Diplomová práce Filmové maratony jako eventové akce zkoumá zařazení eventů koncipovaných jako filmový maraton do komunikačního mixu a zjišťuje aplikovatelnost všeobecných pravidel, které v rámci event marketingu platí na organizování konkrétní akcí tohoto druhu. Praktická část obsahuje analýzu již uskutečněného filmového maratonu a dotazníkové šetření, které se zabývá filmovými maratony a snaží se odpovědět na otázky o jeho ideální podobě a náplni. V projektové části je navrhnut projekt nového filmového maratonu, který čerpá ze zkušeností nabitých v teoretické i praktické části a z výsledků výzkumu.
Anotace v angličtině
The master thesis Film Marathons as an Event explores the classification of events con-ceived as a movie marathon in the communication mix and determines the applicability of general rules which in the context of event marketing pays for organizing specific events of this kind.
The practical part contains analysis of realized film marathon. It contains a survey, which deals with movie marathons and tries to answer questions about his ideal form and content. In project part is designed new project of film marathon which draws on the experiences charged in the theoretical and practical parts and from the results of research.
Klíčová slova
Event, event marketing, marketing, film, filmový maraton, Hobit, Hvězdné války, multikino, Golden Apple Cinema, projekce
Klíčová slova v angličtině
Event, event marketing, marketing, film, movie, film marathon, The Hobbit, Star Wars, Cinema, multiplex, Golden Apple Cinema, projecting
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce Filmové maratony jako eventové akce zkoumá zařazení eventů koncipovaných jako filmový maraton do komunikačního mixu a zjišťuje aplikovatelnost všeobecných pravidel, které v rámci event marketingu platí na organizování konkrétní akcí tohoto druhu. Praktická část obsahuje analýzu již uskutečněného filmového maratonu a dotazníkové šetření, které se zabývá filmovými maratony a snaží se odpovědět na otázky o jeho ideální podobě a náplni. V projektové části je navrhnut projekt nového filmového maratonu, který čerpá ze zkušeností nabitých v teoretické i praktické části a z výsledků výzkumu.
Anotace v angličtině
The master thesis Film Marathons as an Event explores the classification of events con-ceived as a movie marathon in the communication mix and determines the applicability of general rules which in the context of event marketing pays for organizing specific events of this kind.
The practical part contains analysis of realized film marathon. It contains a survey, which deals with movie marathons and tries to answer questions about his ideal form and content. In project part is designed new project of film marathon which draws on the experiences charged in the theoretical and practical parts and from the results of research.
Klíčová slova
Event, event marketing, marketing, film, filmový maraton, Hobit, Hvězdné války, multikino, Golden Apple Cinema, projekce
Klíčová slova v angličtině
Event, event marketing, marketing, film, movie, film marathon, The Hobbit, Star Wars, Cinema, multiplex, Golden Apple Cinema, projecting
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na ukotvení eventu do struktury marketingových komunikací a uveďte ho v kontextu filmového maratonu. Uveďte stručnou historii filmového průmyslu a jeho vývoj. Definujte základní pojmy, cíle, metody práce a výzkumné otázky.
2. Zpracujte analýzu filmového maratonu Hobit a uveďte jeho propagační prostředky. Proveďte výzkum dotazníkovým šetřením a jeho výsledky vyhodnoťte.
3. Zpracujte plán organizace a propagace nového filmového maratonu, který se odehraje v GAC. Aplikujte výsledky výzkumu a vytvořte plán pro další akce podobného charakteru.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na ukotvení eventu do struktury marketingových komunikací a uveďte ho v kontextu filmového maratonu. Uveďte stručnou historii filmového průmyslu a jeho vývoj. Definujte základní pojmy, cíle, metody práce a výzkumné otázky.
2. Zpracujte analýzu filmového maratonu Hobit a uveďte jeho propagační prostředky. Proveďte výzkum dotazníkovým šetřením a jeho výsledky vyhodnoťte.
3. Zpracujte plán organizace a propagace nového filmového maratonu, který se odehraje v GAC. Aplikujte výsledky výzkumu a vytvořte plán pro další akce podobného charakteru.
Seznam doporučené literatury
BOUČKOVÁ, Jana. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2003, xvii, 432 s. ISBN 80-717-9577-1
HORŇÁK, Pavel a kolektiv. Marketingová Komunikácia. první. Bratislava: Book & Book, 2007. ISBN 978-80 969099-5-7.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Překlad Helena Bendová. Praha: Akademie múzických umění, 2011, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-80-7331-207-7.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Film history: an introduction. 2nd ed. Boston: McGraw-Hill, c2003, xx, 788 p., [24] p. of plates. ISBN 00-703-8429-0.
Seznam doporučené literatury
BOUČKOVÁ, Jana. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2003, xvii, 432 s. ISBN 80-717-9577-1
HORŇÁK, Pavel a kolektiv. Marketingová Komunikácia. první. Bratislava: Book & Book, 2007. ISBN 978-80 969099-5-7.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Překlad Helena Bendová. Praha: Akademie múzických umění, 2011, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-80-7331-207-7.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Film history: an introduction. 2nd ed. Boston: McGraw-Hill, c2003, xx, 788 p., [24] p. of plates. ISBN 00-703-8429-0.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Jurášková):
Jaký je rozpočet na pořádání filmového maratonu, skutečně nejsou náklady multikina vyšší?
Byla s uvedením filmového maratonu spojena mediální aktivita, případně s jakým ohlasem?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Soukalová):
1. Navrhněte některé další analýzy a postup jejich realizace tak, aby doplnily komplexní pohled na filmové maratony.
2. Doplňte projekt o návrh rozpočtu, načasování a o vymezení kritických míst.
3. Který maraton byste v současnosti doporučila z pohledu atraktivity?