Diplomová práce je zaměřena na problematiku společenské odpovědnosti (CSR) a jejího vlivu na utváření firemní image. V posledních letech se ukazuje jako stále důležitější, aby se firmy snažily o to "být dobrým sousedem". Přestože je společenská odpovědnost dobrovolnou aktivitou, je vyvíjen stále větší externí i interní tlak na to, aby se firmy nesoustředily jen na maximalizaci zisku, ale snažily se být prospěšné i svému okolí. V práci jsou formulována teoretická východiska společenské odpovědnosti organizace, která autorce slouží jako bytelný základ pro vlastní výzkum vlivu a vnímání CSR mezi zaměstnanci poradenské společnosti eNovation. Širší kontext práce je podložen analýzou výzkumu zaměřeného na českou veřejnost. Autorka posléze s pomocí syntézy dostupných zdrojů navrhuje, jakým způsobem by bylo možné firemní společenskou odpovědnost zefektivnit.
Anotace v angličtině
In the last couple of years, a combination of strong internal and external pressures has led companies to discover and utilize various forms of good neighbour policies. At the expense of pure profit maximizing, the companies have become more aware of their possible impact on social and economical environment, and have pursued activities that benefit society on a much larger scale. The issue of Corporate Social Responsibility (CSR) and its influence on company's image and identity are the main objectives of this diploma thesis. Against the backdrop of CSR theoretical basis and research on CSR perception by the Czech public, the author of the thesis analyzes the nature of CSR activities deployed by a Prague-based advisory company eNovation Ltd. and their perception by the employees. The author also deals with possible options of how to modify the eNovation CSR to make it more efficient and acceptable for its employees.
Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR), Image, Stakeholders, CSR implementation, Profit, People, Planet, Economy, Society, Environment, eNovation Ltd.
Rozsah průvodní práce
134 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na problematiku společenské odpovědnosti (CSR) a jejího vlivu na utváření firemní image. V posledních letech se ukazuje jako stále důležitější, aby se firmy snažily o to "být dobrým sousedem". Přestože je společenská odpovědnost dobrovolnou aktivitou, je vyvíjen stále větší externí i interní tlak na to, aby se firmy nesoustředily jen na maximalizaci zisku, ale snažily se být prospěšné i svému okolí. V práci jsou formulována teoretická východiska společenské odpovědnosti organizace, která autorce slouží jako bytelný základ pro vlastní výzkum vlivu a vnímání CSR mezi zaměstnanci poradenské společnosti eNovation. Širší kontext práce je podložen analýzou výzkumu zaměřeného na českou veřejnost. Autorka posléze s pomocí syntézy dostupných zdrojů navrhuje, jakým způsobem by bylo možné firemní společenskou odpovědnost zefektivnit.
Anotace v angličtině
In the last couple of years, a combination of strong internal and external pressures has led companies to discover and utilize various forms of good neighbour policies. At the expense of pure profit maximizing, the companies have become more aware of their possible impact on social and economical environment, and have pursued activities that benefit society on a much larger scale. The issue of Corporate Social Responsibility (CSR) and its influence on company's image and identity are the main objectives of this diploma thesis. Against the backdrop of CSR theoretical basis and research on CSR perception by the Czech public, the author of the thesis analyzes the nature of CSR activities deployed by a Prague-based advisory company eNovation Ltd. and their perception by the employees. The author also deals with possible options of how to modify the eNovation CSR to make it more efficient and acceptable for its employees.
Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR), Image, Stakeholders, CSR implementation, Profit, People, Planet, Economy, Society, Environment, eNovation Ltd.
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia odborné literatury zpracujte teoretická východiska práce týkající se témat společenské odpovědnosti a firemní image.
2. Stanovte cíle a výzkumné otázky. Proveďte výzkum zabývající se vlivem společenské odpovědnosti na image firmy.
3. Z výsledků výzkumu formulujte závěry, které z nich vyplývají.
4. Na základě dílčího výzkumu navrhněte zefektivnění společenské odpovědnosti firmy.
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia odborné literatury zpracujte teoretická východiska práce týkající se témat společenské odpovědnosti a firemní image.
2. Stanovte cíle a výzkumné otázky. Proveďte výzkum zabývající se vlivem společenské odpovědnosti na image firmy.
3. Z výsledků výzkumu formulujte závěry, které z nich vyplývají.
4. Na základě dílčího výzkumu navrhněte zefektivnění společenské odpovědnosti firmy.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Iveta a Hana ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 233 s., ISBN 80-859-4399-9.
KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: Etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. 1. vyd. Kanina: OPS, 2010, 189 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 201 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek a Marek BĚLČÍK. Společenská odpovědnosti organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 169 s. ISBN 978-80-247-3157-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Iveta a Hana ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 233 s., ISBN 80-859-4399-9.
KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: Etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. 1. vyd. Kanina: OPS, 2010, 189 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 201 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek a Marek BĚLČÍK. Společenská odpovědnosti organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 169 s. ISBN 978-80-247-3157-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Jurášková):
Které z navrhovaných aktivit v rámci CSR konceptu byly, nebo budou, ve firmě realizovány?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Soukalová):
1. Identifikujte kritická místa vašeho projektového návrhu na zefektivnění společenské odpovědnosti firmy.
2. Na základě inspirace u mezinárodních firem, doporučte stávající firmě atraktivní nápad na zefektivnění společenské odpovědnosti firmy (bez ohledu na finance).