V bakalářské práci je zkoumána problematika marketingového mixu služeb Městské knihovny Veselí nad Moravou. Práce je zaměřena na porovnání služeb nabízených knihovnou se službami konkurence v nejbližším okolí, na odstranění nedostatků a vytvoření inovativních opatření tohoto marketingového mixu služeb. V práci je provedena analýza současného marketingového mixu služeb knihovny, popis konkurence a její komparace s knihovnou. Dále je zde zpracován předem vytvořený dotazník a na základě jeho výsledků je provedena SWOT analáza knihovny. V poslední kapitole jsou uvedena ona inovativní opatření. Navrhovaná opatření vycházejí z teoretických poznatků, uvedených v první části práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on research of marketing mix of services provided by Public library Veseli nad Moravou. The main focus of this thesis is on comparing services provided by Public library with services provided by competitors in nearest surroundings. Important part of the thesis is also given to deficit elimination in curret merketing mix of servvices and to innovations that would lead to improvement of this mix. First there is an analysis of current marketing mix of services, then there are competitors described in details and also comparison of those competitors to Public library. In the last chapter there are innovations of marketing mix. Practical part of the thesis as well as all innovations and suggestions are based on findings made at theoretical part of the thesis.
Klíčová slova
marketingový mix služeb, SWOT analáza, komparace s konkurencí, dotazník, komunikace, inovace marketingového mixu služeb
Klíčová slova v angličtině
marketing mix of services, SWOT analysis, comparison with competitors, questionnaire, communication, innovation of marketing mix of services
Rozsah průvodní práce
72
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci je zkoumána problematika marketingového mixu služeb Městské knihovny Veselí nad Moravou. Práce je zaměřena na porovnání služeb nabízených knihovnou se službami konkurence v nejbližším okolí, na odstranění nedostatků a vytvoření inovativních opatření tohoto marketingového mixu služeb. V práci je provedena analýza současného marketingového mixu služeb knihovny, popis konkurence a její komparace s knihovnou. Dále je zde zpracován předem vytvořený dotazník a na základě jeho výsledků je provedena SWOT analáza knihovny. V poslední kapitole jsou uvedena ona inovativní opatření. Navrhovaná opatření vycházejí z teoretických poznatků, uvedených v první části práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on research of marketing mix of services provided by Public library Veseli nad Moravou. The main focus of this thesis is on comparing services provided by Public library with services provided by competitors in nearest surroundings. Important part of the thesis is also given to deficit elimination in curret merketing mix of servvices and to innovations that would lead to improvement of this mix. First there is an analysis of current marketing mix of services, then there are competitors described in details and also comparison of those competitors to Public library. In the last chapter there are innovations of marketing mix. Practical part of the thesis as well as all innovations and suggestions are based on findings made at theoretical part of the thesis.
Klíčová slova
marketingový mix služeb, SWOT analáza, komparace s konkurencí, dotazník, komunikace, inovace marketingového mixu služeb
Klíčová slova v angličtině
marketing mix of services, SWOT analysis, comparison with competitors, questionnaire, communication, innovation of marketing mix of services
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se marketingového mixu.
II. Praktická část
Popište činnosti a aktivity Městské knihovny.
Analyzujte současný marketingový mix.
Vytvořte SWOT analýzu.
Proveďte komparaci služeb knihovny s konkurencí.
Navrhněte efektivnější marketingový mix služeb.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se marketingového mixu.
II. Praktická část
Popište činnosti a aktivity Městské knihovny.
Analyzujte současný marketingový mix.
Vytvořte SWOT analýzu.
Proveďte komparaci služeb knihovny s konkurencí.
Navrhněte efektivnější marketingový mix služeb.
Závěr
Seznam doporučené literatury
HADRABA, J. Marketing: Produktový mix tvorba inovací produktů. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2004, 216 s. ISBN 80-86473-89-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: Strategie a trendy. 2. roz. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 9788024741505.
KOTLER, Philip a TRIAS DE BES. Inovativní marketing: Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Praha: Grada Publishing, a. s., 2005, 199 s. ISBN 80-247-0921-X.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free Press, 2004, 396 s. ISBN 0-7432-6088-0.
Seznam doporučené literatury
HADRABA, J. Marketing: Produktový mix tvorba inovací produktů. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2004, 216 s. ISBN 80-86473-89-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: Strategie a trendy. 2. roz. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 9788024741505.
KOTLER, Philip a TRIAS DE BES. Inovativní marketing: Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Praha: Grada Publishing, a. s., 2005, 199 s. ISBN 80-247-0921-X.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free Press, 2004, 396 s. ISBN 0-7432-6088-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 59 bodů
Oponent BP: 52 bodů
Ing. Hana Brišová:
1. Co bylo podkladem pro tvorbu vaší SWOT analýzy? Na str. 53 píšete, že SWOT analýza byla vytvořena na základě rozhovorů s pracovníky knihovny. (odpověděla zcela)
2. Jak byly dotazníky distribuovány a jaká byla jejich návratnost? (odpověděla zcela)