Práce se věnuje tématu marketingových postupů neziskových organizací ve Zlínském kraji. Ve své teoretické části popisuje aplikaci marketingových postupů, stanovení cílů a pozici marketingu v neziskovém sektoru. Ve své praktické části pak srovnává výsledky průzkumů tří dotazníkových šetření. Prvním jsou výsledky pocházející z autorových dotazníkových šetření na základních, středních a vysokých školách. Druhým je dotazníkové šetření prove-dené Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně v kooperaci s úřadem Zlínského kraje a Evropským sociálním fondem. Třetí je pak navazující průzkum Projektu neziskových organizací (PRON).
Anotace v angličtině
This work is about marketing procedures applied in non-profit organizations in region of Zlín. Theoretical part describes application of these marketing procedures, specifying its goals and position of marketing in non-profit sector. Practical part of work compares results of three questionnaire surveys. The first one describes results of author´s questionnaire sur-vey at primary schools, secondary schools and universities. The second survey was held by Tomas Bata University in cooperation with office of Zlín region and European social fund in Czech Republic. The third survey is sub-sequential survey held by Project of non-profit organizations (PRON).
Non-profit organization, non-profit sector, marketing communication, questionnaire survey, youth, region of Zlín
Rozsah průvodní práce
80 s. 136 182
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se věnuje tématu marketingových postupů neziskových organizací ve Zlínském kraji. Ve své teoretické části popisuje aplikaci marketingových postupů, stanovení cílů a pozici marketingu v neziskovém sektoru. Ve své praktické části pak srovnává výsledky průzkumů tří dotazníkových šetření. Prvním jsou výsledky pocházející z autorových dotazníkových šetření na základních, středních a vysokých školách. Druhým je dotazníkové šetření prove-dené Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně v kooperaci s úřadem Zlínského kraje a Evropským sociálním fondem. Třetí je pak navazující průzkum Projektu neziskových organizací (PRON).
Anotace v angličtině
This work is about marketing procedures applied in non-profit organizations in region of Zlín. Theoretical part describes application of these marketing procedures, specifying its goals and position of marketing in non-profit sector. Practical part of work compares results of three questionnaire surveys. The first one describes results of author´s questionnaire sur-vey at primary schools, secondary schools and universities. The second survey was held by Tomas Bata University in cooperation with office of Zlín region and European social fund in Czech Republic. The third survey is sub-sequential survey held by Project of non-profit organizations (PRON).
Non-profit organization, non-profit sector, marketing communication, questionnaire survey, youth, region of Zlín
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odbornou literaturu a dostupné odborné zdroje v oblasti neziskového sektoru se zaměřením na specifika marketingových komunikací.
2. Na základě teoretické báze stanovte cíl práce a základní výzkumnou otázku, nastavte teoretická východiska marketingového výzkumu.
3. Proveďte komparaci výsledků šetření směrem k žákům ZŠ a studentům SŠ a VŠ z předchozích šetření, stejně tak proveďte komparaci výsledků šetření směřujících k NNO Zlínského kraje.
4. Výsledky šetření zkonfrontujte a stanovte závěry šetření.
5. Na základě stanovených výsledků výzkumných šetření zodpovězte výzkumné otázky a případně navrhněte doporučení vedoucí ke zvýšení efektivity marketingových komunikací v oblasti neziskového sektoru zlínského regionu.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odbornou literaturu a dostupné odborné zdroje v oblasti neziskového sektoru se zaměřením na specifika marketingových komunikací.
2. Na základě teoretické báze stanovte cíl práce a základní výzkumnou otázku, nastavte teoretická východiska marketingového výzkumu.
3. Proveďte komparaci výsledků šetření směrem k žákům ZŠ a studentům SŠ a VŠ z předchozích šetření, stejně tak proveďte komparaci výsledků šetření směřujících k NNO Zlínského kraje.
4. Výsledky šetření zkonfrontujte a stanovte závěry šetření.
5. Na základě stanovených výsledků výzkumných šetření zodpovězte výzkumné otázky a případně navrhněte doporučení vedoucí ke zvýšení efektivity marketingových komunikací v oblasti neziskového sektoru zlínského regionu.
Seznam doporučené literatury
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. [s.l.] : EKOPRESS, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6.
ČEPELKA, Oldřich; JILEMICKÁ, Jitka; SOCHŮREK, Jan. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vydání 1. Liberec : Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 2., rozš. vyd. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. 171 s. ISBN 80-7041-859-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
KOTLER, Philip a Alan R ANDREASEN. Strategic marketing for nonprofit organizations. 5th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2011, vii, 632 p. ISBN 01-323-2547-0.
Seznam doporučené literatury
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. [s.l.] : EKOPRESS, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6.
ČEPELKA, Oldřich; JILEMICKÁ, Jitka; SOCHŮREK, Jan. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vydání 1. Liberec : Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 2., rozš. vyd. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. 171 s. ISBN 80-7041-859-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
KOTLER, Philip a Alan R ANDREASEN. Strategic marketing for nonprofit organizations. 5th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2011, vii, 632 p. ISBN 01-323-2547-0.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Jistým problémem práce je také, že prakticky všechny otázky jsou zkoumány v obecné rovině, přitom však realita u organizací zabývajících se různými činnostmi a také konkrétně u jednotlivých organizací je dosti rozdílná. Jak lze závěry interpretovat ve vztahu k různým typům organizací? Předpokládejme, že existuje orgán veřejné správy, který má možnost stanovovat strategii rozvoje NS ve Zlínském kraji. Jaké závěry pro něj plynou z této analýzy? Vůči kterým oblastem NS by taková společná strategie měla být uplatňována a vůči kterým nikoliv? Jaké existují argumenty pro a proti společnému postupu NO v oblasti komunikace a prezentace NS jako celku a jednotlivých NO?
Student zodpověděl otázky oponenta práce.
Vedoucí práce nepokládá otázky k obhajobě.
prof. Pavelka položil otázku: Kde máte pasáž, ve které vysvětlujete způsob, jak jste konstruoval vzorek respondentů a kde máte pasáž, ve které popisujete vznik toho dotazníku?
Student ukázal kapitoly v diplomové práci.
doc. Šramová položila otázku: jaká byla věková struktura respondentů? Student zodpověděl otázku.