Interaktivní a interní marketing, dva blízké pojmy a přístupy protínající se v jednom článku, kterým je zaměstnanec společnosti. Právě pomocí jejich aplikace se společnosti zaměřují na zaměstnance, jehož prostřednictvím následně oslovují zákazníka společnosti. Vše je následně doprovázeno externím a vztahovým marketingem. Vzhledem k tomu, že v oblasti podnikání ve službách zaměstnanci firem svojí prací přímo ovlivňují výslednou kvalitu poskytované služby i konkurenceschopnost společnosti na trhu, je význam aktivního uplatnění těchto přístupů o to důležitější.
Tato práce se věnuje specifikům interaktivního a částečně interního marketingu u poskytovatele služeb v odpadovém hospodářství, oboru, jehož význam s ohledem na dnešní celosvětové environmentální výzvy nelze přehlédnout. Vyznačuje se vysokou mírou závislosti na legislativních úpravách a je technologicky a odbornostně náročným odvětvím. Z pohledu marketingu oplývá řadou specifik, která se v každodenní realitě promítají do nutnosti aplikace specifických marketingových přístupů.
V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a teoretická východiska k tématu práce. Metodologický postup stanovuje cíl práce, výzkumné otázky a postup pro kvalitativní šetření a analýzu využívání nástrojů interaktivního marketingu. Praktická část uvádí konkrétní postupy a přináší výsledky z provedených šetření, realizovaných s cílem zpracovat závěrečný projekt reálné aplikace těchto nástrojů v souladu s marketingovou koncepcí u zvoleného poskytovatele služeb v odpadovém hospodářství.
Anotace v angličtině
Interactive and internal marketing, close terms intersecting at one point, which is the employee. In applying them, companies focus on an employee through which they are approaching their customers. Everything is accompanied by external and relational marketing. The employee in the service sector directly influences final quality of the services and a company's competitive ability on the market. With regards to this, the importance of active application of these practices is even more important.
This thesis focuses on the specifics of interactive and partly internal marketing of a waste management provider. In an industry whose importance, in the light of today's global environmental challenges can't be overlooked. It is characterized by strong dependency on legislative changes and is technologically and knowledge based demanding. From the marketing point of view this industry shows a lot of specifics that are reflected in the need of applying specific marketing approaches.
Concerning the thesis theme, basic terms and theoretical outcomes are defined in the theoretical section. A methodological process supports the aim of the thesis, the research questions and the procedure for the qualitative survey and for the analysis of the use of interactive marketing tools. The practical section deals with the characteristics of the selected company and presents the results of investigations implemented to process the final project on the practical application of these tools in accordance with the marketing concept of the selected waste management provider.
service, waste management, marketing service, interactive marketing, internal marketing, internal communication, marketing mix of services, qualitative research, quantitative research, human resources, motivation, relational marketing and CRM
Rozsah průvodní práce
82 s. (125 715 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Interaktivní a interní marketing, dva blízké pojmy a přístupy protínající se v jednom článku, kterým je zaměstnanec společnosti. Právě pomocí jejich aplikace se společnosti zaměřují na zaměstnance, jehož prostřednictvím následně oslovují zákazníka společnosti. Vše je následně doprovázeno externím a vztahovým marketingem. Vzhledem k tomu, že v oblasti podnikání ve službách zaměstnanci firem svojí prací přímo ovlivňují výslednou kvalitu poskytované služby i konkurenceschopnost společnosti na trhu, je význam aktivního uplatnění těchto přístupů o to důležitější.
Tato práce se věnuje specifikům interaktivního a částečně interního marketingu u poskytovatele služeb v odpadovém hospodářství, oboru, jehož význam s ohledem na dnešní celosvětové environmentální výzvy nelze přehlédnout. Vyznačuje se vysokou mírou závislosti na legislativních úpravách a je technologicky a odbornostně náročným odvětvím. Z pohledu marketingu oplývá řadou specifik, která se v každodenní realitě promítají do nutnosti aplikace specifických marketingových přístupů.
V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a teoretická východiska k tématu práce. Metodologický postup stanovuje cíl práce, výzkumné otázky a postup pro kvalitativní šetření a analýzu využívání nástrojů interaktivního marketingu. Praktická část uvádí konkrétní postupy a přináší výsledky z provedených šetření, realizovaných s cílem zpracovat závěrečný projekt reálné aplikace těchto nástrojů v souladu s marketingovou koncepcí u zvoleného poskytovatele služeb v odpadovém hospodářství.
Anotace v angličtině
Interactive and internal marketing, close terms intersecting at one point, which is the employee. In applying them, companies focus on an employee through which they are approaching their customers. Everything is accompanied by external and relational marketing. The employee in the service sector directly influences final quality of the services and a company's competitive ability on the market. With regards to this, the importance of active application of these practices is even more important.
This thesis focuses on the specifics of interactive and partly internal marketing of a waste management provider. In an industry whose importance, in the light of today's global environmental challenges can't be overlooked. It is characterized by strong dependency on legislative changes and is technologically and knowledge based demanding. From the marketing point of view this industry shows a lot of specifics that are reflected in the need of applying specific marketing approaches.
Concerning the thesis theme, basic terms and theoretical outcomes are defined in the theoretical section. A methodological process supports the aim of the thesis, the research questions and the procedure for the qualitative survey and for the analysis of the use of interactive marketing tools. The practical section deals with the characteristics of the selected company and presents the results of investigations implemented to process the final project on the practical application of these tools in accordance with the marketing concept of the selected waste management provider.
service, waste management, marketing service, interactive marketing, internal marketing, internal communication, marketing mix of services, qualitative research, quantitative research, human resources, motivation, relational marketing and CRM
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice specifik odvětví a marketingu v odpadovém hospodářství. Pozornost věnujte lidskému faktoru - významu zaměstnanců v interní i externí komunikaci firmy (interaktivní marketing).
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou společnost a principy jejího interního marketingu.
4. Na základě sběru a analýzy sekundárních zdrojů dat, ale zejména primárního šetření (kvalitativního i kvantitativního) analyzujte vztah zaměstnance k zákazníkovi firmy.
5. Zpracujte projekt interní komunikace k posílení vztahu zaměstnanců k zákazníkům včetně nástrojů, timingu, kompetencí, příp. finanční a personální náročnosti.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice specifik odvětví a marketingu v odpadovém hospodářství. Pozornost věnujte lidskému faktoru - významu zaměstnanců v interní i externí komunikaci firmy (interaktivní marketing).
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou společnost a principy jejího interního marketingu.
4. Na základě sběru a analýzy sekundárních zdrojů dat, ale zejména primárního šetření (kvalitativního i kvantitativního) analyzujte vztah zaměstnance k zákazníkovi firmy.
5. Zpracujte projekt interní komunikace k posílení vztahu zaměstnanců k zákazníkům včetně nástrojů, timingu, kompetencí, příp. finanční a personální náročnosti.
Seznam doporučené literatury
BLOOM, P. N, HAYES T.J., KOTLER, P. Marketing professional services: forward-thinking strategies for boosting your business, your image, and your profits. 2nd ed. Paramus, NJ: Prentice Hall, c2002, x, 422 s. ISBN 073520179x.
HOLÁ, Jana. Jak zlepšit interní komunikaci: vyhněte se zbytečným škodám, odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 317 s. ISBN 978-80-251-2636-3.
KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní Marketing. 4. Evropské vydání. Praha: Grada Publishing, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
BLOOM, P. N, HAYES T.J., KOTLER, P. Marketing professional services: forward-thinking strategies for boosting your business, your image, and your profits. 2nd ed. Paramus, NJ: Prentice Hall, c2002, x, 422 s. ISBN 073520179x.
HOLÁ, Jana. Jak zlepšit interní komunikaci: vyhněte se zbytečným škodám, odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 317 s. ISBN 978-80-251-2636-3.
KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní Marketing. 4. Evropské vydání. Praha: Grada Publishing, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jaká je finanční a personální náročnost projektu?
2. Jak byste eliminovala slabou stránku - rozdíly v kvalitě zajištění obchodních služeb napříč regiony?
3. Jak byste eliminovala ztrátu zákazníků v důsledku neplnění slibů - zpoždění služeb, nepružnosti v zajištění požadavků zákazníka?
Studentka byla precizně připravená na obhajobu, proto se komise dohodla na konečné známce B-velmi dobře.