Práce pojednává o tom, jak by se firma měla prezentovat na veřejnosti, jakým způsobem si má vytvářet vztah důvěry a pozitivního přijetí. Představuje některé formy externí komunikace a firemní kultury, principy společenské odpovědnosti firmy, zaměřuje se na budování pozitivního positioningu v blízkém okolí. Její část poukazuje na krizovou komunikaci i způsob, jak ji zvládat, nebo lépe předcházet jí. Výzkum je orientován na to, jak obyvatelé a pracující z nejbližšího okolí firmu vnímají. Znají principy bezpečnostní, ekologické i charitativní, na kterých firma pracuje? Vědí, jak přispívá k rozvoji regionu? Projektová část představuje návrh komunikační kampaně zaměřené na podporu pozitivního positioningu firmy a uklidnění veřejného mínění v krizové situaci. Zaměřuje na komunikaci CSR firmy a její prospěšnosti pro region.
Anotace v angličtině
The thesis discusses how the company should present itself to the public, how to build a relationship of trust and positive acceptance. It descripes some forms of external communi-cation and company culture, principles of corporate social responsibility, it focuses on bui-lding a positive positioning in surroundings. Its part focuses on crisis communication how to manage it, or better, how to prevent it. The research is focused on how local residents and staff percieve the company. Do they know the safety, environmental and charity prin-ciples the company works on? Do they know how it contribute to regional development?
The project part introduces the proposal for the communication campaigns which is focused on promotion of positive positioning and reassurance of the public opinion in a crisis situation. It is focused on CSR company communication and its contribution to regional development.
Klíčová slova
Public relations, komunikace interní, externí a krizová, positioning, společenská odpovědnost firmy, firemní image, veřejné mínění, charitativní činnost, bezpečnost, ekologické aktivity, zabezpečení firmy
Klíčová slova v angličtině
Public relations, internal, external and crisis communication, positioning, corporate social responsibility, corporate image, public opinion, charity work, safety, environmental acti-vities, corporate safety and security
Rozsah průvodní práce
100 s. (176 068 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o tom, jak by se firma měla prezentovat na veřejnosti, jakým způsobem si má vytvářet vztah důvěry a pozitivního přijetí. Představuje některé formy externí komunikace a firemní kultury, principy společenské odpovědnosti firmy, zaměřuje se na budování pozitivního positioningu v blízkém okolí. Její část poukazuje na krizovou komunikaci i způsob, jak ji zvládat, nebo lépe předcházet jí. Výzkum je orientován na to, jak obyvatelé a pracující z nejbližšího okolí firmu vnímají. Znají principy bezpečnostní, ekologické i charitativní, na kterých firma pracuje? Vědí, jak přispívá k rozvoji regionu? Projektová část představuje návrh komunikační kampaně zaměřené na podporu pozitivního positioningu firmy a uklidnění veřejného mínění v krizové situaci. Zaměřuje na komunikaci CSR firmy a její prospěšnosti pro region.
Anotace v angličtině
The thesis discusses how the company should present itself to the public, how to build a relationship of trust and positive acceptance. It descripes some forms of external communi-cation and company culture, principles of corporate social responsibility, it focuses on bui-lding a positive positioning in surroundings. Its part focuses on crisis communication how to manage it, or better, how to prevent it. The research is focused on how local residents and staff percieve the company. Do they know the safety, environmental and charity prin-ciples the company works on? Do they know how it contribute to regional development?
The project part introduces the proposal for the communication campaigns which is focused on promotion of positive positioning and reassurance of the public opinion in a crisis situation. It is focused on CSR company communication and its contribution to regional development.
Klíčová slova
Public relations, komunikace interní, externí a krizová, positioning, společenská odpovědnost firmy, firemní image, veřejné mínění, charitativní činnost, bezpečnost, ekologické aktivity, zabezpečení firmy
Klíčová slova v angličtině
Public relations, internal, external and crisis communication, positioning, corporate social responsibility, corporate image, public opinion, charity work, safety, environmental acti-vities, corporate safety and security
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o public relations, sponzoringu, corporate identity, firemní filosofii, krizové komunikaci a budování pozitivního positioningu v rámci externího prostředí firmy. Na základě teoretických poznatků vymezené problematiky formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové a PR strategie i činnosti společnosti vyrábějící nebezpečné chemické prostředky. Charakterizujte možné problémy v positioningu nejbližšího okolí firmy, spojené s vnímáním nebezpečnosti zpracovávaného materiálu a celého výrobního programu. Vymezte cílovou skupinu PR aktivit firmy ARBIS a formou marketingového výkumu zjistěte úroveň efektivity těchto aktivit.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh možností zvýšení úrovně pozitivního vnímání CS firmy ARBIS. Vypracujte návrh projektu komunikační kampaně zaměřené na zlepšení image a pozitivního positioningu firmy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o public relations, sponzoringu, corporate identity, firemní filosofii, krizové komunikaci a budování pozitivního positioningu v rámci externího prostředí firmy. Na základě teoretických poznatků vymezené problematiky formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové a PR strategie i činnosti společnosti vyrábějící nebezpečné chemické prostředky. Charakterizujte možné problémy v positioningu nejbližšího okolí firmy, spojené s vnímáním nebezpečnosti zpracovávaného materiálu a celého výrobního programu. Vymezte cílovou skupinu PR aktivit firmy ARBIS a formou marketingového výkumu zjistěte úroveň efektivity těchto aktivit.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh možností zvýšení úrovně pozitivního vnímání CS firmy ARBIS. Vypracujte návrh projektu komunikační kampaně zaměřené na zlepšení image a pozitivního positioningu firmy.
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
BÁRTA, Luboš. Public relations: a marketingová komunikace v obchodu s vínem. 1. vyd. Praha 3: RADIX, 2013. ISBN 978-80-87573-07-5.
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
BÁRTA, Luboš. Public relations: a marketingová komunikace v obchodu s vínem. 1. vyd. Praha 3: RADIX, 2013. ISBN 978-80-87573-07-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Navrhněte zjednodušení výzkumných otázek na max. 3 (při zachování obsahu).
2. Stručně, pomocí grafického znázornění popište jednotlivé fáze výzkumných šetření a doplňte jejich závěry a východiska pro projekt.
3. Jakým způsobem jste identifikovala typického zástupce cílové skupiny pro komunikaci. Nejedná se spíše o širokou veřejnost?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.
Otázka vedoucí práce:
1. Uveďte, jak ještě lze posílit důvěru široké cílové skupiny v bezpečnost firemní činnosti (viz odpovědi na některé otázky, např. 14. - 17. - doufám, že ano).
Studentka uvedla návrhy posílení cílové skupiny.