Cílem práce "Využití sociálních sítí se zaměřením na společnost České aerolinie" je zkoumat možnosti využití sociálních sítí pro marketingové komunikace v aeroliniích. Úvodní teoretická část je věnována sociálním sítím a jejich využitelnosti pro účely marketingové komunikace, dále pak principům marketingové komunikace na sociálních sítích ve specifickém prostředí aerolinií. Praktická část je poté zaměřena na konkrétní letecké společnosti. Metodou komparativní analýzy je hodnocena efektivita jejich komunikace na sociálních sítích. V projektové části je následně představena komunikační strategie, která využívá zjištěných nedostatků coby příležitostí ke zlepšení, a zároveň se volně inspiruje některými aktivitami na sociálních sítích konkurenčních aerolinek s ohledem na reálné možnosti Českých aerolinií.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis "The Use of social networks with a focus on the company of Czech Airlines" is to explore the use of social networks for marketing communication in the airways. The theoretical part is devoted to social networks, their use for marketing communications and the principles of marketing communication on the social networks in the specific airlines environment. The practical part is then focused on particular airlines. The effectiveness of their communication strategy on social networks is analyzed by using the comparative analysis method. The project part presents a communication strategy that utilizes identified imperfections as opportunities for improvement and is loosely inspired by some of the social network activities using by competing airlines with respect to the real possibilities of Czech Airlines.
Klíčová slova
aerolinie, České aerolinie, KLM, British Airways, sociální sítě, Twitter, Facebook, Instragram, marketing na sociálních sítích
Klíčová slova v angličtině
airlines, czech airlines, Lufthansa, KLM, British Airways, social media, Twitter, Facebook, Instagram, social media marketing
Rozsah průvodní práce
86 s. (155 239 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce "Využití sociálních sítí se zaměřením na společnost České aerolinie" je zkoumat možnosti využití sociálních sítí pro marketingové komunikace v aeroliniích. Úvodní teoretická část je věnována sociálním sítím a jejich využitelnosti pro účely marketingové komunikace, dále pak principům marketingové komunikace na sociálních sítích ve specifickém prostředí aerolinií. Praktická část je poté zaměřena na konkrétní letecké společnosti. Metodou komparativní analýzy je hodnocena efektivita jejich komunikace na sociálních sítích. V projektové části je následně představena komunikační strategie, která využívá zjištěných nedostatků coby příležitostí ke zlepšení, a zároveň se volně inspiruje některými aktivitami na sociálních sítích konkurenčních aerolinek s ohledem na reálné možnosti Českých aerolinií.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis "The Use of social networks with a focus on the company of Czech Airlines" is to explore the use of social networks for marketing communication in the airways. The theoretical part is devoted to social networks, their use for marketing communications and the principles of marketing communication on the social networks in the specific airlines environment. The practical part is then focused on particular airlines. The effectiveness of their communication strategy on social networks is analyzed by using the comparative analysis method. The project part presents a communication strategy that utilizes identified imperfections as opportunities for improvement and is loosely inspired by some of the social network activities using by competing airlines with respect to the real possibilities of Czech Airlines.
Klíčová slova
aerolinie, České aerolinie, KLM, British Airways, sociální sítě, Twitter, Facebook, Instragram, marketing na sociálních sítích
Klíčová slova v angličtině
airlines, czech airlines, Lufthansa, KLM, British Airways, social media, Twitter, Facebook, Instagram, social media marketing
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše relevantní literatury popište problematiku sociálních sítí, jejich principů, historie a současné podoby. Zaměřte se na úlohu sociálních sítí v marketingové komunikaci a rozlište vybrané sociální sítě, jejich charakteristiku a přínos pro marketingové komunikace. V další kapitole teoretické části práce se zaměřte na letecké společnosti, jejich úlohu, historii a současné rozdělení. Popište specifika využití sociálních sítí v leteckých společnostech. Formulujte výzkumné otázky a cíl diplomové práce.
2. Na základě stanovených hodnotících kritérií proveďte komparativní analýzu, která bude srovnávat úroveň využití nejpoužívanějších sociálních sítí Facebook, Twitter, Instagram u Českých aerolinií v porovnání s konkurenčními klasickými leteckými dopravci KLM, Lufthansa a British Airways. Formulujte závěry analýzy ukazující úroveň využití sociálních sítí ČSA v porovnání s konkurenčními aerolinkami.
3. Na základě výsledků srovnávací analýzy představte nástin možných změn ve stávající komunikaci na sociálních sítí v Českých aeroliniích. Připravte návrh komunikační strategie na následující období s ukázkou konkrétní kampaně efektivně využívající sociální média.
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše relevantní literatury popište problematiku sociálních sítí, jejich principů, historie a současné podoby. Zaměřte se na úlohu sociálních sítí v marketingové komunikaci a rozlište vybrané sociální sítě, jejich charakteristiku a přínos pro marketingové komunikace. V další kapitole teoretické části práce se zaměřte na letecké společnosti, jejich úlohu, historii a současné rozdělení. Popište specifika využití sociálních sítí v leteckých společnostech. Formulujte výzkumné otázky a cíl diplomové práce.
2. Na základě stanovených hodnotících kritérií proveďte komparativní analýzu, která bude srovnávat úroveň využití nejpoužívanějších sociálních sítí Facebook, Twitter, Instagram u Českých aerolinií v porovnání s konkurenčními klasickými leteckými dopravci KLM, Lufthansa a British Airways. Formulujte závěry analýzy ukazující úroveň využití sociálních sítí ČSA v porovnání s konkurenčními aerolinkami.
3. Na základě výsledků srovnávací analýzy představte nástin možných změn ve stávající komunikaci na sociálních sítí v Českých aeroliniích. Připravte návrh komunikační strategie na následující období s ukázkou konkrétní kampaně efektivně využívající sociální média.
Seznam doporučené literatury
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010, 181 s. ISBN 978-80-245-1742-1.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. ISBN 978-80-247-3622-8.
SHAW, Stephen. Airline Marketing and Management. Aldershot: Ashgate Publishing Limited, 2007. 317 s. ISBN 978-0-7546-4819-2.
Seznam doporučené literatury
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010, 181 s. ISBN 978-80-245-1742-1.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. ISBN 978-80-247-3622-8.
SHAW, Stephen. Airline Marketing and Management. Aldershot: Ashgate Publishing Limited, 2007. 317 s. ISBN 978-0-7546-4819-2.
Přílohy volně vložené
1xCD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
4. Na akú cieľovú skupinu zákazníkov ČSA by mala byť primárne zameraná podstránka "Cestujte s ČSA"?
5. Stručne charakterizujte požiadavky kladené na pozíciu špecialista sociálnych médií.
6. Aké sú základné príčiny nízkej kvality starostlivosti o zákazníka na sociálnych sieťach zo strany ČSA?
Studentka zodpověděla otázky zcela.
Vedoucí pokládá otázku k obhajobě: V úvodu srovnávací analýzy píšete, že společnosti byly vybrány zejména kvůli tradici a postavení velkých národních dopravců. Z tohoto pohledu je výběr opodstatněný. Na druhou stranu konstatujete, že ČSA jsou spíše menší společností, která nemůže angažovat tolik zaměstnanců (např.) jen na správu sociálních sítí. Kdybyste měla do analýzy zahrnout společnosti, které by odpovídaly ČSA z tohoto pohledu, které společnosti byste vybrala a jaké by asi byly rámcové výsledky analýzy?
Studentka zodpověděla otázku zcela.