Cílem diplomové práce je navržení efektivní marketingové strategie nestátní neziskové organizace Domov Sue Ryder. V teoretické části je popsán neziskový sektor nejprve obec-ně, a posléze i složky, které jsou využívány při strategickém plánování. Praktická část je vyhrazena postavení organizace v rámci konkurence v dané oblasti, analýze komunikace služby, jež poskytuje. Díky kvalitativnímu výzkumu a jeho výsledkům je pak v projektové části navržena marketingová strategie Domova Sue Ryder týkající se prezentace činnosti organizace. Zároveň je zde popsán projekt na podporu poradenské činnosti a posléze návrh cenové strategie za pobytovou službu
Anotace v angličtině
The aim of this diploma dissertation is to devise an effective marketing strategy for the non-governmental and not-for-profit organisation Sue Ryder Care. The theoretical part focusses first on the not-for-profit sector in general, and then on the factors underpinning strategic planning. The practical part concentrates on the position of the organisation in the competitive sector, and on analysis of the communication of the services it provides. On the basis of the findings of qualitative research, the project proposes a marketing strategy for the presentation of Sue Ryder Care. This part also describes a project for financing con-sultancy and, finally, outlines a pricing strategy for residential services.
non-governmental, not-for-profit organisations, not-for-profit sector, marketing of not-for-profit organisations, fundraising, marketing strategy, mystery shopping, fundraising activities, communication
Rozsah průvodní práce
96 s. (121 076)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je navržení efektivní marketingové strategie nestátní neziskové organizace Domov Sue Ryder. V teoretické části je popsán neziskový sektor nejprve obec-ně, a posléze i složky, které jsou využívány při strategickém plánování. Praktická část je vyhrazena postavení organizace v rámci konkurence v dané oblasti, analýze komunikace služby, jež poskytuje. Díky kvalitativnímu výzkumu a jeho výsledkům je pak v projektové části navržena marketingová strategie Domova Sue Ryder týkající se prezentace činnosti organizace. Zároveň je zde popsán projekt na podporu poradenské činnosti a posléze návrh cenové strategie za pobytovou službu
Anotace v angličtině
The aim of this diploma dissertation is to devise an effective marketing strategy for the non-governmental and not-for-profit organisation Sue Ryder Care. The theoretical part focusses first on the not-for-profit sector in general, and then on the factors underpinning strategic planning. The practical part concentrates on the position of the organisation in the competitive sector, and on analysis of the communication of the services it provides. On the basis of the findings of qualitative research, the project proposes a marketing strategy for the presentation of Sue Ryder Care. This part also describes a project for financing con-sultancy and, finally, outlines a pricing strategy for residential services.
non-governmental, not-for-profit organisations, not-for-profit sector, marketing of not-for-profit organisations, fundraising, marketing strategy, mystery shopping, fundraising activities, communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska související s tématem práce charakterizujte prvky teorie marketingových komunikací, marketingu neziskových organizací.
2. Formulujte cíle, metody práce a stanovte výzkumné otázky na základě teoretických poznatků.
3. Analyzujte současnou marketingovou strategii dané neziskové organizace a konkurence sběrem primárních dat formou kvalitativního výzkumu.
4. Na základě výsledků výzkumu navrhněte marketingovou strategii dané organizace.
5. Závěrem zhodnoťte přínosy navrhovaného řešení, naznačte případná rizika v realizaci navrhovaných postupů, zodpovězte výzkumné otázky a stanovené cíle práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska související s tématem práce charakterizujte prvky teorie marketingových komunikací, marketingu neziskových organizací.
2. Formulujte cíle, metody práce a stanovte výzkumné otázky na základě teoretických poznatků.
3. Analyzujte současnou marketingovou strategii dané neziskové organizace a konkurence sběrem primárních dat formou kvalitativního výzkumu.
4. Na základě výsledků výzkumu navrhněte marketingovou strategii dané organizace.
5. Závěrem zhodnoťte přínosy navrhovaného řešení, naznačte případná rizika v realizaci navrhovaných postupů, zodpovězte výzkumné otázky a stanovené cíle práce.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 154 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-2707-3.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 154 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-2707-3.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
V rámci SWOT analýzy (s. 64) k slabým stránkám patří z 80 % nedostatečná (špatná) komunikace. K silným stránkám jsou naopak zařazeny kvalitní výstupy komunikačních aktivit. Kdo stojí za těmito kvalitními výstupy a jakou pozici zastává/jí v DSR? Jak si představujete personální zajištění realizace projektu? Jsou zde dostatečné kapacity k jeho realizaci? U Špacíru uvádíte, že "možná nejčernějším scénářem je situace, kdy o Domově Sue Ryder nikdo nenapíše ani řádku" (s. 83), jak byste dané riziko eliminovala? Existence DSR odpovídá sedmnácti letům. Byla zde v poslední době řešena otázka zpětné vazby z pohledu CS v oblasti efektivity komunikace a propagace DSR?
Studentka zodpověděla otázku oponenta zcela.
Vedoucí práce položil jednu otázku: Zahrnuje rozpočet (str. 77) také osobní náklady? Má organizace personální zdroje na zajištění projektu?
Studentka zodpověděla otázku vedoucího zcela. doc. Šramová položila otázku: Je organizace závislá pouze na grantech? Studentka zodpověděla otázku zcela.