Hlavním tématem bakalářské práce je získávání finanční podpory na projekty Evropské unie v programovém období 20072013 a v programovém období 20142020.
Teoretická část pojednává o regionální politice EU, jejích cílech a nástrojích. Je vysvětlen postup, jak žádat o dotaci z EU v rámci operačních programů.
Praktická část představuje příspěvkovou organizaci Základní škola a Mateřská škola Kašava a přínosy projektů, které realizovala. Pro ZŠ a MŠ Kašava je připraven nový návrh projektu spadající pod Evropskou Unii.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is an analysis of financial resources and their benefits to European Union projects in the 20072013 period and the 20142020 programming period.
The theoretical part is about EU regional policy, its goals and instruments. It explains the procedure for applying for a grant from the EU under the operational programs.
The practical part represents the contributory organization Elementary School and Kindergarten Kašava and benefits of the projects which have been implemented. For this school is prepared project proposal, which is funded by the European Union.
Klíčová slova
Evropská unie, regionální politika, operační programy, dotace, projekt, financování
Klíčová slova v angličtině
European Union, regional policy, operational programs, grants, project financing
Rozsah průvodní práce
68 s. (74 721 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem bakalářské práce je získávání finanční podpory na projekty Evropské unie v programovém období 20072013 a v programovém období 20142020.
Teoretická část pojednává o regionální politice EU, jejích cílech a nástrojích. Je vysvětlen postup, jak žádat o dotaci z EU v rámci operačních programů.
Praktická část představuje příspěvkovou organizaci Základní škola a Mateřská škola Kašava a přínosy projektů, které realizovala. Pro ZŠ a MŠ Kašava je připraven nový návrh projektu spadající pod Evropskou Unii.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is an analysis of financial resources and their benefits to European Union projects in the 20072013 period and the 20142020 programming period.
The theoretical part is about EU regional policy, its goals and instruments. It explains the procedure for applying for a grant from the EU under the operational programs.
The practical part represents the contributory organization Elementary School and Kindergarten Kašava and benefits of the projects which have been implemented. For this school is prepared project proposal, which is funded by the European Union.
Klíčová slova
Evropská unie, regionální politika, operační programy, dotace, projekt, financování
Klíčová slova v angličtině
European Union, regional policy, operational programs, grants, project financing
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se projektů Evropské unie.
Popište čerpání dotací pro projekty Evropské unie.
II. Praktická část
Představte příspěvkovou organizaci ZŠ a MŠ Kašava.
Charakterizujte zdroje financování ZŠ a MŠ Kašava.
Vyhodnoťte přínos projektů Evropské unie realizované ZŠ a MŠ Kašava.
Zpracujte návrh připravovaného projektu Evropské unie ZŠ a MŠ Kašava.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se projektů Evropské unie.
Popište čerpání dotací pro projekty Evropské unie.
II. Praktická část
Představte příspěvkovou organizaci ZŠ a MŠ Kašava.
Charakterizujte zdroje financování ZŠ a MŠ Kašava.
Vyhodnoťte přínos projektů Evropské unie realizované ZŠ a MŠ Kašava.
Zpracujte návrh připravovaného projektu Evropské unie ZŠ a MŠ Kašava.
Závěr
Seznam doporučené literatury
MAREK, Dan a Tomáš KANTOR. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister, 2009, 215 s. ISBN 978-80-87029-56-5.
PŘICHYSTAL, Aleš. Kuchařka pro žadatele z fondů EU, aneb, Jak uvařit dobrý projekt. Nymburk: Vega-L, 2008, 153 s. ISBN 978-80-86757-94-0.
Příručka pro příjemce: Operační program, Vzdělávání pro konkurenceschopnost. 1. vyd. (Praha): Řídící orgán OP VK, 2008.
SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 353 s. ISBN 80-247-1501-5.
WYSOCKI, Robert K. Effective project management: traditional, agile, extreme. 6th ed. Indianapolis, IN: Wiley Publishing, 2012, xlii, 774 s. ISBN 978-1-118-01619-0.
Seznam doporučené literatury
MAREK, Dan a Tomáš KANTOR. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister, 2009, 215 s. ISBN 978-80-87029-56-5.
PŘICHYSTAL, Aleš. Kuchařka pro žadatele z fondů EU, aneb, Jak uvařit dobrý projekt. Nymburk: Vega-L, 2008, 153 s. ISBN 978-80-86757-94-0.
Příručka pro příjemce: Operační program, Vzdělávání pro konkurenceschopnost. 1. vyd. (Praha): Řídící orgán OP VK, 2008.
SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 353 s. ISBN 80-247-1501-5.
WYSOCKI, Robert K. Effective project management: traditional, agile, extreme. 6th ed. Indianapolis, IN: Wiley Publishing, 2012, xlii, 774 s. ISBN 978-1-118-01619-0.
Přílohy volně vložené
1 tabulka
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 54 bodů
Oponent BP: 34 bodů
Mgr. Zdeněk Vlk:
V závěrečném shrnutí je uvedeno, že nejvíce jsou pro školu přínosné projekty financované z evropských dotací, jelikož dokáží pokrýt převážnou část na vybavení a aktivity školy a není jejím financováním tak zatížen zřizovat školy.
Jsou situace, kdy může být zřizovatel financováním projektu natolik zatížen, že i přislíbené dotace odmítne - i když spoluúčast obce na spolufinancování projektu je např. pouze 15 \% z celkových nákladů. O jaké situace se jedná? Týká se to především obcí s malým rozpočtem. Odpověděla zcela.
Ing. Hana Šedová, Ph.D.:
Začala již ZŠ a MŠ Kašava tento projekt realizovat? Odpověděla zcela.