Tato práce se v teoretické části zabývá problematikou eventů jako nástroje komunikačního mixu. Analyzuje možnosti využití eventů za účelem splnění obchodních cílů, nebo za účelem interní komunikace společností. Práce se zaměřuje především na sponzorství akcí a mediální partnerství. Tyto dvě věci jsou nedílnou a nezbytnou součástí při pořádání větších veřejných akcí.
V praktické části poté popsanou teorii ukazuje na příkladu a podrobné analýze akce Vino-braní na Grébovce 2014. Analyzovány jsou všechny mediální a sponzorské plnění dané akce. Analyzován je také obsah daných plnění, spokojenost s akcí, návštěvnost a zpětná vazba od mediálních partnerů.
Výstupem je hodnocení celé akce a to zejména z pohledu mediálních partnerů a sponzorů spolu s návštěvníky. Na závěr je doporučeno zlepšení nebo prohloubení jednotlivých nástrojů.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis is focused on an issue of events as a tool of communication mix. It analyses the possibilities of using the events in order to meet the business aims, or for internal communication of the companies. It is mainly focused on a media partnership and sponsorship of the events. These two things are an integral and essential part of organizing any large public event.
The written theory is then applied on an example of detailed analysis of an event Vinobraní at Grébovka 2014. The analysis is focused on all media and sponsorship fulfillment of this event. It also covers the content of the fulfillment, satisfaction with the event, attendance and feedback from media partners.
The outcome of this thesis is the evaluation of the whole event especially from the perspective of media partners, sponsors and also visitors. In conclusion, there is recommended to improve or deepen the individual tools.
Klíčová slova
event, mediální sponzorství, sponzorství, vinobraní, účinnost PR, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
event, media sponsorship, sponsorship, vintage, PR efficiency, marketing research
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se v teoretické části zabývá problematikou eventů jako nástroje komunikačního mixu. Analyzuje možnosti využití eventů za účelem splnění obchodních cílů, nebo za účelem interní komunikace společností. Práce se zaměřuje především na sponzorství akcí a mediální partnerství. Tyto dvě věci jsou nedílnou a nezbytnou součástí při pořádání větších veřejných akcí.
V praktické části poté popsanou teorii ukazuje na příkladu a podrobné analýze akce Vino-braní na Grébovce 2014. Analyzovány jsou všechny mediální a sponzorské plnění dané akce. Analyzován je také obsah daných plnění, spokojenost s akcí, návštěvnost a zpětná vazba od mediálních partnerů.
Výstupem je hodnocení celé akce a to zejména z pohledu mediálních partnerů a sponzorů spolu s návštěvníky. Na závěr je doporučeno zlepšení nebo prohloubení jednotlivých nástrojů.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis is focused on an issue of events as a tool of communication mix. It analyses the possibilities of using the events in order to meet the business aims, or for internal communication of the companies. It is mainly focused on a media partnership and sponsorship of the events. These two things are an integral and essential part of organizing any large public event.
The written theory is then applied on an example of detailed analysis of an event Vinobraní at Grébovka 2014. The analysis is focused on all media and sponsorship fulfillment of this event. It also covers the content of the fulfillment, satisfaction with the event, attendance and feedback from media partners.
The outcome of this thesis is the evaluation of the whole event especially from the perspective of media partners, sponsors and also visitors. In conclusion, there is recommended to improve or deepen the individual tools.
Klíčová slova
event, mediální sponzorství, sponzorství, vinobraní, účinnost PR, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
event, media sponsorship, sponsorship, vintage, PR efficiency, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy se zaměřením na sponzoring, medíální partnerství a charakter akce, definujte cíle práce.
2. Analyzujte současnou situaci sponzoringu a mediálních partnerství. Zpracujte marketingový výzkum s cílem měřit poměr vynaložených a vrácených prostředků a služeb v rámci plnění a odezvy od cílové skupiny.
3. Z provedené analýzy vyvoďte závěry a navrhněte opatření využitelná v praxi směřující k vyšší efektivitě využití sponzoringu a mediálního partnerství prostřednictvím akce Vinobraní na Grébovce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy se zaměřením na sponzoring, medíální partnerství a charakter akce, definujte cíle práce.
2. Analyzujte současnou situaci sponzoringu a mediálních partnerství. Zpracujte marketingový výzkum s cílem měřit poměr vynaložených a vrácených prostředků a služeb v rámci plnění a odezvy od cílové skupiny.
3. Z provedené analýzy vyvoďte závěry a navrhněte opatření využitelná v praxi směřující k vyšší efektivitě využití sponzoringu a mediálního partnerství prostřednictvím akce Vinobraní na Grébovce.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2012, 198 s. ISBN 978-808-7500-170.
KOTLER, Philip. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. ISBN 978-80-247-0513-2.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-802-6202-196.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2012, 198 s. ISBN 978-808-7500-170.
KOTLER, Philip. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. ISBN 978-80-247-0513-2.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-802-6202-196.
Přílohy volně vložené
Tiskové zprávy, scénář rozhovoru
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Gregarová):
1. Str. 17: Jak obtížné je definovat cílovou skupinu a jak velký význam pro všestranný úspěch eventu přikládáte určení cílové skupiny a oslovení tohoto publika? (Obecně, nejen ve vztahu k tématu BP)
2. Sledovali jste účast definované cílové skupiny (všechny generace) nebo to už při hodnocení nebylo důležité?
3. Str. 55: Menší ohlas v celostátních médiích (tisk, rozhlas, TV), jak píšete. Skutečně podle Vás pomůže lepší spolupráce s novináři nebo bude třeba hledat jinde a jinak?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Jurášková):
Z čeho lze usoudit na úspěšnost tiskové konference?
Jaká byla (odhadnutá) hodnota mediálních výstupů eventu?
Jaká byla celková efektivita eventu?