):
1. Jaká byla ROI se započítáním všech nákladů včetně lidský zdrojů?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Kocourek):
1. Autor uvádí, že vinařství nemá klasický e-shop a i přesto, že byl dočasně vyroben objednávkový formulář, nedomnívá se, že tento zásadní fakt mohl ovlivnit výsledky A/B testování? Hlavně z uživatelského hlediska?
2. Jaké další distribuční kanály je možné s ohledem na obsah videí využít?
3. Potenciál videí je dle závěrů velký. Můžeme tento fakt generalizovat na všechny produkty i služby? Jsou oblasti, kde se využití videí nehodí?