Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním seniorů. Práce je rozdělena do tří částí, teoretické, praktické a projektové. První část se zaměřuje na vymezení seniorů, jakožto cílové skupiny, a to z hlediska demografického, socio-ekonomického a biologického. Také je zkoumáno rozhlasové vysílání v České republice, protože výstupem diplomové práce je návrh rozhlasového pořadu zaměřeného na cílovou skupinu seniorů. Ve druhé části pracuji s celou řadou sekundárních dat, realizuji vlastní výzkum, a to jak kvantitativní tak kvalitativní. Poslední projektová část využívá všech zjištěných poznatků z předchozích částí k sestavení rozhlasového produktu včetně jeho komunikační strategie.
Anotace v angličtině
This thesis deals with consumer behavior of seniors. The work is divided into three parts: theoretical, practical and project. The first part focuses on the definition of seniors as a target group in terms of demographic, socio - economic and biological. Also examined is broadcasting in the Czech Republic, because the output of the thesis is to design a radio show focusing on the target group of seniors. In the second part I work with a wide range of secondary data, I also conduct my own survey, not only quantitative but also qualitative. The last part of the project uses all the fading from previous parts to buils up a radio product, including irs communications strategy.
Senior care, elderly care, socio - economic status, purchasing decisions, radio, radio adver-tising, marketing research, marketing strategy.
Rozsah průvodní práce
123 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním seniorů. Práce je rozdělena do tří částí, teoretické, praktické a projektové. První část se zaměřuje na vymezení seniorů, jakožto cílové skupiny, a to z hlediska demografického, socio-ekonomického a biologického. Také je zkoumáno rozhlasové vysílání v České republice, protože výstupem diplomové práce je návrh rozhlasového pořadu zaměřeného na cílovou skupinu seniorů. Ve druhé části pracuji s celou řadou sekundárních dat, realizuji vlastní výzkum, a to jak kvantitativní tak kvalitativní. Poslední projektová část využívá všech zjištěných poznatků z předchozích částí k sestavení rozhlasového produktu včetně jeho komunikační strategie.
Anotace v angličtině
This thesis deals with consumer behavior of seniors. The work is divided into three parts: theoretical, practical and project. The first part focuses on the definition of seniors as a target group in terms of demographic, socio - economic and biological. Also examined is broadcasting in the Czech Republic, because the output of the thesis is to design a radio show focusing on the target group of seniors. In the second part I work with a wide range of secondary data, I also conduct my own survey, not only quantitative but also qualitative. The last part of the project uses all the fading from previous parts to buils up a radio product, including irs communications strategy.
Senior care, elderly care, socio - economic status, purchasing decisions, radio, radio adver-tising, marketing research, marketing strategy.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části se zaměřte na vymezení seniorů jakožto cílové skupiny, a to z hlediska demografického a socio-ekonomického. Pozornost věnujte také specifikům nastavení efektivního rozhlasového vysílání jako produktu.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky.
3. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárních šetření (dotazník + strukturované rozhovory) analyzujte preference seniorů.
4. Z výsledků sestavte projekt rozhlasového produktu včetně jeho komunikace, tematické náplně, finanční náročnosti.
5. Formulujte omezení realizace projektu.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části se zaměřte na vymezení seniorů jakožto cílové skupiny, a to z hlediska demografického a socio-ekonomického. Pozornost věnujte také specifikům nastavení efektivního rozhlasového vysílání jako produktu.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky.
3. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárních šetření (dotazník + strukturované rozhovory) analyzujte preference seniorů.
4. Z výsledků sestavte projekt rozhlasového produktu včetně jeho komunikace, tematické náplně, finanční náročnosti.
5. Formulujte omezení realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
CHALOUPKOVÁ, Helena. Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání. 2009, 2 vydání. Praha : C. H. Beck, 784 s. ISBN 978-80-7400-143-7.
KALISTA, Martin. Product Placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. 2011, 1. vydání. Praha: Key Publishing, 70 s. ISBN 978-80-7418-111-5.
KOTLER, P. Marketing management. 2001. Praha : Grada Publishing, 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 2004. Praha : Grada Publishing, 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 2006. 1. vydání. Praha. Grada Publishing, ISBN 80-247-0966-X
MUHLPACHR, P. Gerontopedagogika.2004. Brno : Masarykova univerzita, 203 s. ISBN 80-210-3345-2.
SIMOVÁ, J. Marketingový výzkum. 2006. Liberec : Technická univerzita, 121 s. ISBN 80-7372-014-0.
Seznam doporučené literatury
CHALOUPKOVÁ, Helena. Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání. 2009, 2 vydání. Praha : C. H. Beck, 784 s. ISBN 978-80-7400-143-7.
KALISTA, Martin. Product Placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. 2011, 1. vydání. Praha: Key Publishing, 70 s. ISBN 978-80-7418-111-5.
KOTLER, P. Marketing management. 2001. Praha : Grada Publishing, 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 2004. Praha : Grada Publishing, 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 2006. 1. vydání. Praha. Grada Publishing, ISBN 80-247-0966-X
MUHLPACHR, P. Gerontopedagogika.2004. Brno : Masarykova univerzita, 203 s. ISBN 80-210-3345-2.
SIMOVÁ, J. Marketingový výzkum. 2006. Liberec : Technická univerzita, 121 s. ISBN 80-7372-014-0.
Přílohy volně vložené
1CD - vyplněné dotazníkové šetření
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Na s. 67 uvádíte v odpovědi na VO 3:" Ano, senioři poslouchají rozhlas? V České republice poslouchá rozhlas alespoň 1x týdně 83 % populace ve věku 12-79 let". K jakým závěrům a na základě jakých dat jste došla u Vámi sledované CS? Kolik je posluchačů rádia Classic Praha v Praze ve věku 55+ a jaká je jejich socioekonomická skladba? Můžete závěry na s. 67 jasně vysvětlit? Jaké jsou nákupní postoje posluchačů rádia Classic Praha v Praze ve věku 55+?
2. Proč právě rádio Classic Praha? Obsah pořadu bude stejný pro všechny věkové kategorie (uvádíte osm, s. 52-53), muže i ženy?
3. V odpovědi na VO 4 píšete, mj., že senioři nevnímají reklamu v rozhlase. Na s. 94 uvádíte, že se nad tímto pojmem i pohoršovali. Co přinese Váš návrh: zvýšit četnost opakování rozhlasové reklamy (s. 96)?
Studentka byla na obhajobu precizně připravená, odpověděla na všechny položené otázky.