Tato bakalářská práce sleduje současné využívání a potenciál budoucího využívání nástrojů content marketingu malými a středními firmami segmentu B2B. Teoretická část se dotýká vazby mezi tradičními nástroji marketingové komunikace a trendem v podobě content mar-ketingu, ve svém závěru se věnuje zveřejněnému výzkumu využívání content marketingu v B2B. Hloubkové rozhovory s manažery vybraných společností segmentu B2B odhalují, do jaké míry tyto firmy pracují s nástroji content marketingu a zda vidí v těchto nástrojích dlouhodobou budoucnost.
Anotace v angličtině
This thesis follows the current use and potential future use of the instruments of the Con-tent marketing through small and medium sized businesses of the B2B segment. The theo-retical part concerns the links between tools of traditional marketing communication and the current trends of a Content Marketing, in its conclusion it is devoted to the published research of usage of the Content Marketing in B2B. In-depth interviews realised with man-agers of selected B2B segment companies reveals which of these companies operate with tools of Content Marketing and whether they see in these instruments long-term future.
Klíčová slova
Content marketing, obsahový marketing, B2B, malé a střední firmy.
Klíčová slova v angličtině
Content marketing, B2B, small and medium businesses.
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce sleduje současné využívání a potenciál budoucího využívání nástrojů content marketingu malými a středními firmami segmentu B2B. Teoretická část se dotýká vazby mezi tradičními nástroji marketingové komunikace a trendem v podobě content mar-ketingu, ve svém závěru se věnuje zveřejněnému výzkumu využívání content marketingu v B2B. Hloubkové rozhovory s manažery vybraných společností segmentu B2B odhalují, do jaké míry tyto firmy pracují s nástroji content marketingu a zda vidí v těchto nástrojích dlouhodobou budoucnost.
Anotace v angličtině
This thesis follows the current use and potential future use of the instruments of the Con-tent marketing through small and medium sized businesses of the B2B segment. The theo-retical part concerns the links between tools of traditional marketing communication and the current trends of a Content Marketing, in its conclusion it is devoted to the published research of usage of the Content Marketing in B2B. In-depth interviews realised with man-agers of selected B2B segment companies reveals which of these companies operate with tools of Content Marketing and whether they see in these instruments long-term future.
Klíčová slova
Content marketing, obsahový marketing, B2B, malé a střední firmy.
Klíčová slova v angličtině
Content marketing, B2B, small and medium businesses.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající content marketingu, jeho specificích ve smyslu nového marketingového nástroje a jeho cílových skupinách. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Pomocí kvalitativního výzkumu zjistěte zkušenosti marketingových odborní-ků s aplikací content marketingu v B2B a jejich případné motivace k imple-mentaci content marketingu v marketingových plánech v krátkodobém a střednědobém výhledu.
3. Analyzujte zjištěné údaje a odpovězte na výzkumné otázky.
4. Na základě výsledků analýzy představte potenciál content marketingu v B2B. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná komunikační strategie content marketingové kampaně pro úspěšný zásah cílové skupiny. Formulujte závěr zkoumání a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající content marketingu, jeho specificích ve smyslu nového marketingového nástroje a jeho cílových skupinách. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Pomocí kvalitativního výzkumu zjistěte zkušenosti marketingových odborní-ků s aplikací content marketingu v B2B a jejich případné motivace k imple-mentaci content marketingu v marketingových plánech v krátkodobém a střednědobém výhledu.
3. Analyzujte zjištěné údaje a odpovězte na výzkumné otázky.
4. Na základě výsledků analýzy představte potenciál content marketingu v B2B. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná komunikační strategie content marketingové kampaně pro úspěšný zásah cílové skupiny. Formulujte závěr zkoumání a doporučení.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
INTERNET MARKETING ACADEMY. Content marketing. USA: Bookboon, 2011. ISBN 978-87-7681-925-5.
LIEB, Rebecca. Content marketing: think like a publisher-- how to use content to market online and in social media. Indianapolis: Que, c2012. ISBN 07-897-4837-1.
GACONNET, Don. Content Marketing Power. USA: Creativity ready, 2011. ISBN 978-12-5703-915-9.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
INTERNET MARKETING ACADEMY. Content marketing. USA: Bookboon, 2011. ISBN 978-87-7681-925-5.
LIEB, Rebecca. Content marketing: think like a publisher-- how to use content to market online and in social media. Indianapolis: Que, c2012. ISBN 07-897-4837-1.
GACONNET, Don. Content Marketing Power. USA: Creativity ready, 2011. ISBN 978-12-5703-915-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Bureš):
1. Co byste doporučoval, aby uživatelé nebyli přesyceni "obsahem" jako dnes reklamou?
2. Je podle vás reálné, aby si malé a střední firmy spravovaly svůj "content marketing" in-house nebo byste doporučil spolupráci se specializovanou agenturou?
3. Používaly dotazované společnosti nějaké analytické nástroje pro měření efektivity svého content marketingu?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Šula):
1. Dle jakého klíče jste realizoval výběr účastníků do kvalitativního šetření?