KOUPIL, Karel. Motivace on-line nákupního chování generace Z. [Diplomová
práce]. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací Ústav marketingových komunikací. Školitel: doc. PhDr. Blandína Šramová, Ph.D. Zlín, UTB, 2014, 90 s.
Diplomová práce pod názvem Motivace on-line nákupního chování generace Z se zabývá současným světovým módním trendem, kterým je nakupování prostřednictvím počítače respektive Internetu. Ten se stal fenoménem posledního dvacetiletí hlavně mladých lidí, kteří se narodili zhruba v polovině 90. let minulého století. Přestože se zdá, že internetové nákupy jsou pouze pro mladé, stále víc jejich možnosti a nabídku využívají i rodiče dětí, které označujeme Digital Natives.
Anotace v angličtině
KOUPIL, Karel. Motivation on-line shopping behavior generation Z. [Diploma work]. Tomas Bata University in Zlin. Faculty of Multimedia Communications Department of Marketing Communications. Supervisor: doc. PhDr. Blandína Šramová, Ph.D. Zlín, UTB, 2014, p 90
The thesis entitled Motivation on-line shopping behavior generation Z in dealing with current world fashion trend, which makes shopping by computer - or the Internet. He has become a phenomenon of the last two decades mainly young people who were born around the middle of the 90th years of the last century. Although it seems that internet shopping is only for young people, more and more of their options and take the offer parents and children, which we refer to Digital Natives.
Klíčová slova
Generace Z, nákupní chování, utilitární hodnoty, hedonistické hodnoty.
KOUPIL, Karel. Motivace on-line nákupního chování generace Z. [Diplomová
práce]. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací Ústav marketingových komunikací. Školitel: doc. PhDr. Blandína Šramová, Ph.D. Zlín, UTB, 2014, 90 s.
Diplomová práce pod názvem Motivace on-line nákupního chování generace Z se zabývá současným světovým módním trendem, kterým je nakupování prostřednictvím počítače respektive Internetu. Ten se stal fenoménem posledního dvacetiletí hlavně mladých lidí, kteří se narodili zhruba v polovině 90. let minulého století. Přestože se zdá, že internetové nákupy jsou pouze pro mladé, stále víc jejich možnosti a nabídku využívají i rodiče dětí, které označujeme Digital Natives.
Anotace v angličtině
KOUPIL, Karel. Motivation on-line shopping behavior generation Z. [Diploma work]. Tomas Bata University in Zlin. Faculty of Multimedia Communications Department of Marketing Communications. Supervisor: doc. PhDr. Blandína Šramová, Ph.D. Zlín, UTB, 2014, p 90
The thesis entitled Motivation on-line shopping behavior generation Z in dealing with current world fashion trend, which makes shopping by computer - or the Internet. He has become a phenomenon of the last two decades mainly young people who were born around the middle of the 90th years of the last century. Although it seems that internet shopping is only for young people, more and more of their options and take the offer parents and children, which we refer to Digital Natives.
Klíčová slova
Generace Z, nákupní chování, utilitární hodnoty, hedonistické hodnoty.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte psychologickým a demografickým faktorům ovlivňující motivaci generace Z nakupovat online.
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Na základě primárních dat z dotazníku charakterizujte nákupní chování generace Z online.
4. Zpracujte projekt.
5. Formulujte závěry, doporučení a limity aplikace projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte psychologickým a demografickým faktorům ovlivňující motivaci generace Z nakupovat online.
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Na základě primárních dat z dotazníku charakterizujte nákupní chování generace Z online.
4. Zpracujte projekt.
5. Formulujte závěry, doporučení a limity aplikace projektu.
Seznam doporučené literatury
TAPSCOTT, Don: Grown up digital: How the Net Generation is changing your world. New York: McGraw-Hill, 2009. 368 s. ISBN: 978-0-07-150863-6.
CHEVYETSKI, P. Generation Z: The Zombie Generation. 1.vyd, USA: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2012, 188s, 978-1479161652
KENNEDY, Morgan. Generation Z - The Global Revolution. Z, electronic version, USA: Amazon Digital Services, Inc., 130s, 2012, ASIN: B008F5GRRM
ATKINSON, Rita et. al.: Psychologie. Praha: Portál, s. r. o., 2003. 751 s. ISBN: 80-7178-640-3.
HAWKINS, Del et. al.: Consumer behavior: Building marketing strategy. New York: Tata McGraw-Hill, 2010, s. 867. ISBN-10: 0-07-068216-X.
KOTLER, Philip: Marketing. Praha: Grada Publishing, a. s., 2004, ISBN: 80-247-0513-3.
MAZZARELLA, Sharon: 20 questions about youth & the media. New York: Peter Lang Publishing, Inc., 2007, 316 s. ISBN: 978-0-8204-8864-6.
NAKONEČNÝ, Milan: Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997. 270 s. ISBN: 80-200-0592-7.
SCHIFFMAN, Leon G. ? KANUK, Leslie Lazar: Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. 633 s. ISBN: 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka: Psychologie spotřebitele (Jak zákazníci nakupují). Praha: Grada Publishing, a. s., 2004. 238 s. ISBN: 80-247-0393-9.
Seznam doporučené literatury
TAPSCOTT, Don: Grown up digital: How the Net Generation is changing your world. New York: McGraw-Hill, 2009. 368 s. ISBN: 978-0-07-150863-6.
CHEVYETSKI, P. Generation Z: The Zombie Generation. 1.vyd, USA: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2012, 188s, 978-1479161652
KENNEDY, Morgan. Generation Z - The Global Revolution. Z, electronic version, USA: Amazon Digital Services, Inc., 130s, 2012, ASIN: B008F5GRRM
ATKINSON, Rita et. al.: Psychologie. Praha: Portál, s. r. o., 2003. 751 s. ISBN: 80-7178-640-3.
HAWKINS, Del et. al.: Consumer behavior: Building marketing strategy. New York: Tata McGraw-Hill, 2010, s. 867. ISBN-10: 0-07-068216-X.
KOTLER, Philip: Marketing. Praha: Grada Publishing, a. s., 2004, ISBN: 80-247-0513-3.
MAZZARELLA, Sharon: 20 questions about youth & the media. New York: Peter Lang Publishing, Inc., 2007, 316 s. ISBN: 978-0-8204-8864-6.
NAKONEČNÝ, Milan: Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997. 270 s. ISBN: 80-200-0592-7.
SCHIFFMAN, Leon G. ? KANUK, Leslie Lazar: Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. 633 s. ISBN: 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka: Psychologie spotřebitele (Jak zákazníci nakupují). Praha: Grada Publishing, a. s., 2004. 238 s. ISBN: 80-247-0393-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Jaká jsou hlavní specifika komunikace ve virtuálním prostředí?
Co je charakteristické pro komunikaci Digital Natives s okolním světem?
Na co by se mělo hlavně zaměřit pokračování výzkumu této cílové skupiny?
Student zodpověděl otázky oponenta práce zcela.
Vedoucí práce pokládá jednu otázku: Aké sú limity vašej práce?
Student zodpověděl otázku vedoucí práce částečně.