Diplomová práce se zabývá zpracováním marketingové (komunikační) strategie svatebního salonu Adeleine poskytující služby v oblasti Brno a Brno-venkov. V teoretické části práce jsou zpracovány teoretická východiska, stanoveny cíle a metodologie práce. V praktické části je představen svatební salon Adeleine, kdy součástí je analýza mikroprostředí, dále je pak provedena analýza makroprostředí, v závěru vyhodnocen kvalitativní a kvantitativní výzkum, stanovena východiska pro projektovou část. V projektové části je navržena marke-tingová (komunikační) strategie svatebního salonu pro nadcházející období.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with a creation of marketing (communication) strategy of the wed-ding salon Adelaine that provides services in the districts Brno and Brno-venkov. In the first part, the theoretical framework is elaborated and goals together with work methodolo-gy are set. In the following practical part, the wedding salon Adelaine is introduced. The thesis carries on developing a micro-environment analysis and a macro-environment analy-sis. In the end, a qualitative and a quantitative research is evaluated and starting points are determined for the project part. Finally, in the project part, the marketing (communication) strategy for the upcoming period of the wedding salon is suggested.
Diplomová práce se zabývá zpracováním marketingové (komunikační) strategie svatebního salonu Adeleine poskytující služby v oblasti Brno a Brno-venkov. V teoretické části práce jsou zpracovány teoretická východiska, stanoveny cíle a metodologie práce. V praktické části je představen svatební salon Adeleine, kdy součástí je analýza mikroprostředí, dále je pak provedena analýza makroprostředí, v závěru vyhodnocen kvalitativní a kvantitativní výzkum, stanovena východiska pro projektovou část. V projektové části je navržena marke-tingová (komunikační) strategie svatebního salonu pro nadcházející období.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with a creation of marketing (communication) strategy of the wed-ding salon Adelaine that provides services in the districts Brno and Brno-venkov. In the first part, the theoretical framework is elaborated and goals together with work methodolo-gy are set. In the following practical part, the wedding salon Adelaine is introduced. The thesis carries on developing a micro-environment analysis and a macro-environment analy-sis. In the end, a qualitative and a quantitative research is evaluated and starting points are determined for the project part. Finally, in the project part, the marketing (communication) strategy for the upcoming period of the wedding salon is suggested.
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice specifik marketingu a marketingových komunikací malého podniku služeb.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte krátce Svatební salón Adeleine, jeho pozici na trhu. Na základě sekundárních zdrojů dat proveďte analýzu stávají nabídky salónu a marketingových komunikací.
4. Realizujte dotazníkové šetření u zákazníků a potencionálních zákazníků svatebního salónu a vyhodnoťte toto šetření.
5. Na základě zjištěných informací navrhněte marketingovou (komunikační) strategii pro svatební salón Adeleine a komunikační plán na zvolené období.
6. Vyvoďte možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice specifik marketingu a marketingových komunikací malého podniku služeb.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte krátce Svatební salón Adeleine, jeho pozici na trhu. Na základě sekundárních zdrojů dat proveďte analýzu stávají nabídky salónu a marketingových komunikací.
4. Realizujte dotazníkové šetření u zákazníků a potencionálních zákazníků svatebního salónu a vyhodnoťte toto šetření.
5. Na základě zjištěných informací navrhněte marketingovou (komunikační) strategii pro svatební salón Adeleine a komunikační plán na zvolené období.
6. Vyvoďte možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011, 203 s., [4] s. obr. příl. ISBN 978-80-7261-237-6.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 80-247-0447-1.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KALKA, Jochen. Marketing podle cílových skupin: [jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 270 s. ISBN 978-80-8078-210-8.
KALKA, Regine. Marketing: Klíč k rozhodování, co prodávat, komu a jak. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003, 110 s. ISBN 80-247-0413-7.
KINCL, Jan. Marketing podle trhů. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 172 s. ISBN 80-868-5102-8.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-276-X.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011, 203 s., [4] s. obr. příl. ISBN 978-80-7261-237-6.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 80-247-0447-1.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KALKA, Jochen. Marketing podle cílových skupin: [jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 270 s. ISBN 978-80-8078-210-8.
KALKA, Regine. Marketing: Klíč k rozhodování, co prodávat, komu a jak. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003, 110 s. ISBN 80-247-0413-7.
KINCL, Jan. Marketing podle trhů. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 172 s. ISBN 80-868-5102-8.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-276-X.
Přílohy volně vložené
1x CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Stručne načrtnite komunikačnú stratégiu oslovenia vyššej strednej triedy, ktorá považuje salón za "levný".
2. Pre majiteľku salóna predstavujú autorkine odporúčania týkajúce sa personálneho zabezpečenia zvýšené náklady. Aké sú autorkine očakávania zo strany zamestnancov?
3. Vo svojej práci autorka konštatuje, že v súčasnosti počet sobášov (nielen) v ČR neustále klesá. Aký je názor autorky na konanie svadobných veľtrhov?
Studentka plně a správně odpověděla na položené otázky.