Přestože je problematika české nové vlny filmovou historiografií a kritikou relativně hojně reflektována, samotné téma její střihové skladby, vnímané skrze analýzu jednotlivých děl i potenciální společné trendy, bylo doposud veskrze opomíjeno. Autor textu se pokouší zaplnit tuto mezeru a zároveň navázat na projekt mapování české filmové historie prostřednictvím střihové a dramaturgické skladby. Konkrétně se přitom zaměřuje na střihovou analýzu tvorby režiséra Hynka Bočana v 60. letech 20. století, která bývá v souvislosti s fenoménem české nové vlny často upozaďována, či dokonce úplně zapomínána. Nedílnou součástí práce je také přestřih devítidílného seriálu Záhada hlavolamu pod vedením režiséra Bočana do podoby celovečerního filmu a tematická kolekce audiovizuálních děl v minimální délce 60 minut, na kterých se autor práce podílel jako střihač.
Anotace v angličtině
Although the issue of the Czech New Wave might seem frequently reflected by film historiography and criticism, the topic of its editing, perceived through the analysis of individual works and potential common trends, has been relatively neglected. The author of the text is trying to fill this gap and continue with his project of mapping Czech film history using the context of film editing and dramaturgy. He focuses specifically on film editing analysis of movies by director Hynek Bočan, who is ? in association with the phenomenon of the Czech New Wave ? often pushed into the background or even completely neglected. An integral part of the thesis is also a re-cut of the TV series Záhada hlavolamu directed by Bočan into a feature film and a thematic collection of audiovisual works in a minimum length of 60 minutes.
Klíčová slova
střihová skladba, česká nová vlna, Hynek Bočan
Klíčová slova v angličtině
film editing, Czech New Wave, Hynek Bočan
Rozsah průvodní práce
209
Jazyk
-
Anotace
Přestože je problematika české nové vlny filmovou historiografií a kritikou relativně hojně reflektována, samotné téma její střihové skladby, vnímané skrze analýzu jednotlivých děl i potenciální společné trendy, bylo doposud veskrze opomíjeno. Autor textu se pokouší zaplnit tuto mezeru a zároveň navázat na projekt mapování české filmové historie prostřednictvím střihové a dramaturgické skladby. Konkrétně se přitom zaměřuje na střihovou analýzu tvorby režiséra Hynka Bočana v 60. letech 20. století, která bývá v souvislosti s fenoménem české nové vlny často upozaďována, či dokonce úplně zapomínána. Nedílnou součástí práce je také přestřih devítidílného seriálu Záhada hlavolamu pod vedením režiséra Bočana do podoby celovečerního filmu a tematická kolekce audiovizuálních děl v minimální délce 60 minut, na kterých se autor práce podílel jako střihač.
Anotace v angličtině
Although the issue of the Czech New Wave might seem frequently reflected by film historiography and criticism, the topic of its editing, perceived through the analysis of individual works and potential common trends, has been relatively neglected. The author of the text is trying to fill this gap and continue with his project of mapping Czech film history using the context of film editing and dramaturgy. He focuses specifically on film editing analysis of movies by director Hynek Bočan, who is ? in association with the phenomenon of the Czech New Wave ? often pushed into the background or even completely neglected. An integral part of the thesis is also a re-cut of the TV series Záhada hlavolamu directed by Bočan into a feature film and a thematic collection of audiovisual works in a minimum length of 60 minutes.