Teoretická část práce bude analyzovat místo a význam profesní kompetence
učitele k rozvoji nadání žáků a studentů ve vztahu k ostatním klíčovým
učitelským kompetencím. Empirická část práce bude prezentovat cíle, design
a výsledky kvantitativně orientovaného výzkumu, který bude data získávat
pomocí dotazníku, který bude distribuován vzorku učitelů středních škol.
Budou formulovány hypotézy, které umožní posoudit, jaké vztahy jsou mezi
profesní kompetencí k rozvoji nadání žáků a dalšími proměnnými (např.
pohlaví, věk respondentů, typ střední školy, ostatní klíčové profesní
kompetence apod.). Získaná výzkumná data budou zpracována a vyhodnocena
pomocí standardních statistických metod.
Anotace v angličtině
The theoretical part will analyze the place and importance of professional competence teachers to develop talents of students in relation to other key teaching competencies. The research will be presented the objectives, design
and results quantitatively oriented research that will acquire data using a questionnaire that will be distributed to a sample of high school teachers.
Klíčová slova
kompetence, nadání, střední škola, učitel, výzkum, hypotéza
Klíčová slova v angličtině
competence, talent, high school, teacher, research, hypothesis
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
AN
Anotace
Teoretická část práce bude analyzovat místo a význam profesní kompetence
učitele k rozvoji nadání žáků a studentů ve vztahu k ostatním klíčovým
učitelským kompetencím. Empirická část práce bude prezentovat cíle, design
a výsledky kvantitativně orientovaného výzkumu, který bude data získávat
pomocí dotazníku, který bude distribuován vzorku učitelů středních škol.
Budou formulovány hypotézy, které umožní posoudit, jaké vztahy jsou mezi
profesní kompetencí k rozvoji nadání žáků a dalšími proměnnými (např.
pohlaví, věk respondentů, typ střední školy, ostatní klíčové profesní
kompetence apod.). Získaná výzkumná data budou zpracována a vyhodnocena
pomocí standardních statistických metod.
Anotace v angličtině
The theoretical part will analyze the place and importance of professional competence teachers to develop talents of students in relation to other key teaching competencies. The research will be presented the objectives, design
and results quantitatively oriented research that will acquire data using a questionnaire that will be distributed to a sample of high school teachers.
Klíčová slova
kompetence, nadání, střední škola, učitel, výzkum, hypotéza
Klíčová slova v angličtině
competence, talent, high school, teacher, research, hypothesis
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti učitelských kompetencí a nadání studentů.
Příprava metodiky výzkumné části práce, formulace problému a hypotéz.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti učitelských kompetencí a nadání studentů.
Příprava metodiky výzkumné části práce, formulace problému a hypotéz.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MACHŮ, Eva. Nadaný žák. 1.vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-197-3.
VÁGNEROVÁ, Marie. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Vyd.1.
Praha: Karolinum, 2001, 304 s. ISBN 80-246-0181-8
ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů. Brno : Paido, 1999.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-325-2
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MACHŮ, Eva. Nadaný žák. 1.vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-197-3.
VÁGNEROVÁ, Marie. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Vyd.1.
Praha: Karolinum, 2001, 304 s. ISBN 80-246-0181-8
ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů. Brno : Paido, 1999.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-325-2
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka adekvátně prezentovala svou bakalářskou práci.
Vedoucí práce zhodnotila práci dle posudku, upozornila na nejasnost v ukotvení a definování pojmu nadaný žák, což se projevilo i v praktické části práce. Komise vedla diskusi k tématu.