Diplomová práce se zaměřuje na použití příběhu v komerční televizní reklamě a jeho vnímání příjemci.
V teoretické části je definována reklama a je zařazena do systému marketingových komunikací. Dále je definován příběh, jeho elementy a existující typy příběhů. Popsána je i role příběhu v marketingu.
Praktická část se zaměřuje na analýzu vybraných reklamních kampaní z pohledu využití příběhu a na reakce příjemců daného sdělení.
V projektové části jsou zodpovězeny otázky výzkumného problému a je stanoveno doporučení pro tvorbu úspěšných komerčních televizních reklam využívajících vyprávění příběhu.
Anotace v angličtině
The master's thesis focuses on the use of a story in commercial television advertising and its perception among the audience.
The theoretical part contains the definition of advertising and it is classified in the marketing communications' system. Further, there is a definition of a story, its elements and existing types of stories. The role of a story in marketing is also described.
Practical part focuses on the analysis of chosen advertising campaigns from the storytelling point of view and on the reactions of receivers of the main advertising message.
In the project part, the questions stated in the methodology part of the thesis are being answered and a list of recommendation for the creation of successful commercial television advertisements using storytelling is established.
Klíčová slova
televizní reklama, příběh, vyprávění, prvky příběhu, percepce reklam, analýza působení
Klíčová slova v angličtině
television commercials, story, storytelling, elements of story, perception of advertisements, impact analysis
Rozsah průvodní práce
86 s. (122 762 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na použití příběhu v komerční televizní reklamě a jeho vnímání příjemci.
V teoretické části je definována reklama a je zařazena do systému marketingových komunikací. Dále je definován příběh, jeho elementy a existující typy příběhů. Popsána je i role příběhu v marketingu.
Praktická část se zaměřuje na analýzu vybraných reklamních kampaní z pohledu využití příběhu a na reakce příjemců daného sdělení.
V projektové části jsou zodpovězeny otázky výzkumného problému a je stanoveno doporučení pro tvorbu úspěšných komerčních televizních reklam využívajících vyprávění příběhu.
Anotace v angličtině
The master's thesis focuses on the use of a story in commercial television advertising and its perception among the audience.
The theoretical part contains the definition of advertising and it is classified in the marketing communications' system. Further, there is a definition of a story, its elements and existing types of stories. The role of a story in marketing is also described.
Practical part focuses on the analysis of chosen advertising campaigns from the storytelling point of view and on the reactions of receivers of the main advertising message.
In the project part, the questions stated in the methodology part of the thesis are being answered and a list of recommendation for the creation of successful commercial television advertisements using storytelling is established.
Klíčová slova
televizní reklama, příběh, vyprávění, prvky příběhu, percepce reklam, analýza působení
Klíčová slova v angličtině
television commercials, story, storytelling, elements of story, perception of advertisements, impact analysis
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši zdrojů na téma storytelling v televizní reklamě.
2. Stanovte cíl práce a formulujte výzkumný problém.
3. Analyzujte, interpretujte a zhodnoťte vybrané reklamní kampaně.
4. Vyhodnoťte výsledky výzkumu a stanovte doporučení pro vytvoření úspěšných komerčních televizních reklam využívajících storytelling.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši zdrojů na téma storytelling v televizní reklamě.
2. Stanovte cíl práce a formulujte výzkumný problém.
3. Analyzujte, interpretujte a zhodnoťte vybrané reklamní kampaně.
4. Vyhodnoťte výsledky výzkumu a stanovte doporučení pro vytvoření úspěšných komerčních televizních reklam využívajících storytelling.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
FOG, Klaus. Storytelling: branding in practice. 2nd edt. Berlin: Springer, c2010, 254 s. ISBN 978-3-540-88348-7.
GODIN, Seth. Všichni marketéři jsou lháři: síla vyprávění věrohodných příběhů v nevěrohodném světě. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 187 s. ISBN 80-7261-151-8.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
FOG, Klaus. Storytelling: branding in practice. 2nd edt. Berlin: Springer, c2010, 254 s. ISBN 978-3-540-88348-7.
GODIN, Seth. Všichni marketéři jsou lháři: síla vyprávění věrohodných příběhů v nevěrohodném světě. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 187 s. ISBN 80-7261-151-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1) Doplňte současné údaje o sledování jednotlivých reklamních kanálů z posledního šetření SPIR a uveďte příp. rozdíly ve vztahu k šetření z roku 2012, které uvádíte
2) Jakou roli může hrát značka při vyprávění příběhu?
3) Uveďte příklad úspěšné české komunikační kampaně založené na příběhu.
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky oponenta zcela. Vedoucí práce položila tyto otázky: Aké sú primárne a aké sekundárne výskumné zdroje? Ako predísť "upíriemu efektu" pri tvorbe reklamného príbehu? Studentka odpověděla na otázky vedoucího částečně.