Cílem předkládané bakalářské práce je zpracovat postoje učitelů na střední škole k integraci studentů se specifickými poruchami učení. V teoretické části bakalářské práce jsou zpracované informace týkající se oblasti specifických poruch učení a problematiky integrace do žákovského kolektivu. Praktická část mapuje aktuální postoje učitelů středních škol k problematice integrace žáků. Na základě analýzy je zhodnocen aktuální stav postojů učitelů a následně navržena řešení, která by z jejich hlediska zlepšila možnost integrování jejich žáků do třídního kolektivu na střední škole.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to prepare attitudes secondary school teachers to integrate students with learning disabilities. The theoretical part is processed information concerning the area of specific learning difficulties and problems of integration into the junior team. The author in the practical section maps the current attitudes of secondary school teachers on the issue of integration of pupils. Based on the analysis evaluates the current state of the attitudes of teachers and then design solutions that would improve the terms of their possibility to inte-grate their children into class groups of high school.
Klíčová slova
Integrace, specifické poruchy učení, žákovský kolektiv.
Klíčová slova v angličtině
Integration, specific learning disabilities, junior team.
Rozsah průvodní práce
38
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem předkládané bakalářské práce je zpracovat postoje učitelů na střední škole k integraci studentů se specifickými poruchami učení. V teoretické části bakalářské práce jsou zpracované informace týkající se oblasti specifických poruch učení a problematiky integrace do žákovského kolektivu. Praktická část mapuje aktuální postoje učitelů středních škol k problematice integrace žáků. Na základě analýzy je zhodnocen aktuální stav postojů učitelů a následně navržena řešení, která by z jejich hlediska zlepšila možnost integrování jejich žáků do třídního kolektivu na střední škole.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to prepare attitudes secondary school teachers to integrate students with learning disabilities. The theoretical part is processed information concerning the area of specific learning difficulties and problems of integration into the junior team. The author in the practical section maps the current attitudes of secondary school teachers on the issue of integration of pupils. Based on the analysis evaluates the current state of the attitudes of teachers and then design solutions that would improve the terms of their possibility to inte-grate their children into class groups of high school.
Klíčová slova
Integrace, specifické poruchy učení, žákovský kolektiv.
Klíčová slova v angličtině
Integration, specific learning disabilities, junior team.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše informačních zdrojů z oblasti integrace žáků se specifickými potřebami na střední škole.
Vymezení základních pojmů a teoretických východisek z oblasti specifických poruch učení.
Formulace cíle výzkumu a z něj vyplývajících výzkumných otázek, problémů a hypotéz.
Sběr, zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace a diskuse.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro pedagogickou praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše informačních zdrojů z oblasti integrace žáků se specifickými potřebami na střední škole.
Vymezení základních pojmů a teoretických východisek z oblasti specifických poruch učení.
Formulace cíle výzkumu a z něj vyplývajících výzkumných otázek, problémů a hypotéz.
Sběr, zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace a diskuse.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro pedagogickou praxi.
Seznam doporučené literatury
LECHTA, Viktor a kol. 2010. Základy inkluzivnívní pedagogiky. Praha : Portál. ISBN 987-80-7367-679-7.
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika - Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
MATĚJČEK, Zdeněk. Dyslexie - specifické poruchy učení. Praha: 2. vyd. HaH, 1993, 270 s. ISBN 80-85467-56-9.
HALL, Gene E., Donna M. GOLLNICK a Linda F. QUINN. Introduction to teaching: making a difference in student learning. Thousand Oaks : SAGE Publications, c2014. xxxvi, 546 s. ISBN 978-1-4522-0291-4.
Seznam doporučené literatury
LECHTA, Viktor a kol. 2010. Základy inkluzivnívní pedagogiky. Praha : Portál. ISBN 987-80-7367-679-7.
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika - Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
MATĚJČEK, Zdeněk. Dyslexie - specifické poruchy učení. Praha: 2. vyd. HaH, 1993, 270 s. ISBN 80-85467-56-9.
HALL, Gene E., Donna M. GOLLNICK a Linda F. QUINN. Introduction to teaching: making a difference in student learning. Thousand Oaks : SAGE Publications, c2014. xxxvi, 546 s. ISBN 978-1-4522-0291-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka si připravila prezentaci své bakalářské práce. Studentce byly vytýkány závažné nedostatky v rozsahu celé bakalářské práce. Studentka nedodržela rozsah normo stran práce, teoretické vymezení bylo slabé a nepodepřené dostatečně adekvátními literárními zdroji. V praktické části se objevují nedostatky ve vymezení a formulaci cílů, také následné naplnění cílů. Položky v dotazníku jsou tvořeny nesprávně a jednosměrně. Náplnění cílů práce je nedostatečné. Komise doporučila přepracování práce po dohodě s vedoucím práce. Komise se v hlasování shodla 3:2 s výsledným hodnocení F.